Projecte “Estratègies d’avaluació per l’auto-regulació dels aprenentatges (EAAR) de l’alumnat universitari”

arpaweb

El llarg dels darrers dos anys, un equip de professors de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB ha estat treballant en el desenvolupament d’un projecte d’innovació que ha tingut per objectiu fomentar l’ús d’estratègies d’autoavaluació i avaluació entre iguals com estratègies autoreguladores de l’aprenentatge que complementin altres estratègies d’avaluació utilitzades ja pel professorat. Fruit del treball realitzat s’ha avançat en la definició de pautes d’avaluació que permeten que aquesta fase del procés formatiu esdevingui més just, rigorós i individualitzat.

01/02/2021

La seva realització s’ha vinculat amb les prioritats de millora dels processos d’avaluació i millora de la qualitat docent de la Facultat i, al mateix temps, ha esdevingut una continuació de les activitats ja iniciades amb projectes previs que han treballat temàtiques vinculades amb l’avaluació dels aprenentatges, la individualització de l’avaluació grupal o el feedback entre iguals. 

Amb la voluntat de fer extensius a la resta de professorat universitari els resultats aconseguits desprès d’hores de reflexió i experimentació en la pràctica docent, l’equip promotor ha desenvolupat quatre infografies que pretenen ajudar a implementar estratègies de feedback en l’àmbit universitari.

Com alfabetitzar a l'alumnat en el feedback?

Dirigit a professorat, aquest document pretén motivar al professorat sobre aquells aspectes que ha de tenir en compte per tal que l’alumnat sigui conscient dels beneficis que el feedback pot suposar per a la millora dels seus resultats d’aprenentatge. Link

Dissenyar processos de feedback efectius

Dirigit a professorat, i elaborat a partir de les reflexions de l’alumnat en contrast amb la literatura sobre la matèria, aquest document presenta un seguit d’orientacions a seguir per tal d’aconseguir que el feedback que reben als estudiants sigui útil per al seu aprenentatge. Link

Com donar el feedback per a que sigui fàcil d'utilitzar?

Dirigit a professorat i alumnat, aquest document sintetitza les pautes generals que s’han de tenir en compte en el moment de donar feedback que promogui la millora i reflexió en aquell que el rep. Link 

Tips per a l'alfabetització en feedback

Dirigit a professorat, aquest document aporta orientacions generals que pot seguir el professorat sobre els aspectes que cal que tingui en compte quan vol implementar processos de feedback en les seves activitats docents. Link

El projecte “Estratègies d’avaluació per l’auto-regulació dels aprenentatges (EAAR) de l’alumnat universitari”, que ha coordinat la professora Georgeta Ion, i en el qual ha participat professorat dels Departaments de Pedagogia Aplicada, Psicologia Evolutiva i de l’Educació, Sociologia i Teories de l'Educació i Pedagogia Social amb docència a la nostre facultat ha estat possible gràcies al suport de l’Oficina de Qualitat Docent de la UAB.

Els recursos presentats, junt amb els de projectes previs i altres elaborats per professorat de la Facultat, estan disponibles al portal “Aula de Recursos per a l’Avaluació – ARPA” a través del següent enllaç