La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[07/11/2018] Consell de Govern

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
Punt 2. Informe de la rectora
Punt 3. Afers Econòmico-pressupostaris:
3.1. Aprovació dels criteris per a l’elaboració del pressupost de la UAB 2019 [+]

Punt 4. Aprovació de l’oferta pública d’ocupació addicional del PAS 2018 [+]

Punt 5. Afers acadèmics:
5.1. Modificació del títol de Grau [+]
5.2. Creació de títols de màsters propis i de diplomatures de postgrau [+]
5.3. Creació del títol propi de Pregrau dual
5.4. Creació del títol de Pregrau d’Especialista en Sistemes d’Informació per a les Administracions Locals

Punt 6. Propostes de normatives:
6.1. Aprovació del Protocol per prevenir i tutelar conflictes en matèria d’assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere i violència masclista [+]
6.2. Aprovació de la normativa sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents [+]
6.3. Modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre [+]

Punt 7. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
7.1. Creació de l’Institut de Recerca de l’Esport [+]
7.2. Modificació del Reglament de l’Institut de Ciències de l’Educació [+]

Punt 8. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB:
8.1. Cessió d'ús de terrenys per al projecte "Smart biking" – Xarxa d’aparcaments segurs al Campus de la UAB [+]

Punt 9. Elecció de membres de la Comissió d’Empara del Personal Docent i Investigador  [+]

Punt 10. Creació de la Comissió de Qualitat de la UAB [+]

Punt 11. Informe anual de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona [+]

Punt 12. Afers de tràmit:
12.1. Aprovació dels complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de docència i de gestió per personal docent i investigador funcionari i contractat. Convocatòria AQU 2017 [+]
12.2. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari. 2ª Convocatòria AQU AAI 2018  [+]


Punt 13. Torn obert de paraules
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
 
Acord  92/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 27 de setembre de 2018.(DOC)
 
 
Punt 3.1. Afers Econòmico-pressupostaris: Aprovació dels criteris per a l’elaboració del pressupost de la UAB 2019

Acord  93/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Atès que l’article 64.l dels Estatuts de la UAB estableix que correspon al Consell de Govern de la UAB i al Consell Social, aprovar els criteris bàsics que han de regir l’elaboració del pressupost anual, i que l’aprovació d’aquests criteris bàsics constitueix un pas previ i necessari per a l’elaboració, presentació i aprovació dels pressupostos de la UAB corresponents a l’any 2019.
 
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en la sessió de 24 d’octubre de 2018 va informar favorablement el document de “Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost  de la UAB  2019”.
 
Vist l'article 3, lletra l) del Reglament del Consell de Govern segons redacció donada per l’acord de  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan relatives a l’aprovació del pressupost anual.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a proposta del vicerector d’Economia i Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de document “Criteris bàsics per a l’elaboració del pressupost de la  UAB  2019”,  que s’annexa. (DOC)
 
SEGON.- Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords
 
 
Punt 4. Aprovació de l’oferta pública d’ocupació addicional del PAS 2018

Acord  94/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Acord 94/2018 del punt 4 de l'ordre del dia de la sessió del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018: Aprovació de l’oferta pública d’ocupació adicional del PAS 2018.
Vist l’acord del Consell de Govern de data 10 de juliol de 2018 mitjançant la qual es va aprovar l’oferta d’ocupació pública del Personal d’Administració i Serveis  de la UAB per a l’exercici de 2018.
 
Vist l’article 19.9 de la Llei 6/2018, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2018, el qual autoritza una taxa addicional per a l’estabilització de l’ocupació temporal en aquelles places de naturalesa estructural que, estant dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de forma temporal i ininterrompuda al menys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2017 en diversos sectors, entre els quals inclou el personal d’administració i serveis de les universitats públiques.
 
En aquesta situació es troben 173 places segons el detall següent:
-           153 places del grup C1
-           13 places del grup A2 escala general
-           6 places del grup A2 escala biblioteca
-           1 plaça del grup A1
 
Vist el que disposen l’esmentat article 19.9 de la Llei 6/2018 i  l’article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, l’oferta d’ocupació pública s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma en el exercicis 2018 a 2020 i serà coordinada per l’òrgan competent.
 
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió celebrada el 24 d’octubre de 2018 ha informat favorablement la proposta d’oferta pública d’ocupació addicional de la UAB per a l’exercici de 2018.
 
Vist l'article 3, lletra d) del Reglament del Consell de Govern segons redacció donada  per l’acord de  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a proposta del  vicerector de Personal d’Administració i Serveis, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Aprovar la proposta d’oferta pública d’ocupació addicional de l’any 2018, que s’annexa. (DOC)
 
SEGON. Encarregar al vicerector de Personal d’Administració i Serveis l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER. Comunicar els presents acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Punt 5.1. Afers acadèmics:  Modificació del títol de Grau
 
Acord  95/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Vista la petició de modificació de un títol de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la modificació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la modificació de títols universitaris oficials.
 
Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 3 de maig de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre modificació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle. 
 
Atès que la proposta de modificació de títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 23 d’octubre de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del títol de grau següent:
 
  • Estudis Globals en Economia i Empresa / Global Studies in Economics and Business, que passa a denominar-se grau en Estudis d'Econòmia i Empresa Internacional/Studies in International Economics and Business
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la modificació del títol de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 5.2. Afers acadèmics:  Creació de títols de màsters propis i de diplomatures de postgrau
 
Acord  96/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Vistes les peticions de creació de títols de màster i de diploma de postgrau propis que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 3 de maig de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
 
Atès que les propostes de creació de títols de màster i de diploma de postgrau propis que es presenten van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 23 d’octubre de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de màster propi següents:
 
  • Màster en Cures d'Infermeria a Persones Afectades per Cremades i per Ferides Cròniques: Abordatge Integral
  • Màster en Estratègia i Negocis
 
SEGON.- Aprovar la creació del títol de Diploma de Postgrau següent:
 
  • Diploma de postgrau en Ensenyament de la Llengua Àrab en Contextos Educatius no Formals
 
TERCER.- Elevar la creació de títols de màster propi i de diploma de postgrau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
QUART.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.
 
CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.1. Propostes de normatives: Aprovació del Protocol per prevenir i tutelar conflictes en matèria d’assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere i violència masclista
 
Acord  97/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat de modificar el Protocol existent d’actuació contra l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe, d’orientació sexual, d’identitat de gènere o d’expressió de gènere pel nou Protocol per prevenir i tutelar conflictes en matèria d’assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere i violència masclista.
 
Atès que fa més de dos anys que es va aprovar el Protocol d’actuació contra l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe, d’orientació sexual, d’identitat de gènere o d’expressió de gènere i s’han detectat aspectes susceptibles de ser millorats i ampliats així com la conveniència de tenir el Protocol el més actualitzat possible.
 
Atès que s’ha entès convenient fer una revisió del mateix incorporant aquells aspectes, tràmits i gestions que es duen quan la Universitat té constància d’un cas d’ l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe, l’orientació sexual, d’identitat de gènere o d’expressió de gènere.
 
Atès que en la sessió del Claustre de 14 de febrer de 2018 els claustrals van instar a obrir un procés transparent de revisió del Protocol contra l’assetjament sexual.
 
En compliment de l’esmentada moció del Claustre es va constituir un grup de treball per revisar el Protocol per part de la Secretaria General amb participació dels representants claustrals de PDI, PAS i Alumnat així com dels agents socials i les unitats i serveis especialitzades en la temàtica.
 

Vist l'article 13 de Llei 11/2014, del 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.

 
Vist l'article 3 del Reglament del Consell de Govern que regula les competències d’aquest òrgan.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar el Protocol per prevenir i actuar contra l'assetjament sexual, l'assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista a la UAB. (DOC)
 
SEGON.- Encarregar al Secretari General l’execució i seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la gerència per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.2. Propostes de normatives:  Aprovació de la normativa sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents
 
Acord  98/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Atès que la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, la  Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, l’Estatut bàsic de l’empleat públic i els Estatuts de la UAB diferencien entre l’estament personal docent i investigador i personal d’administració i de serveis, amb règims jurídics diferenciats.
 
Atès que en aquesta diferenciació no es reconeix el desenvolupament d’activitat de recerca al personal d’administració i de serveis.
 
Atès que amb la promulgació de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents, s’obre la possibilitat de reconèixer al ‘personal d’investigació’  i al ‘personal tècnic de recolzament’ (estament PAS) determinats efectes econòmics reconeguts a l’estament personal PDI, sempre i quan es promulgui una normativa en la qual es reconegui la condició de ‘personal d’investigació’.
 
Atesa la situació en la qual es troba un determinat col·lectiu de treballadors / funcionaris de la UAB que estan integrats en l’estament PAS que venen desenvolupament activitats de responsabilitat en investigació, sense cap reconeixement per part la Universitat al respecte. 
 
Atès que en data 20 de juny de 2018 la Comissió d’Investigació va debatre les bases de la normativa el text articulat del qual és objecte de valoració en el present punt.
 
Atesa la proposta de text articulat de la Normativa sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents.
 
Atès que en data 19 de setembre de 2018 el text articulat es presenta a la Comissió d’Investigació pel seu informe favorable.
 
Atès que en data 19 de setembre de 2018 va ser informat favorablement l’aprovació de la Normativa esmentada (Acord 25/2018).
 
Vist l’article 60 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona segons el qual el Consell de Govern és l’òrgan suprem de govern col·legiat de la Universitat i, com a tal, estableix les seves línies estratègiques i programàtiques, així com les directrius, normatives i procediments per a la seva aplicació. 
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents, d’acord amb el text del document annex.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar el vicerector Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.3. Propostes de normatives:  Modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre

Acord  99/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de modificació de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol.
 
Atesa la necessitat d’iniciar un programa d’intercanvi per a estades de curta durada.
 
Atesa la necessitat d’adaptar la normativa relativa als requisits per fer pràctiques externes extracurriculars a la implantació dels graus de 180 crèdits.
 
Vista la necessitat d’actualitzar els articles 174, 177, 179 i 184 del Títol VII, l’article 211 del Títol VIII i l’article 425 del Títol XVI del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007.
 
Vist l’article 12.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 3 de maig de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria acadèmica d’estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
 
Atès que les propostes de modificació de la normativa acadèmica de la UAB abans esmentades van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 23 d’octubre de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació dels articles els articles 174, 177, 179 i 184 del Títol VII, l’article 211 del Títol VIII i l’article 425 del Títol XVI del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, en els termes que s’annexen. (DOC)
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat  l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius, garantint la seva difusió.
 
 
Punt 7.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Creació de l’Institut de Recerca de l’Esport
 
Acord  100/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de transformar el centre internacional, Centre d’Estudis Olímpics i de l'Esport (CEOiE) en institut d’investigació propi amb la denominació ‘Institut de Recerca de l’Esport’ de la UAB.
 
Vista les dimensions i activitat científica desenvolupada pel CEOiE i per diversos grups de recerca de la UAB en temes relacionats amb l’esport, justificades a la memòria científica, la qual conté el projecte de Reglament, la proposta de cens inicial i la seva projecció futura, és interès de la seva direcció ser reconegut com a Institut Propi de Recerca.
 
Atès que en data 19 de setembre de 2018 la present proposa va rebre l'informe favorable per la Comissió d’Investigació en virtut del que disposa l’article 16.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació.
 
Vist l'article 27.4 dels Estatuts de la Universitat que estableix l’obligatorietat d’establir un període d’informació pública de la present proposta de creació per tal que els departaments, instituts universitaris d’investigació, facultats i escoles afectats emetin informe de la proposta.  
 
Atès que en data 27 de setembre de 2018 el Consell de Govern va prendre l’acord núm. 88/2018 en virtut del qual va obrir un període d’informació de 15 dies per tal que els departaments, instituts universitaris d’investigació, facultats i escoles pugessin presentar al·legacions en relació amb l’expedient de transformar el centre internacional, Centre d’Estudis Olímpics i de l'Esport (CEOiE) en institut d’investigació propi amb la denominació ‘Institut de Recerca de l’Esport’ de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que en el període d’informació pública no s’ha presentat cap al·legació al respecte, excepte que s’ha actualitzat el cens de les persones adscrites a l’Institut que es vol reconèixer.
 
Atès que, un cop aprovat per part del Consell Social s’iniciaran els tràmits per designar el director i els membres del Consell d’Institut, la qual cosa fa necessari designar una comissió gestora.
 
Atès que l’article 64.h) dels Estatuts de la Universitat estableix com a competències del Consell de Govern fer propostes sobre la creació, supressió, modificació, adscripció i desadscripció d’instituts universitaris d’investigació i elevar-los al Consell Social.  
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Proposar la creació de l’Institut de Recerca de l’Esport, com a institut de recerca propi de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb la memòria que s’annexa. (DOC)
 
SEGON.- Declarar extingit el Centre d’Estudis Olímpics i de l'Esport (CEOiE) com a conseqüència de l’acord anterior, un cop creat l’Institut de Recerca de l’Esport.
 
TERCER.- Aprovar la proposta de reglament de l’Institut de Recerca de l’Esport que entrarà en vigor l’endemà de la creació de l’Institut.
 
QUART.- Elevar la proposta de creació de l’Institut de Recerca de l’Esport com a institut de recerca propi de la UAB al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
 
CINQUÈ.- Aprovar la creació d’una comissió gestora integrada pels membres relacionats al document annex la qual tingui per única finalitat realitzar tots els tràmits necessaris per designar el director i la composició del Consell d’Institut.(DOC)

SISÈ.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
SETÈ.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 7.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Modificació del Reglament de l’Institut de Ciències de l’Educació

Acord  101/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de la directora de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) pel que fa a la modificació del Reglament de l’Institut vigent, aprovat per Acord de Consell de Govern en data 29 de setembre de 2005.
 
Atès que en data 18 d’octubre de 2018 el Consell de l’ICE ha aprovat la proposta de modificació de  l’esmentat Reglament. Els canvis principals afecten a la composició de l’ICE, a les funcions de l’Institut,  al sistema de funcionament dels seus òrgans col·legiats i al cànon per activitats de formació.
 
Vist que el projecte de modificació del Reglament que es presenta s'ajusta al Reglament marc de facultats i escoles universitàries, departaments i instituts universitaris d'investigació i centres de recerca propis  aprovat pel Consell de Govern de 29 de gener de 2004, modificat pels acords de 29 d'abril de 2004, 2 d'octubre de 2008, 25 d’abril de 2012 i 17 de juliol de 2013, als Estatuts de la UAB i a la resta de normativa vigent.
 
Atès que d'acord amb l'article 64 dels Estatuts de la UAB correspon al Consell de Govern ratificar la modificació del Reglament de l’Institut de Ciències de l’Educació aprovada per Acord del Consell de l’ICE en data 18 d’octubre de 2018.
 
Vist l'article 3, lletra a)  del Reglament de Consell de Govern, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del secretari general, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Ratificar la modificació del Reglament de l’Institut de Ciències de l’Educació en els termes que s’annexen. (DOC)
 
SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva ratificació per part del Consell de Govern i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
TERCER. Comunicar el present acord a l’Institut de Ciències de l’Educació.
 
 
Punt 8.1. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB: Cessió d'ús de terrenys per al projecte "Smart biking" – Xarxa d’aparcaments segurs al Campus de la UAB

 
Acord  102/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Atès que VADECITY SL ha dissenyat un projecte denominat ‘SMART BIKING’ consistent en la implantació d’un model de mobilitat urbana mitjançant l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport en l’entorn urbà, la qual cosa implica el desplegament de dispositius d’aparcaments segurs per a bicicletes situats estratègicament a la ciutat, connectats en xarxa i operant a través d’una plataforma tecnològica intel·ligent que facilita l’ús de la xarxa d’aparcaments segurs per part dels usuaris i els hi ofereix altres serveis de caràcter accessori i complementari.
 
Atès que en el marc del programa Horizon 2020 el Projecte SMART BIKING ha obtingut una subvenció per a implementar 500 places d’aparcament segur connectades en xarxa.
 
Atès que la UAB, a través del seu Pla de Mobilitat, i més concretament del seu Projecte BiciUAB, treballa activament per al foment de la bicicleta com a mitjà de transport quotidià per a la comunitat universitària, sent la provisió d’aparcaments segurs per bicicletes un dels objectius principals.
 
Atès que la UAB i VADECITY, S.L. estan interessades en cooperar i participar en aquest projecte, amb la finalitat de promoure la mobilitat sostenible de l´ús entre els usuaris del sistema universitari en conjunt, per a la qual cosa tenen interès en instal·lar places d’aparcament segur de bicicletes, connectades en xarxa, als diferents campus de la UAB.
 
Vista la voluntat de la Universitat Autònoma de Barcelona d’autoritzar l’ús d’espais de superfície total aproximada de 500 m2 a VADECITY, S.L.  per ubicar aparcaments de bicicletes: 
 
Campus Núm. Places Núm. Emplaçaments Núm. De places /emplaçament
Bellaterra 116 29 4
Sabadell 10 1 10
 
 
D’acord amb allò que disposa l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, l’article 29 del Decret Legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, els articles 72 a 81 del Decret 323/1983, de 14 de juliol, del Reglament del patrimoni de Catalunya, els articles 93 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques i l’article 207 dels Estatuts de la UAB.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Autoritzar la cessió d’ús d’espais a VADECITY, S.L. amb CIF núm. B 66278631, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:
 
  • Objecte: Cessió d’ús dels següents espais de superfície total aproximada de 500 m2 per ubicar aparcament de bicicletes:
 
Campus Núm. Places Núm. Emplaçaments Núm. De places /emplaçament
Bellaterra 116 29 4
Sabadell 10 1 10
 
La ubicació dels espais d’aparcament es pot veure a l’annex(DOC)

-     Cànon: La cessió d’ús és gratuïta però la cessionària assumeix el cost d’instal·lació i manteniment dels aparcaments.  
 
-     Termini de duració: 4 anys.
 
-     Destinació: Ubicar aproximadament 126 places d’aparcament segur connectades en xarxa.
 
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquests acords.
 
Tercer.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
 
Quart.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Cinquè.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 9. Elecció de membres de la Comissió d’Empara del Personal Docent i Investigador

Acord  103/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Vistos els articles 73 i 74 del Reglament del Personal Acadèmic de la UAB, aprovat en data 17 de novembre de 2010, i modificat en diverses ocasions, la darrera en data 13 de desembre de 2017, el qual preveu que la Comissió d’Empara del Personal Docent i Investigador té per objectiu que s’emeti un informe preceptiu en els casos d’impugnacions contra acords dels departaments en matèria d’assignació docent, i que està formada pels membres següents: a) dos representants de l’Equip de Govern de la UAB, b) un representant de la Junta de Personal Docent i Investigador, designat per i entre els seus membres c) un representant del Comitè d’Empresa del Personal Docent i Investigador, designat per i entre els seus membres, d) un professor dels cossos docents universitaris, membre del Claustre, elegit pel Consell de Govern, i e) un professor contractat, membre del Claustre, elegit pel Consell de Govern.
 
Que per tal de constituir l’esmentada Comissió d’Empara cal procedir a l’elecció pel Consell de Govern del professorat dels cossos docents universitaris, membre del Claustre, i del professorat contractat, membre del Claustre.
 
Vist que s’ha obert el termini de presentació de candidatures fins a les 9.00 hores del dia 6 de novembre de 2018. Per tal que els membres del Consell de Govern puguin conèixer les candidatures presentades, s’ha habilitat una pàgina de consulta.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Escollir Hortènsia Curell Gotor i Maria dels Dolors Izquierdo Tugas , membres de la Comissió d’Empara del Personal Docent i Investigador de la UAB en representació del professorat dels cossos docents universitaris i del professorat contractat, respectivament.
 
SEGON.- Comunicar el resultat de la votació a les persones que resultin escollides.
 
TERCER.- Publicar el resultat de la votació a la Intranet de la UAB.
 
 
Punt 10. Creació de la Comissió de Qualitat de la UAB

Acord  104/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Vista la necessitat que la UAB compti amb una Comissió de Qualitat amb competències sobre la promoció i garantia de la qualitat i de la millora contínua en tots els àmbits de la Universitat: docència, recerca i gestió, que s’encarregui de la definició, assessorament, desplegament i seguiment d’un sistema que permeti garantir la qualitat de la UAB en tots els seus processos,  vetllant per la satisfacció de les necessitats i expectatives dels seus grups d’interès tot emprant els seus recursos de forma eficient i  d’acord amb el pla estratègic de la UAB i els seus objectius.
 
Atès que l’article 62.2 dels Estatuts de la UAB estableix que el Consell de Govern crearà comissions específiques, entre d’altres matèries, per a la qualitat.
 
Atès que l’article 20.2 del Reglament del Consell de Govern, en la redacció acordada en data 10 de desembre de 2013, estableix que l’acord de creació d’una comissió del Consell de Govern haurà d’especificar la seva composició i les funcions que se li atribueixen, així com aquelles competències del Consell de Govern que se li deleguen.
 
Atès que la creació d’una comissió del Consell de Govern nova comporta la modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada el 15 de juliol de 2009 i modificada en diverses sessions del Consell de Govern essent la darrera modificació de 3 de maig de 2018.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de l’Equip de Govern, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Crear la Comissió de Qualitat de la UAB amb competències sobre la promoció i garantía de la Qualitat i de la millora contínua en tots els àmbits de la Universitat: docència, recerca i gestió.
 
SEGON.- Modificar la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 3 de maig de 2018, en el sentit següent:
 
  • Afegir en l’article 1 un apartat nou:
 
i) Comissió de Qualitat
 
  • Incloure en el Títol II “Comissions del Consell de Govern” un Capítol IX en els termes inclosos en el document annex. (DOC)
 
TERCER.- Comunicar el present acord a l’Oficina de Coordinació Institucional, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
QUART.- Encarregar el secretari general que faci el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
 
 
Punt 11. Informe anual de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona

Acord  105/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
Vist l’informe de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona tramès per la mateixa Fundació.
 
Atès que, per tal de donar compliment a l’obligació de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona de retre comptes davant la UAB, es presenta al Consell de Govern la memòria corresponent.
 
Ates que el Consell de Govern és l’òrgan suprem de govern col·legiat de la Universitat i, com a tal, estableix les seves línies estratègiques i programàtiques per la qual cosa ha d’estar assabentat de les activitats de les entitats instrumentals creades per la Universitat.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Donar-se per assabentat de l’informe de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona. (DOC)
 
 
Punt 12.1. Afers de tràmit: Aprovació dels complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de docència i de gestió per personal docent i investigador funcionari i contractat. Convocatòria AQU 2017
 
Acord  106/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
D’acord amb la Resolució EMC/2976/2017, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2017, per a l'assignació de les retribucions addicionals.
 
Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius addicionals per mèrits de docència i de gestió del professorat de la UAB que han estat acceptats.
 
El Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern de la Universitat per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Assumir la proposta tramesa per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de docència i de gestió per al professorat funcionari i contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en els termes que es recullen en l’annex. (DOC)  (DOC)
 
SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixen les seves competències.
 
TERCER.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic i de Nòmines, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
QUART.- Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic que faci el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
 
 
Punt 12.2. Afers de tràmit:  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari. 2ª Convocatòria AQU AAI 2018

Acord  107/2018, de 7 de novembre, del Consell de Govern
 
D’acord amb la Resolució EMC/2977/2017, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2017.
 
 Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius addicionals per mèrits de recerca del  personal docent i investigador funcionari que han estat acceptats.
 
L’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) és competent per a l’avaluació dels mèrits de recerca dels professorat universitari, mitjançant les seves comissions avaluadores de la Comissió d’Avaluació de la Recerca. També s’encarrega de notificar el resultat de l’avaluació a les persones interessades d’acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el Consell de Govern pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.
 
 El Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern de la Universitat per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Assumir la proposta tramesa per AQU Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca per al professorat funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva (trams de recerca, 2a. convocatòria AQU AAI 2018) en els termes que es recullen en els annexos. (DOC)
 
SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixen les seves competències.
 
TERCER.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic i de Nòmines, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
QUART.- Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic que faci el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
 
 

Documents relacionats