Convocatòria oberta per accedir a infraestructures de biotecnologia industrial

El projecte europeu IBISBA 1.0, en què participa la UAB, ha obert una nova convocatòria per oferir accés subvencionat a instal·lacions de recerca de biotecnologia industrial a personal investigador d'universitats i empreses. La data límit per participar en aquesta cinquena convocatòria és el 30 d'abril.

17/03/2021

Mitjançant el seu programa d’accés transnacional, l’IBISBA 1.0 ofereix a usuaris externs l’accés subvencionat a un ampli ventall d’instal·lacions especialitzades en biotecnologia industrial, tecnologies de gamma alta i serveis innovadors, que inclouen una contribució als costos de viatge i de subsistència dels usuaris. A més, els usuaris escollits també tindran l’acompanyament continu per fer madurar la seva tecnologia, fins a nivells avançats.

Aquesta és la cinquena convocatòria que s'obre i estarà oberta fins al pròxim 30 d'abril. Concretament, en aquesta ocasió, es busquen projectes que requereixin les següents instal·lacions:

• Recerca sobre microalgues.
  • Disseny, construcció, cribratge i/o evolució de cèl·lules microbianes automatitzades.
  • Identificació i caracterització d’enzims.
  • Òmiques.
  • Biocatalisi, biosensor de proteïnes òptiques.
  • Bioprocessos, bioreactors automatitzats.
  • Proves de bioprocessament a escala pilot.

L’IBISBA reuneix infraestructures de setze universitats i centres d'investigació europeus, entre elles la UAB, que posa a disposició del projecte la Planta Pilot de Fermentació i diferents laboratoris del Departament d'Enginyeria Química Biològica i Ambiental. L'objectiu del projecte, que durarà quatre anys i té un pressupost de cinc milions d'euros, és desenvolupar projectes innovadors que augmentin l'eficiència, competitivitat i sostenibilitat dels bioprocessos i, alhora, promoure la transició cap a la bioeconomia.