La UAB estrena logotip
La Universitat Autònoma de Barcelona estrena logotip amb l’objectiu d’actualitzar la seva imatge corporativa, visibilitzar la identitat i els valors de la Universitat i alhora millorar la llegibilitat de la sigla UAB.
13/06/2023
El nou logotip afavoreix una lectura més accessible de la sigla UAB i, per tant, referma el compromís de la Universitat amb l’accessibilitat.
El disseny final és un logotip tipogràfic en el color verd que representa el campus, en el qual s’ha fet un treball específic per ressaltar el dinamisme en la lletra A, convertint-ne la barra horitzontal en una línia corba que evoca un bri d’herba i alhora la pàgina d’un llibre obert. Es deixa així de fer servir la A de color bronze, i el color verd del campus esdevé el nou color corporatiu de la UAB. D’altra banda, es canvia la tipografia Helvetica Neue per una Telegraf, que aporta un esperit més jove a la marca. La històrica A gravada en bronze que ha representat la Universitat des de fa més de 30 anys mantindrà la connotació simbòlica i es farà servir en certs espais institucionals i actes solemnes.
El logotip assoleix d’aquesta manera el repte de visibilitzar la identitat i els valors de la UAB d’una manera propera i entenedora arreu del món.
A banda d’actualitzar la imatge corporativa, també ha estat objectiu d’aquesta renovació resoldre les dificultats d’accessibilitat i llegibilitat que tenia el logotip anterior, especialment en un context d’internacionalització de les universitats que obliga que la identitat corporativa sigui llegible tant pels estudiants que ja coneixen la UAB com pels estudiants, sobretot internacionals, que encara no la coneixen. El nou logotip afavoreix també una lectura més accessible de la sigla UAB i, per tant, referma el compromís de la Universitat amb l’accessibilitat.
Un ventall d’aplicacions
El nou disseny facilita la integració del logotip en els noms dels diferents centres sota la marca UAB i la combinació amb els d’altres institucions. És flexible en l’aplicació i molt adaptable a diferents suports, colors, espais, etc.
D’entrada, ja s’ha publicat una primera versió del Manual d’identitat i imatge corporativa, en el qual es pot trobar el logotip i diverses aplicacions, i que s’anirà ampliant els propers mesos. La implementació als espais del campus i en totes les comunicacions de la Universitat es farà també de manera progressiva; per exemple, en aquest vídeo de presentació de la UAB als futurs estudiants.
La UAB estrena d’aquesta manera el tercer logotip d’ençà de la seva creació el 1968. El primer era un disseny heràldic basat en l’escut de Barcelona, creat a partir d’un baix relleu obra de l’escultor Josep M. Subirachs, amb les quatre barres i la creu de Sant Jordi. El 1988 es va crear el logotip que, amb variacions successives, ha representat la UAB fins avui, amb un disseny realitzat per l’estudi Morillas. El logotip que ara s’estrena és disseny de l’agència Mètode Design. En aquest altre vídeo es pot veure una repassada històrica dels diferents logos que ha tingut la UAB.
Més informació: Identitat Corporativa UAB