El Servei d'Ocupabilitat col·labora en un estudi sobre l'impacte de la formació en l'empresa en la trajectòria laboral dels joves

Treball joves

Es tracta de l'estudi IMFORTRA, del Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT), del Departament de Sociologia de la UAB, que posa en valor la necessitat de relacionar el món laboral amb l'educatiu per impulsar la inserció laboral del jovent.

01/07/2019

L’article, que analitza les diferents maneres d’entendre el món laboral i la seva evolució pel que fa a requeriments formatius, posa en valor la necessitat de relacionar el món laboral amb l’educatiu per pal·liar, entre d’altres mancances, l’alt nivell d’atur entre els joves espanyols.

L’edat, el sector d’activitat i el nivell d’estudis dels treballadors són algunes de les principals variables que, segons el QUIT, tenen un major pes discriminatori pel que fa a la classificació dels contractes de pràctiques. L’equip del Departament de Sociologia de la UAB ha abordat la formació en l’empresa des del punt de vista de les institucions i els actors que l’apliquen, la demanda de formació i l’organització de la feina dels treballadors juntament amb la trajectòria laboral i desigualtats entre aquests.

L’IMFORTRA remarca també que gran part del teixit empresarial espanyol, sobretot pel que fa a les petites empreses, no és capaç d’absorbir la gran demanda juvenil de feina, a diferència d’altres models més eficaços, com el germànic.