Ja és possible fer pràctiques de forma presencial, amb condicions

Noia estudiant amb mascareta

L'estudiant ha de sol·licitar la presencialitat i l'entitat d'acollida s'ha de comprometre per escrit a garantir la protecció de la seva salut. D'aquesta manera, ja es poden tramitar nous convenis de pràctiques per a estades presencials i passar a presencials les pràctiques virtuals en curs.

18/06/2020

La UAB continua flexibilitzant algunes restriccions en la seva activitat de cara a l’entrada en l’anomenada nova normalitat, també pel que fa a les estades de pràctiques acadèmiques externes. D’aquesta manera, l’alumnat de la Universitat ja pot fer pràctiques extracurriculars de forma presencial, però amb algunes condicions de protecció de la seva salut.

Així doncs, els nous convenis de pràctiques poden ser per a estades en modalitat telemàtica o presencial.

En el cas de la modalitat telemàtica, l’empresa/institució ha de formalitzar aquest document de responsabilitat i enviar-lo a laboral.practiques.so@uab.cat.

En el cas de la modalitat presencial, a més, s’han de complir els requisits següents:

• L'estudiant ha de sol·licitar la presencialitat.
  • L’empresa/institució ha d’haver reprès la seva activitat presencial.
  • Cal garantir el seguiment tutorial de les pràctiques.
  • L’empresa/institució ha de formalitzar aquest certificat de garantia de mesures de protecció de la salut i enviar-lo a laboral.practiques.so@uab.cat.

Pel que fa a les estades de pràctiques que ja s’estan desenvolupant en modalitat telemàtica, poden passar a modalitat presencial si es compleixen aquests requisits:

• L'estudiant ha de sol·licitar la presencialitat.
  • L’empresa/institució ha d’haver reprès la seva activitat presencial.
  • Cal garantir el seguiment tutorial de les pràctiques.
  • L’empresa/institució ha de formalitzar aquest certificat de garantia de mesures de protecció de la salut i enviar-lo a laboral.practiques.so@uab.cat.

Cal destacar que totes les condicions descrites anteriorment també s'apliquen en les estades de pràctiques extracurriculars a la UAB, incloent la formalització del document de responsabilitat (pràctiques telemàtiques) o el certificat de garantia (pràctiques presencials) per part de l'àmbit de la UAB que acull la persona estudiant.

Podeu consultar les condicions excepcionals de les pràctiques extracurriculars a causa de la pandèmia de COVID-19 en aquest enllaç.