T'agradaria acompanyar a estudiants de nou accès i aconseguir fins a 3 ECTS?

Programa Estudiant Tutor 2019

Si ets estudiant d’últim curs a l’Escola, podràs gaudir d’una experiència molt gratificant i que et reconeixerà 3 crèdits que podràs aconseguir per tutoritzar a un grup de fins a 10 estudiants. I si estàs a primer, és l’oportunitat ideal per gaudir molt més del grau i rebre assessorament.

06/09/2019

Quines són les tasques d’un ESTUDIANT-TUTOR?

L’ESTUDIANT-TUTOR ha de ser capaç de:

• Oferir als estudiants tutoritzats una idea de conjunt del pla d'estudis de la titulació i de les assignatures a cursar, revisant al començament de cada quadrimestre el contingut de les guies docents de cadascuna de les assignatures, especialment els resultats d'aprenentatge i el sistema d’avaluació.
  • Posar en comú les estratègies personals d'estudi i organització del temps.
  • Comprovar que els estudiants coneixen la mecànica dels exàmens (data, durada, tipus i criteris d'avaluació), així com els continguts objecte d'examen en cada matèria.
  • Treballar i conscienciar als estudiants sobre l’ètica i especialment els plagis/còpies en les activitats de les assignatures.
  • Assegurar el coneixement de la normativa de permanència de la UAB per part dels tutoritzats.
  • Comentar altres aspectes de la vida universitària que suscitin preocupació o dubtes en els estudiants. Informar dels serveis d'orientació universitària a la seva disposició.
Durant el curs acadèmic l’ESTUDIANT-TUTOR haurà de:
  • Assistir a una reunió inicial de presentació-formació del Programa ESTUDIANT-TUTOR (setembre).
  • Realitzar com a mínim dos reunions en cada quadrimestre amb el grup d'alumnes tutoritzats i mantenir contacte per mitjans electrònics amb els seus estudiants tutoritzats.
  • Lliurar un breu resum de les activitats desenvolupades, basat en un formulari establert pel Centre.
  • Col·laborar amb la coordinació del Centre en les activitats vinculades a la difusió de l’activitat ESTUDIANT-TUTOR (JPO, jornades de Benvinguda, etc.).
  • Assistir a una reunió final de resum/conclusions que tancarà la participació de l’ESTUDIANT-TUTOR.
L’ESTUDIANT-TUTOR no és un professor particular, però pot facilitar recomanacions sobre estratègies d'aprenentatge de cada assignatura, i orientació als estudiants tutoritzats sobre diferents aspectes de la vida universitària.

Els estudiants interessats hauran d’haver superat 60 ECTS i demostrar motivació i habilitats socials per exercir la seva activitat. Per aquesta tasca desenvolupada durant tot un curs acadèmic (2 quadrimestres de setembre a juny) l'Escola reconeixerà 3 ECTS.

Tant si sou de primer com d'últim curs, podreu fer la vostra inscripció fins al 30 de setembre de 2019 al següent enllaç.

Més informació: Formulari Inscripció Programa Estudiant-Tutor 2019
Document Informatiu Programa ESTUDIANT-TUTOR de l’Escola d’Enginyeria