El Grup de Recerca Complex ha estat guardonat amb la Menciķ Enric Renau i Permanyer
premi complex 21.11.2019  -  La 7a Menció Enric Renau i Permanyer a la investigació social aplicada en educació, formació i treball, impulsada des del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya, DEP Institut i Educaweb, ha estat per a l'estudi La qualitat de l'ensenyament superior d'Andorra i els Objectius de Desenvolupament Sostenible: una proposta d'estàndards i directrius d'avaluació, elaborat pel Grup de Recerca Complex, conjuntament amb l’Agència de Qualitat Universitària d’Andorra (AQUA), qui el va coordinar. És una Menció impulsada des d’ Educaweb, el DEP Institut i el Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya.

La Menció Enric Renau i Permanyer pretén contribuir a posar en valor iniciatives en l'àmbit de la investigació aplicada que afavoreixin l'anàlisi i la transformació del món de l'educació, la formació i el treball. Tenint en compte aquest context, les entitats impulsores de la Menció han considerat que era especialment oportú focalitzar en l'àmbit dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), per la importància que aquests tenen com a agenda global transformadora que interpel·la tant a nivell de ciutadania com d'institucions i la rellevància que té el seu desplegament en el món de l'educació, la formació i la feina.
L'estudi guanyador presenta una proposta per introduir els ODS a les institucions d'educació superior a través de l'avaluació de la qualitat dels seus ensenyaments. Es tracta d'un plantejament que permet afrontar el repte de la sostenibilitat de forma estratègica i promoure canvis sistèmics en les universitats.
Els membres del jurat han seleccionat aquest estudi com a guanyador de la Menció pel seu plantejament i rigor metodològic, la contextualització amb els procediments i estàndards europeus, pel fet de ser un informe clarament propositiu, i pel seu gran potencial de transferibilitat.
En la present edició el jurat ha estat integrat per Arnau Queralt, director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya; Armand Giménez, politòleg en representació del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya, així com Xavier Riudor, politòleg i director del gabinet tècnic de Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya i secretari tècnic de la Menció. El lliurament del guardó va tenir lloc el 18 de novembre de 2019.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies