GoChick a ECOTROPHELIA

Go chick

El 23 de maig a la Fundació Alícia es va celebrar la X Edició dels Premis Ecotrophelia
Espanya, amb el propòsit de trobar l'aliment més innovador creat per estudiants. L’acte busca el producte alimentari més innovador premiant el caràcter mediambiental, comercialitzable i original.

05/06/2019

GoChick és un producte vegetal compost per dues elaboracions diferents a partir d’una mateixa matèria primera: el cigró. Consisteix en una mousse de xocolata acompanyada per unes galetes salades, ideat per ser consumit en qualsevol lloc i qualsevol moment.

La mousse s’elabora a partir de l’aigua de cocció dels cigrons, per tal d’aprofitar les seves propietats tecnològiques i fer ús d’un efluent que sol ser un residu per a les indústries. Per obtenir un procés rodó, els cigrons són la base de les galetes que l’acompanyen. La seva formulació permet obtenir un resultat amb un aroma únic, de color daurat i molt cruixent que fa possible utilitzar-les com a cullera per degustar la mousse, d’un gust intens a xocolata i textura lleugera. Les dues elaboracions combinen a la perfecció i sorprenen pel seu contrast de sabors i textures.

GoChick ha estat dissenyat per aconseguir que arribi a un target ampli, de manera que és totalment vegetal i no conté gluten, ou, soja ni lactosa, ni cap mena d’al·lèrgens. Destaca per ser font de proteïnes, tenir un alt contingut en fibra i oferir una aportació d’energia adequada per prendre a mig matí, com uns postres o com un berenar.

"Anar a Ecotrophelia ens ha permès posar en pràctica moltes de les coses que ens ensenyen al grau, però també se n’aprenen d'altres que no ens ensenyen directament i ens han donat molt més bagatge en finalitzar els estudis. L'esforç i la dedicació d'hores en el desenvolupament d'un producte nou i la preparació per anar al concurs ha sigut tota una experiència, que ha acabat amb una bona recompensa. La implicació i suport de molts dels professors també ha ajudat la nostra motivació. "

Ecotrophelia

Ecotrophelia Espanya és un concurs que dóna suport a les iniciatives alimentàries més innovadores que sorgeixen en universitats espanyoles o escoles tècniques. Aquest certamen està destinat a estudiants que estiguin matriculats en últims cursos de grau i escoles tècniques que estiguin interessats en innovació i indústria alimentària.