Fomentar l'ús i la realització de les classes amb portàtil
Després d’un any i mig d’incertesa degut la crisis sanitaria de la COVID-19, durant el qual s’ha donat forma de la millor manera possible i buscant les millors solucions entorn a la docència i el funcionament dels graus, el nou curs 2021/22 engega amb novetats.
09/09/2021
Hem vist durant aquest any i mig que la docència virtual té avantatges i desavantatges i no per aquest motiu l’hem de descartar. De fet, complementar la formació amb l'aprenentatge híbrid sembla ser la clau de tot plegat.
La situació actual ens permet iniciar aquest semestre amb una docència planificada de manera presencial. Això significa tornar a viure, o viure per primera vegada, sobretot els estudiants de primers cursos, la UAB. Des de l’Escola d’Enginyera, ja fa uns anys que es ve treballant per a què l'assistència a les aules es pugui seguir gràcies a la tecnologia, electrificant les aules i dotant d’equipaments els espais del centre.
Enguany donem un pas més, i es presenta el Projecte TIC Docència, una iniciativa que vol fomentar l’ús i la realització de les classes amb portàtil. Les classes es realitzaran de la manera habitual però, poc a poc, s’aniran incroporant elements (programari o continguts, per exemple) multimedia que donin suport a aquest aprenentatge.
Des de l’Escola entenem de les dificultats que això pot generar per alguns estudiants, per la qual cosa disposa d’equipament informàtic per poder realitzar aquestes classes. En cap cas serà obligatori ni imprescindible, si més no, altamente recomanable. A més a més, s’ha arribat a un acord amb HP, a través de l’empresa SEMIC, una empresa proveeïdora d’equips i programari, per l’adquisició de dos models de portàtil, i amb Caixa d’Enginyers per la possibilitat de finançament d’aquests equips portàtils. Ambdues empreses són col·laboradors habituals del centre i ara posen a l’abast dels estudiants uns equips informàtics que ajudaran a la seva formació universitaria.
Aquesta iniciativa sitúa a l’Escola d’Enginyeria com a centre pioner en aquest tipus de projectes, amb l’objectiu de ser un model a seguir per tota la comunitat, i millorar, any rere any, l’aprenentatge dels seus estudiants.