La situació de les persones LGBTIQ+ durant el confinament

La situació de les persones LGBTIQ durant el confinament

Lucas Platero, doctor en Sociologia i investigador del Departament de Psicologia Social de la UAB, reflexiona sobre la situació de les persones LGBTIQ+ durant el confinament.

08/07/2020

Quines són les barreres específiques i addicionals a les quals s’han enfrontat les persones LGBTIQ+ durant el confinament? “Les persones del col·lectiu ja partien d’una situació de “desavantatge” respecte a la resta de la població, i a moltes, la situació de confinament ho ha agreujat”. Des de l’Observatori volem convidar a reflexionar sobre la crisi de la Covid-19 des de la perspectiva de gènere i LGBTIG+, en aquesta ocasió amb l’investigador Lucas Platero. 

“Hem trobat fins a 6 factors clau que han determinat la salut psicosocial de les persones joves, adolescents, del col·lectiu.” En una investigació duta a terme conjuntament amb Miguel Ángel López Sáez, docent de la Universidad Rey Juan Carlos,  conclouen que alguns d’aquests factors són la reducció de les interaccions socials positives respecte a la seva identitat, l’augment de les interaccions socials negatives, un augment de diversos malestars i la falta d’atenció específica per part dels centres escolars i/o educatius.

Lucas Platero és doctor en Sociologia, docent universitari i investigador del Departament de Psicologia Social de la UAB. Ha publicat diversos articles a revistes d’investigació, tant a nivell estatal com també internacional, i és autor de llibres com “Intersecciones. Cuerpos y sexualidades en la encrucijada” (Bellaterra, 2012), ”Trans*exualidades. Acompañamientos, factores de salud y recursos educativos” (Bellaterra, 2014), “Por un chato de vino. Historias de travestismo y masculinidad femenina” (Bellaterra, 2015), i “Barbarismos queer y otras esdrújulas” (Bellaterra, 2017).

 

Notícies relacionades

Imatge de l'OEW 2021

Arriba l'"Open Education Week" a la UAB

En el marc de l'Open Education Week -que se celeba a tot el món de l'1 al 5 de març- el Servei de Biblioteques de la UAB ha organitzat dues activitats divugatives adreçades a personal docent i investigador i a l'alumnat, per tal de promoure els avantatges i possibilitats de l'educació en obert.

Totes les notícies