9 de setembre, Jornada de docència extraordinària 

Foto_editorial_183
Tornem al setembre

Una cita de Macbeth obre aquest darrer editorial del curs 2019-2020. El curs finalitza, i ja fa moltes setmanes que donem voltes a molts aspectes del proper.

30/07/2020

                              Si podeu llegir en les llavors del temps  

                              i dir quina ha de créixer i quina no,  

                              parleu-me.  

Una cita de Macbeth obre aquest darrer editorial del curs 2019-2020. El curs finalitza, i ja fa moltes setmanes que donem voltes a molts aspectes del proper. Seguim amb incerteses i no sabem ben bé què ens depararà el futur més proper. A diferència de Banquo quan es dirigeix a les bruixes que poblen aquesta obra de Shakespeare, nosaltres hem de parlar, encara que no coneguem l’esdevenidor. La nostra comunitat ha anat avançant per un camí en part desconegut amb les eines que posseeix, gens menyspreables: experiència, anàlisi, intercanvi d’idees i opinions, decisió conjunta, treball rigorós i inclús enginy. I en aquest camí tots i totes hem seguit aprenent moltes coses.  

A aquestes altures, no és gaire original afirmar que tot el PDI hem hagut de reinventar la docència a la qual estàvem acostumats/des. I que segurament encara haurem de fer-ho amb major intensitat durant els propers mesos. Per això, l’equip de deganat ha organitzat una Jornada de docència extraordinària prevista pel dimecres dia 9 de setembre al matí. Analitzarem com hem impartit la docència durant el semestre passat i anticiparem alguns aspectes sobre com l’impartirem durant el semestre vinent. Un exercici de diagnosi, de fer explícites les lliçons apreses, de preparació i de pensar conjuntament, que ens ha d’ajudar a encarar el curs 2020-2021. 

La primera part de la Jornada la dedicarem a estudiar com ens hem adaptat a la docència no presencial i què n’hem après. Examinarem l’ús que hem fet dels recursos informàtics, reflexionarem sobre experiències innovadores i farem una mica de diagnosi a partir de l'anàlisi de les dades de les avaluacions.  

La segona part, la dedicarem a pensar i donar indicacions més concretes sobre el model de docència mixta del segon semestre, el que hem anomenat “professorat a l’aula i alternança d’alumnat” (veure la notícia més endavant). A la Jornada explicarem tant les qüestions logístiques i organitzatives, com els aspectes acadèmics vinculats amb aquesta modalitat. També deixarem temps per al debat i per a intercanviar aprenentatges, pensaments i sensacions per encarar el nou curs el millor possible. 

Us demanem que us reserveu el dimecres 9 de setembre de 10 a 14 h. És important que hi siguem tots. La trobada serà a la Sala d’actes i la retransmetrem per Teams. 

En aquest darrer editorial del curs 2019-2010 us voldríem agrair des de l’equip de deganat l’esforç que heu fet per fer que aquesta Facultat continuï viva i activa. Alumnat, PAS, i PDI heu treballat aquests mesos intensivament, encara que de forma diferent i amb circumstàncies adverses. Passades les ben merescudes vacances d’estiu, nou alumnat arribarà a la nostra Facultat amb ganes d’aprendre i d’interactuar al màxim amb el seu nou entorn després d’haver superat les respectives proves i aconseguir la nota requerida. I vindrà amb la il·lusió de qui comença una etapa llargament esperada. Per a totes elles i ells, i per l’alumnat que continua el seu aprenentatge, i pel que serà al seu darrer curs, ho farem el millor possible.  

Fins que arribi aquell moment, descanseu, gaudiu del llarg mes d’agost, agafeu forces. Us necessitem a tots i a totes.  

Equip de deganat