ERROR GRAVE Header 1, -4

 

 

Descripció de les assignatures

Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió - Pla 459 SENSE ACCÉS - Tercer curs

Enginyeria del Software I

Objectius

Un primer objectiu és donar una visió global i ordenada del procés de desenvolupament del software que no sigui simplement el de la programació –que constitueix, només, una fase dins de tot el procés de la enginyeria del software. El temari se centra en les dues primeres etapes del cicle de vida del software: anàlisi i disseny. Per cada una de aquestes dues grans parts del curs estudiarem en detall dues metodologies: estructurada i orientada a l’objecte. La part central i més important del curs estarà dedicada a la metodologia orientada a objecte i, més concretament, a UML com a llenguatge de modelat i RUP com a paradigma de desenvolupament. Tot això es complementarà en casos pràctics utilitzant l’eina Rational Rose. L’objectiu és que l’alumne sigui capaç d’utilitzar aquestes metodologies per tal de realitzar l’anàlisi i el disseny de problemes reals, que li permetrà abordar la creació de software de manera rigorosa.

Contingut

1. Entendre què és el software, quins són els objectius que ens plantegem al desenvolupar un software i la problemàtica de l’associada al seu desenvolupament.
2. Conèixer els principals paradigmes de desenvolupament del software.
3. Aprendre què és l’anàlisi de requeriments i perquè és important. Abstracció i partició
4. Aprendre què és el disseny. Com aconseguir un bon disseny. Modularitat efectiva.
5. Introducció al d’UML: notació i construcció dels diagrames.
6. Introducció a un procés de desenvolupament del software: RUP.

Competències

Competències Generals:
1. Treball en equip.
2. Capacitat d’anàlisi i síntesi.
3. Capacitat de resolució de problemes.
4. Raonament crític.
5. Motivació per la qualitat.
6. Capacitat de resolució de problemes.
7. Comunicació oral i escrita.
8. Capacitat d’organització i planificació.
9. Aprenentatge autònom.
10. Lideratge.

Competències Específiques:
1. A partir d’un problema obert enunciat en llenguatge natural, saber analitzar què ens està demanant el client: crear un document d’especificació.
2. A partir de la informació obtinguda en el document d’especificació modelar-ho a partir dels diferents diagrames d’UML.
3. Ser capaç de veure que alhora de modelar hi ha punts que no disposem de tota la informació i per tant s’ha de tornar a analitzar el problema: Iterar.
4. Portar a terme aquestes activitats en un context orientat a objecte: els models (diagrames) que obtenim són diferents punts de vista del mateix problema, on cada un modela alguna característica de les metodologies orientades a objecte.
5. Consciència que un Enginyer en Informàtica no és només un programador i que desenvolupar software és molt més que programar.
6. Saber buscar i seleccionar la informació necessària per assolir els objectius plantejats.

Comentaris

- Assignatura en extinció:
Hi ha seminaris o docència de reforç: contacteu amb el professor /a a l'inici del semestre.
Hi ha docència alternativa a l'assignatura 102743 Enginyeria del Software (Grau en Informàtica) al campus de Bellaterra.

- Guia docent

Professors

Horaris

Horaris
Grups de Teoria Tipus Quadrimestre Horaris Professors
G100 Teoria 1r Semestre Pendent d'assignar Pendent d'assignar
Plans d'estudis Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió - Pla 459 SENSE ACCÉS Primer curs Segon curs Tercer curs