Jčssica Jaques


Jessica Jaques

Est-ce que (c’est) la realité qui crée les réalités
où la idée abstraite de realité qui la provoque et la fait apparaitre? (Picasso).

 

Contacte

Despatx: B7-112
Telf.: 93 581 3283
Correu-e: Jessica.Jaques@uab.cat

Horari de visites regulars curs 2018-2019: dm – dv 13:00-14:30 h
Horaris de visites concertades curs 2018-2019: dm – dv 13:00-14.30 h
 

links:  http://greta.cat/grau // www.disturbis.net


Àrea de coneixement

Estètica i teoria de les arts


Línies de recerca

- Picasso. Sensu lato: noves narratives. Stricto sensu: Picasso i Gósol / Els textos de Picasso  teòrics, poètics i teatrals 
- Revisió de l'estètica kantiana i neokantiana 
– Estètica aplicada
- Gestació del vocabulari i argumentari de l'estètica i de la filosofia de l'art
- Artistic Research
- Estètica gustatòria


IP de Projectes Finançats

. I+D+i MINECO : HAR2015-64758-P Los escritos de Picasso: textos teatrales, 2016-2018.
. Projecte d’Innovació Docent de la UAB: Art en Curs, 2017-8.
 

Projecte de Transferència

Col·laboradora acadèmica del Museu Picasso de Barcelona


Formació

Doctorat en Filosofia (Universitat Autònoma de Barcelona, 1998)

Llicenciatura en Història de l'Art (UAB, 1991)

Llicenciatura en Filosofia (UAB, 1990)



Publicacions

Llibres

Picasso en Gósol, 1906: un verano para la modernidad. Madrid: Antonio Machado, 2007

La estètica del Románico y el Gótico. Madrid: Antonio Machado, col. La Balsa de la Medusa, 2003. 328 pp.
 

Capítols de llibre

– “Un campus, una vida o una vida en un campus”, Sabés, M, (ed.) amb Aguilera, J.; Cross, A.; Font, E., Muñoz, P. Sirvent, D., en De Riquer y Molinero, C.  L’Audàcia del coneixement. 50 anys UAB, 155–165.
– “Las Meninas de Picasso, 1957: cal·ligrafies de la indisciplina”, al llibre MARí, A. (Ed.), La modernitat cauta: Resignació, restauració, resistència (1942–1962). Barcelona, Angle Editorial, 2014. – “Danza e innovación universitaria” . Pròleg al llibre Encontrar – Compartir – Aprender. 10 aniversario del Máster en Danza Movimiento Terapia. UAB, 2014.– "Reflexión y experiencia artística. El camino hacia la intersubjetividad estética". Pérez Carreño, Francisca (ed.). Estética después del fin del arte. Ensayos sobre Arthur Danto. Madrid: Antonio Machado, 2005, pp. 257-273.– "El generador de fundamentos". Pròleg al llibre de Joan-Carles Mèlich. Del extraño al cómplice. La educación en la vida cotidiana. Barcelona: Anthropos, 1994.

 

Articles

– “Qué se cuece en el Deseo atrapado por la cola o la dramaturgia gastropoiética en tiempos de guerra”. Catàlogo a la exposició Picasso en la cocina, Museu Picasso de Barcelona, 2018, pp. 202-215.
– “Donde se cruzan los caminos: Una entrevista a Ferrán Adrià”. Text introductori al catàleg Teoría de la evolución culinaria en ocasión de la exposición La cocina de Picasso. ElBulliFoundation, 2018.
– Sur l’exposition: Ferran Adrià: “¿Qu’est-ce que cuisiner?”. Connaisance des Arts, París, Mai 2018. Coautor: Emmanuel Guigon.
– “Hay un pelo en mi sopa. Notas sobre la pregunta de Ferran Adrià: ¿Qué es la cocina?”. Catáleg a l’exposició Picasso en la cocina, Museu Picasso de Barcelona, 2018, 299-313. Coautor: Emmanuel Guigon.
– “Stovertop Philospohy. An interview with Ferran Adrià”. The Monist, 2018, 101, 237-46. Número monogràfic Food coordinat per Carolyn Korsmeyer.
– “A Philosophical Reading of Brillat-Savarin’s The Physiology of Taste (1825)”. Proceedings de la European Society of Aesthetics, 2016, pp. 288–304.
–“Un hibisc és un hibisc”, al catàleg Alfons Borrell. El treball i els dies, a càrreg d’Oriol Vilapuig, pp. 156-158. Fundació Joan Miró, 2015.
– “Sense tocar la roba”. Catàleg a l’exposició de Fiona Capdevila i Rosa Solano  Dones visibles invisibles, Casa Elizalde, novembre. 2015.
– “Repenser Picasso. Le Désir Attrapé par la Queue et les Iconographies Culinaires de l’Absurde et de la Stupeur". Proceedings of the European Society of Aesthetics. Vol. 7, 2015, pp. 297–316. http://www.eurosa.org/volumes/7/ESA-Proc-7-2015-Jaques.pdf
–  “Picasso, escrituras en la cocina: Le Désir attrapé par la queue”, actas ANIAV, 2015. <http//dx.doi.org/10.4995/ANIAV.2015.1188>
– “Main Issues on Gustatory Aesthetics”. CosMo (Contemporary Studies in Modernism) 6, 2015, pp. 173–185. http://www.ojs.unito.it/index.php/COSMO/article/view/801
– CoAutor ADRIÀ, Ferran, “For an Applied Philosophy of Gastronomy”. CosMo (Contemporary Studies in Modernism) 6, 2015, pp. 163–172. http://www.ojs.unito.it/index.php/COSMO/article/view/930
– “Un hibisc és un hibisc”, al catàleg Alfons Borrell. El treball i els dies, a càrreg d’Oriol Vilapuig, pp. 156-158. Fundació Joan Miró, 2015.
– "Food and Aesthetics", second edition of the Oxford Encyclopedia of Aesthetics (ed. Michel Kelly). Oxford University Press , 2014.
– “El Cuerpo, ese extraño enigma (u)tópico”. Nómade. Arte y Pensamiento n. 3, Agosto 2013: Cuerpo y memoria. Narrativas de los cuerpos contemporáneos. http://www.espacionomade.com/es/numero/cuerpo-y-memoria/expo/el-cuerpo-ese-extrano-enigma-utopico. Coautors: Andrés Armengol, Laura Vilar.
– "Kant's Aesthetic Reading of Aristotle's Philia: Disinterestedness and the Mood of the Late Enlightenment", Revista de Filosofia - Universidad Complutense, Vol. 37, Nº 2 (2012).
-  Feeding Thought. Por una filosofía de la cocina y la gastronomía, Disturbis12 (2012):http://www.disturbis.esteticauab.org/DisturbisII/Indice_12.html. Coautor: Gerard Vilar.
– "dOCUMENTA (13)". Disturbis 11, primavera 2012. Coautor: Gerard Vilar.http://www.disturbis.esteticauab.org/DisturbisII/JJGV.html
– "Miró i l’escala de l’evasió". Disturbis 11, primavera. 2012. http://www.disturbis.esteticauab.org/DisturbisII/Indice_11.html. (Glossa al Premi de l'Associació Catalana de Crítics d’Art, 2011)
La Biennalede Venecia 2011, Disturbis 9 (2011): http://www.disturbis.esteticauab.org/DisturbisII/DV.html
– “L'estètica de Francesc Mirabent: anacronia i anticipació'". Enrahonar, Nº 44, pp. 93-104, 2010.http://www.raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/183450
– "El sentido estético". Disturbis 3, primavera del 2008, pp. 249-257.http://www.disturbis.esteticauab.org/Disturbis234/Jaques.html
– "El sitio del arte. Algunas reflexiones sobre Documenta 12", Disturbis, tardor 2007. Coautor: Gerard Vilar. http://disturbis.esteticauab.org/Disturbis234/JG.Kassel.html
– "Memorias de una traducción. Sobre la versión catalana de la Crítica de la facultad de juzgar de Inmanuel Kant", en Ontology Studies (2006), pp. 249-257
–"La revolución copernicana de Kant: la fundación de una metafísica relacional relativista", en Thémata, Nº 34 (2005), pp. 87-102.
– "Las arrels medievals dels conceptes estètics del segle cartesià", en Ontology Studies/ Cuadernos de Ontología, Nº 3 (2004), pp. 75-82.
– "Pels camins de la raó crítica. Introducció". Enrahonar. Número monogràfic sobre Kant en el bicentenari de la seva mort, Nº 36 (2004), pp. 7-8. http://www.raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/34244
– "Sobre la traducció del terme Urteilskraft", en Enrahonar. Número monogràfic sobre Kant en el bicentenari de la seva mort, Nº 36 (2004), pp. 127- 138. http://www.raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/34244
– "Ernst Cassirer y la urdimbre de la memoria simbólica", en Er, Nº 33 (2004), pp. 59-73.
– "Estructura aristotélica del sistema conceptual de la estética medieval", en Revista Española de Filosofía Medieval, Nº 6 (1999), pp. 43-55.
– Noticia de Ernst Cassirer (1874-1945)", en Enrahonar, Nº 23 (1995), pp. 35-69.http://www.raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/31787
– "Neokantisme i neokantians", en Enrahonar, Nº 24 (1995), pp. 23-34.http://www.raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/31817


Publicacions en premsa

– Traduccions al català i al castellà i ediciói crítica de l’obra de teatre de Picasso  El désir attrapé par la queue. Museu Picasso de Barcelona – La Fábrica, 2018.
– “Picasso en el verano de 1906: el paisaje de Pau de Gósol” a Los paisajes españoles de Picasso, Madrid, ed. Nórdica, 2018. Versión en catalàn: Fundació palau Fabra, Caldes d’Estrach, 2019.
– L’obra de teatre “Homenatge a Picasso” de Josep Palau i Fabre en la constel·lació d’homenatges a Picasso al 1971, a Josep Palau i Fabre: L’Alquimista. Institut d’Estudis Catalans / Fundació Palau i Fabre, 2018.
 – “Biografia de Pablo Picasso”; “L’harem”; “La dona dels pans”; “Josep Fondevila”; “Un ajagut (Fernande)”; “Cases sobre un Pujol”; “La bòbila (o la fàbrica) d’Horta”; “Retrat de Fernande Olivier (o Cap de Fernande sobre fons de muntanyes)”, a Minguet, Joan (Ed.), L’avantguarda catalana. Ed. Enciclopèdia catalana, 2018.
 – “Le séjour à Gósol: la protogenèse picassienne”, al Catàlog Picasso: bleue et rose. Musée d’Orsay – Musée Picasso de Paris, 2018.
 – “When Pablo Picasso was Pau de Gósol or the Birth of Cezanne’s Grandson”, OJO, Revue de la  Picasso Administration, 2018.
 – “Les raons de l’estètica gustatòria a Catalunya”, IV Congrès Català de Filosofia. Vilafranca del Penedès, 2015. Coautor: Gerard Vilar.


Com a editora

– CoDirectora de la revista electrònica Disturbis: www.disturbis.net. Des dels seus inicis, al 2007

"Bicentenari de la mort d'Immanuel Kant. Pels camins de la raó crítica". Enrahonar, Nº36, 2004. Número monográfic en el bicentenari de la mort d'Immanuel Kant. http://www.raco.cat/index.php/Enrahonar/issue/view/2659
 


Com a traductora

– KANT, I., Fragmento de Grundlegung zur Metaphysik der Sitten. AA IV: 421-2. Quadrivium 11, 2015 (en O no ser. Antologia de textos filosòfics sobre el suicidi.  Ed. Ela Geminada, Girona, 2015.
– Nancy, Jean-Luc. "Arte y ciudad". Disturbis 9, primavera 2011. http://www.disturbis.esteticauab.org/DisturbisII/Nancy.html
– Michaud, Yves. "La belleza contemporánea". Disturbis 6, Tardor 2009. http://www.disturbis.esteticauab.org/Disturbis567/Michaud.html
– Immanuel Kant. Critica de la facultat de jutjar. Traducció al català i edició (introducció i notes). Barcelona: Editorial 62, 2004

 

Contribucions a congressos/conferències (Es deixa constància únicament deles participacions que no s’han esmentat en l’apartat Publicacions)
 

– Picasso, la historia en escena:las doce estrategias de El deseo atrapado por la cola. Comunicació acceptada al IV Congreso Internacional Picasso: Picasso e Historia. Museo Picasso de Málaga, 9-11 octubre 2018.
– Idées esthétiques et théâtre engagé : Les quatre petites filles de Pablo Picasso. Comunicació acceptada al congrés de la European Society of Aesthetics, Maribor, juny 2018.
– Presentació de les I Jornades de coreografia política <sites.google.com/site/jornadascoreografia/home/programa>. La Caldera – UAB, Maig 2018
– CoResponsable del Quaestining Aesthetics Symposium (Transdisciplinary Aesthetics Foundation): “What is Artistic Research?”, Barcelona 19-21 juny 2017
Conversa pública amb Ferran Adrià i Emmanuel  Guigon : “La sartén de Picasso”, Picasso i identitat, Museu Picasso de Barcelona, abril 2017.
– Chair del Quaestionnig Aesthetics Symposium New York University–Berlin, June 2016, “Migratory Peolple, Migratory Images”.
– Cocoordinadora del Workshop Estètica gustatòria del Master en recerca en Arts i Disseny, març 2016.
“ Le cygne sur le lac fait le scorpion à sa manière. La indisciplina del signo caligráfico en Picasso”. IX Workshop de experiencia estética. Universitat del Pais Basc, desembre 2014.
Feeding creativity. Coordinació i sessió inaugural. Workshop sobre creativitat i estètica gustatòria. UAB / EINA febrer 2014.
– “Artification and Artistic Research: The Bullipedia as a Case Study”. Comunicacióa l’International Congress of Aesthetics, Kraków, 21-27/07/2013.
“BulliPedia: Más allá de los fogones. Sobre investigación e indisciplina en la cocina revolucionaria”.”Comunicacióal I Congreso de la Asociación Nacional de Investigación Artística: El arte necesario.  Universitat de València, 12-13/07/2013
– Membre del Comité Científic de les Jornades del Màster de Dansa Moviment Teràpia. UAB, juliol 2013
– “Feeding Thought: Edible Art and Research Cooking". Artification Conference: Ideas and practices. Alvar Aalto University, Helsinki, Finlandia, 9-13 agost 2012. (Ponència). Coponent: Gerard Vilar
– Contribució al panel de presentació de la Bullipèdia en “The finale lecture” de la sèrie Science & Cooking, Harvard University, 13/12/2012.
http://www.youtube.com/watch?v=8RsjU-M43w&feature=youtube_gdata
La contribució fou respecte al projecte “Creative process”.
– "Danza e investigación en la universidad. Del reto a la exigencia". La investigación en danza(II congreso de la Asociación española de Danza e investigación). Barcelona, UAB, El Graner(Mercat de les Flors), Universitat Ramon Llull (Blanquerna). 17-19/11/2012. (Ponència). Coponent: Laura Vilar http://www.danzamasinvestigacion.es/?page_id=200&lang=es
– Membre del Comité científic: 01Design.8 (8ème colloque francophone sur la conception et le design): "Echelle, Espaces, Temps". Laboratoire Paragraphe, Paris VIII, 09-11 de maig 2012 <http://01design.eu/8/?page_id=34>
– Codirecció dels CATmeetings (Contemporary Art Theory Meetings), des dels seus inicis (2010) http://www.esteticauab.org/research.html
 

Conferències dels darrers cinc anys


– “Devorar la cultura”. Conversa pública amb Ferran Adrià i Emmanuel Guigon, Museu Picasso de Barcelona, 31/05/2018http://w110.bcn.cat/museupicasso/ca/devorar-la-cultura.
– “Picasso escriptor i cuiner”. Clausura del curs de las Aules d’Extensió Universitària, UAB, 22/05/2018.
– “Picasso escritor: una constelación de nueve astros indisciplinados”. Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Barcelona. Universidad Politécnica de Barcelona, 20/04/2018.
– “Picasso escritor”. Universidad de Granada, 09/02/2018.
– La fundació (política) de l’estètica: Kant”, Els Juliols 2017: Estetització de la política i politització de l’art, http://www.ub.edu/juliols/curs-estiu/estetitzacio-politica-polititzacio-art Universitat de Barcelona, 03/07/2017.
–“Filosofia amb Picasso: Las Meninas”, Barcelona Pensa III, https://www.barcelonapensa.cat/Acte:Audioguia_filos%C3%B2fica_/_Museu_Picasso
, 15/11/2016
– “ Artistic Research”, Jornades Scanner, Institut del Teatre (Barcelona) http://www.institutdelteatre.cat/ca/institut-del-teatre/recerca/jornades-scanner.htm, 08/11/2016
–“La mirada estética”, Inauguració del Cicle de Conferències de la Universitat de l’Expèriencia, 26/10/2016 http://abast.uab.cat/estudiants/oferta-formativa.php. Amb el Grup de Treball en Projectes d’Estètica Aplicada
–“En Pau de Gósol1906–2016: la revolució Picasso”. Centre Picasso i Gósol, Gósol 13 de agost de 2016.
–  “Grey (sin título) de Richter, 1969”. La Térmica, Málaga, sesión del curso ¿Por qué esto no podría haberlo hecho tu hijo de cinco años?. Abril 2016.
–  “L’estètica kantiana: bellesa i revolució”. UB, Facultat de Filosofia i Lletres. Taller al Seminari d’Estudiants d’Estètica.  Maig 2015.
­–  “Picasso– Dalí / Dalí – Picasso: confluències”. Taula rodona. Museu Picasso de Barcelona, febrer 2015.
– “Dialogant amb Goya” Museu d’Art de Cerdanyola, febrer 2015.
– “Picasso i Gósol, 1906: la trobada amb la dona forta”. Centre d’Activitats de Gósol, VI trobada Comarcal de dones, 25/10/2013.
– Picasso Poeta. Museu Picasso de Barcelona, 12/05/2013. Juntament amb Susanna Rafart.
– "El Museu Picasso de Barcelona i la revisitació de la sèrie Las Meninas: el mirall i Jacqueline". 10/12/2012. Cicle de conferències: El perquè de les arts. Muses, mites i museus. Institut d'Humanitats– Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).
– "What are the Key Issues of Philosophy of Cooking and Gastronomy to be addressed by Technology?". Gastronomy & technology Days. International Conference. ElBulliFoundation - Telefonica Digital, Barcelona (Fundació Telefònica). 17-18/10/2011. http://www.gastrotechdays.com/ (Ponència). Coponent: Gerard Vilar
– Presentación del libro de Pedro Azara y diversos autores, Arquitecturas celestiales. Centro de Cultura Contemporánea de Barcelona, 09/10/2012.
Pelléas et Mélisandre. Òpera Oberta, Liceu-Casa de la Convalescència, 25/05/2012.
– "Bellesa. Lletjor, sublimitat, kitsch", 27/03/2012, dins del cicle Qualsevol cosa pot ser una obra d'art (?). Aliance Française, Sabadell. Impartida amb Miquel Molins
– "L'art i les arts. Arts i pràctiques estètiques", 21/03/2012, dins del cicle Qualsevol cosa pot ser una obra d'art (?). Aliance Française, Sabadell. Impartida amb Miquel Molins.
– "Límits i continus. Institucions i l'art i la vida". 14/03/2012, dins del cicle Qualsevol cosa pot ser una obra d'art (?). Aliance Française, Sabadell. Impartida amb Miquel Molins.
– "Formes d'aparèixer; l'objecte, el collage, la instal·lació, la performativitat". 07/03/2012, dins del cicle Qualsevol cosa pot ser una obra d'art (?) Aliance Française, Sabadell. Impartida amb Miquel Molins


Participació en projectes/grups de investigación

– Los escritos de Picasso: Textos Teatrales. Projecte I+D+i Ministerio de Economía y Competitividad HAR2015-64758-P. Duració: 2016-2018. Investigadora Principal: Jèssica Jaques. 
– Artistic Research: Cognitive Production in Contemporary Art. Ministerio de Economía y Competitividad. Duració: 2013-2015. Investigador principal: Gerard Vilar. http://www.esteticauab.org/research.html
 
Amb anterioritat a aquest projecte, Jèssica Jaques Pi ha format part de projectes de recerca des de 1997 vinculats a la temàtica de l'experiència estètica.
 
– Membre del grup d’experts permanents de la unitat UB-Bullipèdia. Responsable dels projectes “Procés creatiu” i “Estètica gustatòria, art i cuina”. Des de març 2013 fins a 2015.
– Coordinadora del grup de recerca en estètica gustatòria eBullició, des de la seva creació, abril 2013 fins a febrer 2016. 
– Col·laboradora externa d elBulliLab, des de abril 2014. 
– Coordinadora del Grup de Treball en Projectes d’Estètica Aplicada (Dep. Filosofia, UAB), des de la seva creació, octubre 2015. Iniciativa dels alumnes. 


Beques 
 
– Beca predoctoral a la Sorbonne (juliol-agost 1992)
– Beca doctoral FPU (1991-1994)
– Beca Salvador Mardriaga, estada de recerca a la Université de Rouen (2008, 7 mesos)


Estades / invitacions a altres universitats

– Université de Paris I, Sorbonne. Centre d'Études du Langage Philosophique Médieval, 1992. Beca FPI
– École Normale Supérieure, Paris,1998. Finalització del Període Doctoral.
– École Pratique des Hautes Études, París, 2003. Directora Externa d’Estudis.
– Massachusetts Institute of Technology, 2006. Inauguració del màster History, Theory, and Criticism of Architecture and Art. 2006.
– Université de Rouen, 2007, Beca Salvador Madriaga.
– Université de Toulouse II Jean Jaurès, de 2013 a 2016. Master Design Transdisciplinaire, cultures et territoires
– Universitat de Varsòvia, maig 2016
– Universitat NY/Berlin, juny 2018.
– Université de la Picardie Jules Verne, Amiens, Centre de recherches en art et esthétique, a partir de 2018.


Tesis doctorals 
Dirigides i llegides
 
1. Laura Polack, Acción deliberativa visual en el espacio público urbano tornando el milenio: grupos de arte callejeros en la ciudad de Buenos Aires. Data de lectura: 18/02/2010. 
2. Gemma Argüello (Becària FPI) , Sympathy for the devil. Ficcion and emotion. The cinematographic aesthetic experience. Data de lectura: 20/07/2010. 
3. Ulianov Marín: El sentido estético en los fenómenos sonoros. Data de lectura: 20/06/2011. 
4. Loredana Niculet (Becària FPI): Vanguardia y neovanguardia en Hal Forster. Data de lectura: 25/11/2011. 
5. Míriam Paulo: Rothko y el artista que no fue. Arte de instalación y site-specific: los jointed-schemes como un modo de hacer para el arte contemporáneo. Data de lectura: 01/12/2011
6. Alejandra Mizrahi (Becària FPI): Wereable art. Indumentaria e identidad en el arte contemporáneo. Data de lectura: 02/12/2011
7. Dializa Colón (Becària FPI): Puerto Rico: arte, diáspora y esfera pública. Data de lectura: 28/11/2012. 
8. Mónica Amieva: La deriva situacionosta como estrategia. Data de lectura : 16/12/2014
9. Andrea Soto (Becaria CONACYD): El discurso de las imágenes en el pensamiento de Jacques Rancière. 15/01/2016
10. Luis Guerra (Becari CONACYD): Alain Badiou, The Condition of Art. Subtraction, Radical Novelty and the Force-Form. Juliol de 2018.
11. Marina Hervás (Becaria FPI): Teoría del conocimiento y música en la filosofía de Th. W. Adorno. Lectura prevista: junio de 2017
 

En direcció actualment
 
1. Fiona Capdevila: Indumentaria contemporánea sostenible. Lectura prevista: junio 2020
2. Clara Laguillo (Becaria FPI) : La temporalidad en los nuevos medios artísticos. Lectura prevista: junio de 2018.
3. Swantje Martach: Genuitat en art i en estètica. Lectura prevista: junio 2020
4. Artur Muñoz: Variations on artistic research. Some case studies. Lectura prevista: junio 2021
5. Xabier Ortiz de Urbina: La comedia documental. Lectura prevista: junio 2020
6. Pilar Talavera: Prácticas del desconcierto. La estética gustatoria en la performance y el arte participativo contemporaneo. Lectura prevista: junio 2020
7. Laura Vilar: La danza y sus cuerpos como indisciplina. Lectura prevista: junio 2021
8. César Zabala: La agencia de los objetos en el diseño contemporáneo. Lectura prevista: junio 2021
Jèssica Jaques és coordinadora de l’Itinerari del Doctorat del Departament de Filosofia: Recerca en Art I Disseny. Cocoordinadora: Dra. Tània Costa (EINA, Centre Universitari de Disseny I Art, UAB).


Participació en màsters
 
– Coordinadora de l’itinerari de Creació Visual del màster oficial Master en recerca en arts i disseny (des de la primera edició octubre de 2013 fins a setembre 2016). http://eina.cat/ca/postgraus/master-oficial-eees-master-universitari-de-recerca-en-art-i-disseny
– Directora dels màster propis Pensar l’art d’avui i Gramàtiques de l’art contemporani (12 edicions, 2000–2012). Aquest màsters es realitzaren a el Museu Picasso de Barcelona i la Fundació Joan Miró.
– Coordinadora de la primera edició del màster Filosofia contemporània: tendències i debats, 2008
– Professora del Master en Design Transdisciplinaire, cultures et territoires, Université de Toulouse Jean Jaurès, des del curs 2012-3
– Professora convidada al Màster en Comunicació,  Periodisme i Humanitats, des de 2012-3
– Sessió inaugural de les Lecture Series del máster History, Theory, and Criticism of Architecture and Art. Massachusetts Institue of Technology (MIT), Boston (setembre 2006).


Premis rebuts
 
– Premi de l'Associació de Crítics d'Art de Catalunya 2009 pel llibre Picasso en Gósol, 1906: Un verano para la modernidad
 
 
Membre de les Associacions
 
– AICA (International Association of Art Critics)
– ACCA (Associació Catalana de Crítics d’Art)
– ESA (European Society of Aesthetics) 
– SEyTA (Sociedad de Estética y Teoria de las Artes)
– Membre del Patronat de l’Institut d’Humanitats
– Associació Berguedana per a la Protecció dels animals http://protectoraberga.wix.com/chus
 
 
 Càrregs acadèmics
 
- Sots-coordinadora Erasmus de la Facultat de Filosofia i Lletres, 2000-1; 
- Secretària de la Facultat i Vicedegana de Biblioteca, 2001-2; 
- Delegada del Rector per a Cultura, 2002-3. 
- Coordinadora de Cultura en Viu, 2002-3; 
- Representant de la UAB a la Junta de Centre del Centre Universitari EINA-Centre d’Art i Disseny, des de 2012-2017
- Coordinadora Erasmus del Departament de Filosofia, des de 2018
 
 


 

Butlletí Oficial UAB Informaciķ sobre acords i resolucions de la UAB

 

Plānols i accessos Plānols i accessos al Campus

 

CONTACTA AMB NOSALTRES

Departament de Filosofia
Edifici B
Campus de la UAB
08193 Bellaterra
(Cerdanyola del Vallčs)
TEL +34 93 581 16 18
FAX +34 93 581 20 01

d.filosofiaarrobauab.cat

 

 

 

 

2019 Universitat Autōnoma de Barcelona