Nova edició virtual del 'Curs de Preparació als Concursos i Oposicions de la Unió Europea i Organismes Internacionals'

Ja són obertes les inscripcions a aquest curs, que s'adreça prioritàriament a persones estudiants i titulades de la UAB que vulguin conèixer els processos de selecció d'aquest àmbit i entrenar-se per superar-los. El professor expert José Díaz Lafuente l'impartirà en línia tots els dissabtes de març i el primer d'abril, de 9.00 a 14.00 h.

30/11/2021

La UAB ha obert les inscripcions de la setena edició del seu Curs de Preparació als Concursos i Oposicions de la Unió Europea i Organismes Internacionals, que repetirà format virtual després de la bona acollida de l’any passat. L’alumnat coneixerà els mecanismes i processos de selecció existents a la UE i altres organismes internacionals i desenvoluparà les competències que s’hi avaluen.

El curs manté el seu enfocament pràctic amb exercicis i tests, simulacres de proves, dinàmiques de grup i la participació continuada de les persones estudiants. La darrera sessió serà una tutoria individual i personalitzada en què el professor lliurarà a l’alumne/a un informe sobre el seu rendiment i els resultats de les diferents proves; a més, l’assessorarà sobre les competències que ha de potenciar.

El docent, José Díaz Lafuente, és un expert de referència en Dret Internacional i Europeu i Relacions Internacionals. És professor de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals a la Universitat Complutense de Madrid, tècnic responsable de l’assessorament i de la formació en projectes europeus de la Fundació General de la Universitat de València i autor del llibre Montblanc, recursos educatius sobre la Unió Europea. A més, forma part del Panell d’Experts del SEPIE.

En l’edició anterior, el Curs de Preparació als Concursos i Oposicions de la Unió Europea i Organismes Internacionals va obtenir una excel·lent valoració global de 4,88 sobre 5 per part de les persones estudiants, mentre que el 100% de l’alumnat el va considerar útil per al seu desenvolupament professional i personal i, a més, el recomanaria a altres companys/es.

Pel que fa al preu, és de 150 euros per a persones estudiants i titulades de la UAB, i de només 50 euros per a persones de l’Autònoma que siguin becades MECD del curs 2020-2021 (i que ho acreditin). Les persones estudiants i titulades d’altres universitats gaudiran d’un preu de 200 euros.

El Curs de Preparació als Concursos i Oposicions de la Unió Europea i Organismes Internacionals és una iniciativa del Servei d’Ocupabilitat de la UAB amb la coordinació acadèmica de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de la UAB.