Innovacions de producte en cosmètica

Innovació de producte en cosmètica
Unes 30 petites i mitjanes empreses i una desena d'investigadors es van reunir, el passat dia 16 de novembre al Parc de Recerca UAB, per compartir experiències d'innovació en cosmètica. Dins del marc del projecte Hub B30, l'objectiu era analitzar possibles col·laboracions entre empreses i grups d'investigació d'aquest sector emergent.

21/11/2018

El moderador de la sessió, Joan Sansaloni, cap de Programes d'Innovació d'ACCIÓ, va obrir el brunch d'innovació remarcant les possibilitats d'inversió en R+D+i de la indústria cosmètica, ja que és un sector que està aconseguint augmentar la facturació cada any.

Aquest setè brunch va comptar amb la participació del Vicepresident sènior de Natura Bissé Joaquim Serra, cosa que va permetre compartir el cas d'èxit d'aquesta marca internacional.

A continuació es va analitzar el cas de transferència entre el Sincrotró Alba i l'empresa Bicosome, sorgida d'un grup d'investigació del CSIC. Algunes aplicacions pràctiques del Sincrotró que va destacar Mercedes Cócera, de Bicosome, van ser obtenir estudis de la pell o un mapatge químic, fet amb raigs infrarojos, de com es distribueix un producte cosmètic. Així mateix, Manel Sabés, col·laborador científic del Sincrotró, va recordar que aquesta instal·lació científica està a disposició de les PIMES, sense cost per aquestes empreses perquè compta amb finançament de la Unió Europea.

Finalment es va obrir el debat, durant el qual es van compartir idees per reduir el time to market, el temps que tarden les innovacions a poder ser productes comercialitzables, i es va abordar la necessitat de treballar amb metodologies de design thinking per conèixer quines són les necessitats del consumidor. També es va discutir com donar resposta a les demandes del mercat de poder comprar productes de cosmètica "més naturals" i que no utilitzin envasos de plàstic.

Més informació:
Informe de vigilància tecnològica
Àlbum de fotos