Una tecnologia desenvolupada per la UAB, inclosa a l'Innovation Radar de la CE

ArcelorMittal Acer
©ArcelorMittal

Una tecnologia innovadora per convertir CO2 en àcid làctic, desenvolupada per investigadors de Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental, ha estat destacada pel seu gran potencial d'aplicació per la Comissió Europea.

19/10/2020

La Comissió Europea ha decidit incloure a l’Innovation Radar -una selecció dels projectes més innovadors i de major potencial finançats amb fons de la UE- la tecnologia que està desenvolupant el grup Grup d'Enginyeria de Bioprocessos i Biocatàlisi Aplicada i la Planta Pilot de Fermentació del Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental de la UAB per convertir el CO2 en àcid làctic, en el marc del projecte BIOCON-CO2.

El grup de recerca de la UAB desenvolupa un sistema multienzimàtic per transformar el diòxid de carboni en àcid làctic, produeix els enzims necessaris per a aquest sistema i transforma l'àcid làctic en el biopolímer PLA mitjançant mètodes enzimàtics. En el desenvolupament d'aquesta tecnologia participen també la Universitat de Groningen i l'institut de recerca Stichting Wageningen Research, tots dos als Països Baixos.

La tecnologia jugarà un paper molt important per dur a terme els objectius del projecte BIOCON-CO2, que pretén desenvolupar una plataforma flexible i viable a escala industrial per transformar biològicament el CO2 produït per la indústria del ferro i l'acer en plàstics i productes químics de valor afegit. La innovació ha estat categoritzada com "business ready", és a dir, amb un potencial d'aplicació immediata i orientada al mercat.

Amb la iniciativa Innovation Radar la Comissió Europea pretén identificar innovacions d'elevat potencial entre els projectes finançats per la Unió Europea. L'objectiu és promoure els resultats de la innovació europea i visibilitzar-los. En incrementar l'accessibilitat a les noves innovacions l’Innovation Radar anima al desenvolupament d'un ecosistema dinàmic d'incubadores, emprenedors, agències de finançament i inversors que poden accelerar l'arribada al mercat dels resultats de la recerca.