L’Escola i l’Associació d’Arxivers-Gestors de Documents de Catalunya publiquen el primer Quadre d’Indicadors per al sistema arxivístic català

Quadre indicadors Oleguer Benaiges (notícia)

La publicació és fruit d’una beca atorgada per les dues institucions l’any 2015-2016 per a la realització de l’estudi, a càrrec d’Oleguer Benaiges. El treball, disponible en suport digital, és la primera d’una línia de publicacions comunes entre l’Escola i l’AAC.

22/05/2019

Ja es pot consultar el Quadre d’indicadors per als serveis d’arxius i gestió documental, el primer quadre d’indicadors aplicable a tota mena de centres d’arxiu.

El treball és el resultat de dos anys d’estudi realitzats per Oleguer Benaiges, arxiver de l’Ajuntament de Barcelona, que va obtenir la beca atorgada conjuntament entre l’Escola i l’ACC el curs acadèmic 2015-2016.

L’objectiu de l’estudi era definir un model d’indicadors per avaluar la qualitat dels serveis d’arxiu i gestió documental de qualsevol institució. Una eina útil per tenir indicadors fiables, mesurables, quantificables i assolibles que permetrà la implantació de polítiques de millora contínua als centres d’arxius i l’obtenció de certificacions segons les normes ISO que es desitgin.

L’estudi està disponible en suport digital (PDF) i en un format digital interactiu. Es tracta de la primera obra d’una línia de publicacions conjunta entre l’Escola i l’ACC, que s’aniran afegint a l’apartat web “Publicacions de Recerca en Arxivística i Gestió Documental”.