La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[04/07/2019] Consell de Govern


Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió  [+]

Punt 2. Informe de la rectora 

Punt 3. Declaració d’emergència climàtica [+]

Punt 4. Afers econòmico-pressupostaris:
4.1. Aprovació de l’informe sobre la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost UAB, corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2018  [+]
4.2. Aprovació del Pla d’Estabilització Pressupostària de la UAB   [+]

Punt 5. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:
5.1. Oferta d’ocupació pública de personal docent i investigador per al 2019 [+]
5.2. Modificació del punt 9, apartat d) del Model de Plantilla Teòrica de PDI dels Departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB  [+]

Punt 6. Afers acadèmics:
6.1. Creació del títol propi de Pregrau dual [+]
6.2. Creació de títols de Pregrau d’Especialista [+]
6.3. Creació de títols de grau [+]
6.4. Creació i modificació de títols de màster universitari [+]
6.5. Creació de títols de màsters propis i de diplomatures de postgrau [+]

Punt 7. Propostes de normatives:
7.1. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació als concursos de personal acadèmic  [+]
7.2. Modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre  [+]
7.3. Modificació de la normativa reguladora de les retribucions addicionals derivades de la participació en activitats de recerca, transferència i formació especialitzada emparades per l’article 83 de la llei orgànica d’universitats (encàrrecs de col·laboració o ec’s)  [+]
7.4. Aprovació del IV Pla d’Acció per a la Igualtat de Gènere  [+]

Punt 8.  Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
8.1. Creació del Centre d’Estudis i de Recerca en Emprenedoria i Innovació Social (CREIS)  [+]

Punt 9. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB:
9.1. Cessió d'ús d'espais per a la gestió d'una Oficina de Correos en el Campus de Bellaterra  [+]

9.2. Llicència de patent amb Nanoligent  [+]

Punt 10. Elecció de representants:
10.1. Elecció de membres de les comissions del Consell de Govern (PAS de la Comissió d’Investigació i de la Comissió de Personal Acadèmic)  [+]

Punt 11. Afers de tràmit:
11.1. Participació a l’empresa de base tecnològica Nanoligent [+]
11.2. Participació en l'empresa Allread Machine Learning Technologies, SL  [+]
11.3. Participació en el capital social de l’empresa de nova creació Neuroheal, S.L.  [+]
11.4. Adhesió de la UAB a la proposta de creació de l’àrea de coneixement de Logopèdia  [+]
11.5. Ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE  [+]

Punt 12. Torn obert de paraules








Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió

Acord  49/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 15 de maig de 2019. (DOC)


Punt 3. Declaració d’emergència climàtica

Acord  50/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

L'equip de govern de la UAB va acordar afegir-se a la declaració d'estat d'emergència climàtica tot secundant la iniciativa de l'Assemblea Ecologista de la UAB, que va redactar una carta oberta adreçada al conjunt de la Universitat.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de l’Equip de Govern, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Afegir-se a la declaració d’estat d’emergència climàtica tot secundant la iniciativa de l’Assemblea Ecologista de la UAB en els termes següents:

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) s'afegeix a la declaració d'emergència climàtica tot recollint la veu de les persones que han signat la carta oberta a la UAB per a la declaració de l'estat d'emergència climàtica. En aquest sentit, la UAB s'uneix als esforços de diferents sectors de la societat per posar en primera línia mediàtica i política la gravetat de la crisi climàtica d'origen antropogènic que estem vivint.

El consens científic sobre la gravetat d'aquesta crisi climàtica és robust i generalitzat i, com a membres de la comunitat científica, sabem que la situació que afrontem és crítica i que interpel·la tota la societat i totes les institucions socials i polítiques que la conformen a impulsar estils de vida més sostenibles i a lluitar de manera activa i urgent contra el canvi climàtic. Les universitats, com a institucions científiques al nostre país i com a altaveus de les demandes de la comunitat científica i de les futures generacions, tenim la responsabilitat de donar la veu d'alarma enfront de l'emergència climàtica que tenim davant i de posicionar-nos al respecte.

Els estatuts de la nostra universitat recullen com un dels seus principis d'actuació l'orientació de la docència, la recerca i de tota l'activitat universitària en general vers el respecte del medi ambient i el desenvolupament  sostenible i, en aquest sentit, tant els membres de la comunitat com diversos àmbits organitzatius treballen en la recerca i en l'acció en àmbits com la mobilitat, l'energia o els residus amb l'objectiu de disminuir les emissions globals de gasos d'efecte d'hivernacle generades per la UAB i d'assolir una universitat més sostenible i respectuosa amb el medi ambient.

Una mostra més d'aquest compromís de la UAB és el lema escollit per a la Festa Major del proper curs 2019-2020: "La UAB, contra el canvi climàtic". Com en les darreres edicions de la FM, a partir del lema i al llarg de tot el curs acadèmic, s'impulsarà un conjunt d'accions que es treballaran de manera conjunta amb tota la comunitat universitària (alumnat, PAS i PDI). L'objectiu és que la crisi climàtica esdevingui centre d'interès per a l'activitat docent, investigadora i de participació.

SEGON.- Encarregar la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat que faci el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.


Punt 4.1. Afers econòmico-pressupostaris:  Aprovació de l’informe sobre la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost UAB, corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2018

Acord  51/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector d’Economia i de Campus d’informar sobre la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2018.

Vist el que disposa l’article 161 i següents de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, pel que fa al pressupost de les universitats.

Vist l’article 81 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 d’octubre, d’Universitats pel que fa a la programació i pressupost.

Vist el que disposa l’article 14, apartat 2 de la Llei Orgànica d’Universitats, segons redacció donada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, on s’estableix que  correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern, l’aprovació del pressupost així com dels comptes anuals.

Vist l'article 216.2 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona el qual estableix que l'elaboració de la memòria econòmica, el balanç i el compte de resultats correspon a la Gerència, d'acord amb l'Equip de Govern i que la seva aprovació correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.

Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització va informar favorablement en data 27 de juny de 2019 sobre la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici anual tancat a 31 de desembre de 2018.

Vist que el ple del Consell Social va aprovar en data 27 de juny de 2019 la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2018.

Vist l'article 3, lletra l)  del Reglament de Consell de Govern, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents


ACORDS

PRIMER. Aprovar la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2018, que s’annexa. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


  Punt 4.2. Afers econòmico-pressupostaris: Aprovació del Pla d’Estabilització Pressupostària de la UAB

Acord  52/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector d’Economia i Campus pel que fa a les línies generals i calendari del Pla d’Estabilització  Pressupostària (PEP) de la UAB pel període 2020-2052.

Vist el que disposa l’article 81, apartats 4 i 5 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats pel que fa al pressupost i rendició de comptes de les universitats públiques.

Vist el que disposen els articles 161 i següents de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, pel que fa al pressupost de les universitats.

Vist el que disposa l’article 16 de la Llei 4/2017, de 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l’exercici de 2017 mitjançant el qual s’estableix l’obligació d’elaborar un pla d’estabilització pressupostària en el cas que una universitat pública liquidi el seu pressupost amb un romanent de tresoreria genèric negatiu amb la finalitat de corregir la situació d’incompliment d’equilibri pressupostari.

Vist l'article 3, lletra l)  del Reglament de Consell de Govern, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus,  el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar el document Línies generals i calendari del Pla d’Estabilització Pressupostaria (PEP) de la UAB 2020-2052, que s’annexa.(DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquests acords.


Punt 5.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:   Oferta d’ocupació pública de personal docent i investigador per al 2019

Acord  53/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

L’article 19 de la Llei de Pressupostos de l’Estat per a l’any 2018, pressupostos prorrogats per a l’any 2019, estableix un 100% de taxa de reposició. Les universitats estan obligades a destinar, com a mínim, un 15% del total de places que s'ofereixin a la contractació, com a personal laboral fix, al personal investigador que hagi finalitzat el programa Ramón i Cajal i hagi obtingut el certificat I3 i, s’estableix també, que addicionalment es podran oferir un nombre de places equivalent al 5% del total de la seva taxa de reposició, que aniran destinades a aquells sectors o àmbits que es consideri que requereixen un reforç addicional d’efectius.

L'apartat 2 de de l'article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de l’administració pública i s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l'Estat, abans de la finalització de l'any 2019.

L'oferta d'ocupació pública de personal docent i investigador de la Universitat Autònoma de Barcelona per al 2019 inclou les necessitats de recursos humans amb assignació pressupostària que s’han de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés. Aquesta oferta ha estat aprovada per la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya.

El càlcul de la taxa de reposició d'efectius, comunicada a la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya en funció de nombre d'empleats fixos que durant l'exercici 2018 han deixat de prestar serveis en aquesta Universitat i les altes per reingrés, ascendeix a 97 places, de les quals, 14 es reserven a la contractació, com a personal laboral fix, de personal investigador que hagi finalitzat el programa Ramón i Cajal i hagi obtingut el certificat I3.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic en la seva sessió del dia 26 de juny de 2019 pel qual es va informar favorablement l’oferta pública d’ocupació del personal docent i investigador per al 2019.

Vist l’article 3 c) i d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a l’establiment de les línies programàtiques de la Universitat i a les directrius generals sobre organització dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar l’oferta pública d’ocupació de personal docent i investigador per a l’any 2019, que s’annexa. (DOC)

SEGON.- Ordenar la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent d’aquesta publicació.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.


Punt 5.2. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:  Modificació del punt 9, apartat d) del Model de Plantilla Teòrica de PDI dels Departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB

Acord  54/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que regula la plantilla de personal docent i investigador de les universitats.
 
Vista la necessitat de comptar amb un model teòric de plantilles dels departaments i de les unitats docents hospitalàries que permeti que les decisions que s’hagin de prendre en matèria de professorat s’orientin cap a objectius clars, coneguts públicament i consensuats entre la comunitat universitària.

Vist l’acord del Consell de Govern de data 13 de desembre de 2017 pel qual es va aprovar el Model de Plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB.
 
Vista la necessitat de modificar el punt 9, apartat d) del Model de Plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic en la seva sessió del dia 26 de juny de 2019 pel qual es va informar favorablement la modificació del punt 9. Apartat d) del Model de Plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB.

Vist l’article 3 c) i d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a l’establiment de les línies programàtiques de la Universitat i a les directrius generals sobre organització dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la modificació el punt 9, apartat d) del Model de Plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER.- Comunicar el present acord al vicerector de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


Punt 6.1. Afers acadèmics:  Creació del títol propi de Pregrau dual

Acord  55/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la petició de creació del títol propi de Pregrau dual que ha estat presentada, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títol.

Vista la necessitat de crear un programa que millori la qualificació, el desenvolupament personal i l’ocupabilitat de joves que inverteixen en la seva professionalització en un camp determinat, amb la corresponsabilitat de les empreses i entitats que participen en el procés formatiu com a aprenents.

Vist que hi ha persones que acompleixen els requisits de titulació prèvia, amb o sense experiència laboral, interessats a professionalitzar-se en camps determinats del seu interès, en base a un procés coordinat entre la universitat i l’empresa.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l’article 282.2 de la Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol, que estableix que la UAB pot aprovar títols propis amb altres denominacions per criteris d’interès estratègic o per motius acadèmics que aconsellin la formació d’especialistes en un àmbit determinat.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de maig de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès la proposta de creació del títol de Pregrau dual que es presenta va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 23 d’octubre de 2018.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d'Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació del títol propi de Pregrau dual. (DOC)

SEGON.- Elevar la creació del títol de Pregrau dual al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al vicerector d'Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.



Punt 6.2. Afers acadèmics:  Creació de títols de Pregrau d’Especialista

Acord  56/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la petició de creació dels títols propis de Pregrau d’Especialista en Sistemes d’Informació per a les Administracions Locals i de pregrau d’Especialista en Radiologia que han estat presentades, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títol.

Vist que en data 4 de juliol de 2019 s’ha aprovat el títol propi de Pregrau dual.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de maig de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès que les propostes de creació del títol de Pregrau d’Especialista en Sistemes d’Informació per a les Administracions Locals i en Radiologia que es presenten van ser informats favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 23 d’octubre de 2018 i de 21 de maig de 2019, respectivament.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d'Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació dels títol propi de Pregrau d’Especialista següents:

  • Pregrau d’Especialista en Sistemes d’Informació per a les Administracions Locals
  • Pregrau d’Especialista en Radiologia

SEGON.- Elevar la creació dels títols de Pregrau d’Especialista en Sistemes d’Informació per a les Administracions Locals i en Radiologia al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al vicerector d'Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius


Punt 6.3. Afers acadèmics:  Creació de títols de grau

Acord  57/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de maig de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle. 

Atès que la proposta de creació de títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 21 de maig de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de grau següents:
  • Ciències i humanitats
  • Estudis socioculturals de gènere

SEGON.- Aprovar, per reverificació, la creació del títol de grau següent:
  • Estadística aplicada

TERCER.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

QUART.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 6.4. Afers acadèmics:   Creació i modificació de títols de màster universitari

Acord  58/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la petició de creació i de modificació de títols de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació i modificació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de maig de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació de títols de màster universitari.

Atès que les propostes de modificació i de creació de títols de màster universitari van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 21 de maig i de 25 de juny de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació del títol de màster universitari següent:
  • Neuroenginyeria i rehabilitació
SEGON.- Aprovar, per reverificació, la creació del títols de màster universitari següents:
  • EM Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global/Education Policies for Global Development (GLOBED)
  • Erasmus Mundus en Models i Mètodes d'Economia Quantitativa / Eramus Mundus in Models and Methods of Quantitative Economics
  • Neurorehabilitació

TERCER.- Aprovar la modificació del títol de màster universitari següent:
  • Antropologia social i cultural/Master in Social and Cultural Anthropology, que passa a denominar-se Antropologia social i cultural CREOLE / Master in Social and Cultural Anthropology CREOLE

QUART.- Elevar l'aprovació de la creació i la modificació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

CINQUÈ.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

SISÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 6.5. Afers acadèmics:  Creació de títols de màsters propis i de diplomatures de postgrau

Acord  59/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vistes les peticions de creació i de modificació de títols de màster i de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de maig de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès les propostes de creació i de modificació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis que es presenten van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 21 de maig i de 25 de juny de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació del títol de màster propi següent:
  • Màster en Genètica Assistencial. Especialitat en Assessorament Genètic
  • Màster en Genètica Assistencial. Especialitat en Genètica Clínica
  • Màster en Genètica Assistencia. Especialitat en Laboratori de Genètica
  • Màster en Alteracions de la Deglució
  • Master’s Degree on Swallowing Disorderes
  • Màster en Clínica de Petits Animals (Semipresencial)
  • Màster en Clínica de Petits Animals (on line)
  • Màster en Neuorpsicologia Clínica Infantil i d’Adults (Interuniversitari UAB/U. Del País Vasco)

SEGON.- Aprovar la modificació del títol de màster propi següent:
  • Màster en Tipografia Avançada, que passa a denominar-se màster en Tipografia Avançada i Disseny de Pàgina

TERCER.- Aprovar la creació dels títols de diploma de postgrau següents:
  • Diploma de Postgrau en Disseny Tipogràfic
  • Diploma de Postgrau en Disseny de Pàgina i Editatge
  • Diploma de Postgrau en Atenció Centrada en la Persona (ACP) en Serveis d’Atenció a la Dependència
  • Diploma de Postgrau en Il·lustració pera Publicacions Infantils i Juvenils
  • Diploma de Postgrau en Lactància i Donació de Llet Humana (títol interuniversitari UAB-UVI/UCC)

QUART.- Elevar l'aprovació de la creació i de la modificació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

CINQUÈ.- Encarregar a la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.

SISÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 7.1. Propostes de normatives:  Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació als concursos de personal acadèmic

Acord  60/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 13 de març de 2019.

Atesa la conveniència de modificar i completar la regulació continguda als títols I i II del Reglament de Personal Acadèmic referits als concursos de personal acadèmic.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic en la seva sessió del dia 26 de juny de 2019 pel qual es va informar favorablement la modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb els concursos de professorat.

Vist l’article 3 c) i d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a l’establiment de les línies programàtiques de la Universitat i a les directrius generals sobre organització dels recursos humans.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

 PRIMER.- Aprovar la modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb els concursos de professorat. (DOC)

  SEGON.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.


Punt 7.2. Propostes de normatives:  Modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre

Acord  61/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat, de modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Real Decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

Atesa la necessitat d’actualitzar l’annex relatiu a la documentació necessària per a l’admissió per a persones amb titulacions universitàries estrangeres parcials, o totals sense homologació ni equivalència dels seus títols a Espanya.

Vist l’article 12.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de maig de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria acadèmica d’estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès que la proposta de modificació de la normativa acadèmica de la UAB abans esmentada va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 25 de juny de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la modificació de l’Annex XX del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat  l'execució i el seguiment d'aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius, garantint la seva difusió.


Punt 7.3. Propostes de normatives:  Modificació de la normativa reguladora de les retribucions addicionals derivades de la participació en activitats de recerca, transferència i formació especialitzada emparades per l’article 83 de la llei orgànica d’universitats (encàrrecs de col·laboració o ec’s)

Acord  62/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència relativa a la modificació de la Normativa reguladora de les retribucions addicionals derivades de la participació en activitats de recerca, transferència i formació especialitzada emparades per l’article 83 de la Llei Orgànica d’Universitats (encàrrecs de col·laboració o ec’s).

Atesa la necessitat de modificar la normativa aprovada per Acord de Consell de Govern de data 10 de juliol de 2018.

Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització va informar favorablement en sessió de 27 de juny de 2019 pel que fa a proposta de  modificació de la Normativa reguladora de les retribucions addicionals derivades de la participació en activitats de recerca, transferència  i formació especialitzada emparades per l’article 83 de la Llei Orgànica d’Universitats (encàrrecs de col·laboració o ec’s).

Vist l'article 3, lletra d) del Reglament de Consell de Govern, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la proposta de modificació de la Normativa reguladora de les retribucions addicionals derivades de la participació en activitats de recerca, transferència  i formació especialitzada emparades per l’article 83 de la Llei Orgànica d’Universitats (encàrrecs de col·laboració o ec’s), segons document que s’annexa. (DOC)

SEGON.- Comunicar els presents acords al vicerector de Recerca i de Transferència, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 7.4. Propostes de normatives:  Aprovació del IV Pla d’Acció per a la Igualtat de Gènere

Acord  63/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vist el mandat legal imposat per la llei 17/2015, de 21 de juliol, d’Igualtat efectiva entre homes i dones que imposa a les institucions de la Generalitat, l’Administració de la Generalitat i els organismes públics vinculats o que en depenen, i també les entitats, públiques i privades, que gestionen serveis públics, aprovar, en el termini de dos anys a partir de l’entrada en vigor d’aquesta llei, un pla d’igualtat de dones i homes destinat al personal que hi presta serveis, que s’ha de definir en el conveni col·lectiu o en l’acord de condicions de treball, amb l’objectiu de garantir l’aplicació efectiva del principi d’igualtat de tracte i d’oportunitats de dones i homes i eliminar la discriminació per raó de sexe amb relació a l’accés al treball remunerat, al salari, a la formació, a la promoció professional i a la resta de les condicions de treball.

Atès que el III Pla d’Acció per a la Igualtat d’Oportunitats entre Homes i Dones de la Universitat Autònoma de Barcelona tenia una vigència des de l’any 2013 fins al 2017.

Atès que al finalitzar la vigència del III Pla d’Acció per a la Igualtat d’Oportunitats entre Homes i Dones de la UAB, des de l’Observatori per la Igualtat es va formar una comissió mixta que incorporava a tots els col·lectius de la Universitat, així com personal tècnic i expert, i per treballar un nou pla d’igualtat.

Atès que, a resultes de la feina esmentada, l’Observatori per la Igualtat i la Comissió mixta, van elaborar una proposta de document que recollia les principals mesures del nou pla d’acció per la Igualtat d’homes i dones: IV Pla d’Acció per a la Igualtat de Gènere amb una vigència del 2019 fins al 2023.

Atès que el 6 de juny de 2019, la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat presidida per la vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat, informa favorablement al document de mesures del IV Pla d’Acció per a la Igualtat de Gènere amb una vigència del 2019 fins al 2023,

Vist l'article 3, lletra a)  del Reglament de Consell de Govern, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar IV Pla d’Acció per a la Igualtat de Gènere amb una vigència del 2019 fins al 2023, en els termes que es recullen en el document annex. (DOC)

SEGON.-  Encarregar a la vicerectora competent en la matèria, l’execució i el seguiment d’aquest acord.
 
TERCER.- Comunicar aquest acord al vicegerent competent en la matèria tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


Punt 8.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Creació del Centre d’Estudis i de Recerca en Emprenedoria i Innovació Social (CREIS)

Acord  64/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Centre d’Estudis i Recerca en Emprenedoria i Innovació Social, CREIS’ promogut pel doctor David Urbano, la qual va ser presentada davant el vicerector de Recerca i de Transferència.
 
Atesa la memòria que conté les finalitats, les línies d’investigació principals, la proposta d’activitats, la relació de les persones que en formen part i un pla econòmic que demostra la capacitat d’autofinançament del CER amb fons externs i la proposta de Reglament.

Vist l'article 16.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de maig de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a la creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca.

Vist l’acord de la Comissió d’Investigació de data 19 de juny de 2019 pel qual es va informar favorablement la proposta de creació de l’esmentat Centre d’Estudis i de Recerca.

Vist l’article 18 de la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en Matèria d’Investigació, en la seva redacció donada per Acord del Consell de Govern de 19 de març de 2015 (TRI) segons el qual la constitució d’un Centre d’Estudis i de Recerca requereix acord del Consell de Govern, prèvia proposta de la Comissió d’Investigació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents


ACORDS

PRIMER.- Aprovar la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Centre d’Estudis i Recerca en Emprenedoria i Innovació Social, CREIS’, d’acord amb la memòria i del Reglament en els termes del document annex.  (DOC)

SEGON- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 9.1. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB:  Cessió d'ús d'espais per a la gestió d'una Oficina de Correos en el Campus de Bellaterra

Acord  65/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Atès que amb anterioritat a l’any 1985 la SOCIEDAD ESTATAL CORREOS Y TELÉGRAFOS, S.A., disposa de l’ús d’un espai de 109 m2 on té ubicada una Oficina postal a la planta baixa de l’edifici B, de l’Avinguda de l’Eix Central del campus universitari.
 
Atès que no existeix un document que formalitzi l’establiment de l’oficina postal de CORREOS.

D’acord amb allò que disposa l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, l’article 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, els articles 72 a 81 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya, els articles 93 i 137.4 de la llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques i l’article 207 dels Estatuts de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

Primer.- Autoritzar la cessió d’ús d’espais a la Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, S.A. amb CIF núm. A-83052407, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:
  • Objecte: Cessió d’ús de 109 m2 ubicats a la planta baixa de l’edifici B, de l’Avinguda de l’Eix Central, del campus universitari de Bellaterra.

-     Cànon: 15 €/m2/any, o sigui 1.635,00 € anuals (IVA exclòs) en concepte de despeses generades la campus, així com, les despeses derivades del consum de fluids energetics, sotmés a revisió de l'IPC.   

-     Termini de duració: 4 anys, prorrogables expressament per períodes iguals i successius de 4 anys fins el límit màxim permès per la legislació de patrimoni de les Administracions Públiques. 

-     Destinació: Per realitzar les activitats pròpies d’una oficina postal.
 
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquests acords.

Tercer.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

Quart.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Cinquè.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 9.2. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB:  Llicència de patent amb Nanoligent

Acord  66/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Atès que la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB), la FUNDACIÓ INSTITUT DE RECERCA DE L’HOSPITAL DE LA SANTA CREU I DE SANT PAU (IR-SANT PAU) i CIBER-BBN (CIBER) són titulars al 50%, 40% i 10%, respectivament de la sol·licitud de patent europea THERAPEUTIC NANOCONJUGATES AND USES THEREOF, sol·licitada amb data 17/01/2019 i número EP19382031.3.

Atesa la voluntat de formalitzar un contracte entre la UAB, IR-SANT PAU i CIBER, com a llicenciants, i l’empresa NANOLIGENT, S.L., com a llicenciatària, en virtut del qual els llicenciants atorguin una llicència exclusiva de l’esmentada patent amb una durada equivalent a la de la duració del dret de patent a canvi de les contraprestacions econòmiques indicades a l’informe d’idoneïtat. 
 
Vist l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’Oficina de Valorització i Patents de data 29 de maig de 2019.

Atès que l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al Consell Social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.

Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.

Atès que l’article 64.q) del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
 
Atès l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Autoritzar la formalització del contracte entre la UAB, IR-SANT PAU i CIBER, com a llicenciants, i l’empresa NANOLIGENT, S.L., com a llicenciatària, en virtut del qual els llicenciants atorguin una llicència exclusiva de l’esmentada patent amb una durada equivalent a la de la duració del dret de patent a canvi d’una contraprestació econòmica indicada a l’informe d’idoneïtat.

SEGON.- Elevar l’anterior acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 10.1. Elecció de representants: Elecció de membres de les comissions del Consell de Govern (PAS de la Comissió d’Investigació i de la Comissió de Personal Acadèmic)

Acord  67/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Atès que el Consell de Govern en data 15 de maig de 2019 va acordar modificar, entre d’altres, els articles 15 i 17 de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Govern de 15 de juliol de 2009, i modificada pels acords del mateix Consell de Govern de 13 de juliol i 16 de desembre de 2011, de 25 d’abril, de 17 de juliol de 2012, de 19 de novembre de 2012, i de 14 de març de 2013 de 14 de juliol de 2016, de 27 de setembre de 2016, de 26 de gener de 2017 i de 3 de maig i de 7 de novembre de 2018, en el sentit d’incloure una persona que representi el personal d’administració i serveis i sigui membre del Claustre com a membre de la Comissió d’Investigació i de la Comissió de Personal Acadèmic.

Atès que correspon procedir a l’elecció d’aquests membres nous de la Comissió d’Investigació i de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vist que l’article 3 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB estableix:

1. Els membres de les comissions, excepte els que s'esmenten al paràgraf següent, són elegits pel Consell de Govern, després d'haver presentat prèviament la candidatura corresponent, i d'acord amb el que estableix l'article 24 del Reglament del Consell de Govern.

2. Els degans i directors d'escola, de departament o d'institut són elegits pel col·lectiu respectiu i d'entre els membres d'aquest, i són membres de la comissió per raó del càrrec. En el moment de l'elecció, s'han de proclamar el titular i el suplent.

3. Les persones candidates a representar l’estudiantat a les comissions del Consell de Govern han de ser proposades pel Consell d’Estudiants de la UAB. En el cas que siguin candidats a representar l’estudiantat de postgrau hauran de pertànyer al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF).

Vist el que disposa l'article 24 del Reglament del Consell de Govern

1. Els membres de les Comissions són elegits pel Consell de Govern, prèvia presentació de candidatures, que serà comunicada a efectes de publicitat als diversos estaments i a les estructures bàsiques de la universitat.
 
2. Les candidatures s'han de presentar per escrit, amb especificació de Comissió i estament, a la Secretaria General, la qual ha de garantir la publicitat de la convocatòria entre els membres de la comunitat universitària.
 
3. L'elecció es farà per majoria simple de vots emesos. L'escrutini es realitzarà recomptant els vots i ordenant els candidats per ordre descendent en nombre de vots i resultaran elegits els més votats que compleixin les condicions generades de composició establerts per a cada Comissió. En cas que alguna de les eleccions deixés vacant un o diversos llocs per cobrir, es procedirà a una nova votació.

Vist que s'ha obert el termini de presentació de candidatures fins el dia 3 de juliol de 2019, a les 9:00. Per tal que els membres del Consell de Govern puguin conèixer les candidatures presentades.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Escollir els següents membres que representen el personal d’administració i serveis en la Comissió d’Investigació i en la Comissió de Personal Acadèmic:

COMISSIÓ D’INVESTIGACIÓ

Albert Teixidó Palazón

COMISSIÓ DE PERSONAL ACADÈMIC

Ernesto Castaños Moreno

SEGON.- Comunicar el resultat de la votació a les persones que resulten escollides i als presidents de les comissions.


Punt 11.1. Afers de tràmit:  Participació a l’empresa de base tecnològica Nanoligent

Acord  68/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Atès que en data 14 de març de 2018 el Consell de Govern va aprovar (22/2018) el següent:

‘Primer.- Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “NANOLIGENT, S.L.” pel nombre de participacions socials equivalents a 14.500 euros, a través de la subscripció de participacions socials en una ampliació de capital pendent de delimitar per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa per la comissió ad-hoc  reconeixent-ne a NANOLIGENT, S.L. la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Excusar l’obligació establerta a l’article 82 del text refós d’investigació de formalitzar un contracte de socis entre la Universitat Autònoma de Barcelona, la societat i la resta de socis.

Segon.- Certificar, d’acord amb el que estableix la Disposició Addicional vint-i-quatrena de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades.

Tercer.- Autoritzar la rectora o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:

a)    Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.

b)    Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.

c)    Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.

Quart.- Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa ‘NANOLIGENT, S.L.’ en el termini d’un any aproximadament.

Cinquè.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna’.

Vista la documentació que va servir de base per l’adopció de l’acord de participació de la UAB en el capital social de NANOLIGENT, S.L .

Vist l’informe de l’Oficina de Valorització i Patents pel qual es proposa el canvi en les condicions de l’entrada de la UAB en l’esmentada companyia.

Atesos els acords de la Comissió de Transferència de Coneixements i Projectes Estratègics i de la Comissió Econòmica del Consell Social de dates 8 d’abril de 2019 i 20 de maig de 2019, respectivament.

Vistos els articles 78 i següents del text refós de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació aprovada per Acords del Consell de Govern 2 de març de 2011,  per l’Acord de 5 de juny de 2013, per l’Acord de 22 de juliol de 2014 i per l’Acord de 19 de març de 2015.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

Primer.- Modificar l’acord núm. 22/2018, de 14 de març, del Consell de Govern, en el sentit de substituir el seu contingut pel següent text literal:

‘Primer.- Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “NANOLIGENT, S.L.” a través de l’adquisició de participacions socials per import de 770 €, equivalent al 1,3% - 1,4% del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), reconeixent-ne a NANOLIGENT, S.L. la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Excusar l’obligació establerta a l’article 82 del text refós d’investigació de formalitzar un contracte de socis entre la Universitat Autònoma de Barcelona, la societat i la resta de socis.

Segon.- Certificar, d’acord amb el que estableix la Disposició Addicional vint-i-quatrena de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades.

Tercer.- Autoritzar la rectora o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:

a)    Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.

b)    Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.

c)    Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.

Quart.- Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa ‘NANOLIGENT, S.L.’ en el termini d’un any aproximadament.

Cinquè.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna’.

Segon.- Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa ‘NANOLIGENT, S.L.’ en el termini d’un any aproximadament.

Tercer.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna.


Punt 11.2. Afers de tràmit: Participació en l'empresa Allread Machine Learning Technologies, SL

Acord  69/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la sol·licitud presentada pel doctor Dimosthenis Karatzas dirigida al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB en relació amb la participació de la UAB en una empresa de nova creació que ja existeix amb la denominació “ALLREAD MACHINE LEARNING TECHNOLOGIES, S.L.” dedicada al desenvolupament d’una solució per les empreses que desitgin digitalitzar els seus processos manuals existents, millorar la seva eficàcia i reduir el temps de processament.

Vist l’informe preliminar del comitè ad hoc reunit en sessió de 4 d’abril de 2019   on es proposa la participació en el capital social de “ALLREAD MACHINE LEARNING TECHNOLOGIES, S.L.” mitjançant l’aportació de 90 € representatius del 3 per 100 del capital social de la companyia i, havent seguit els tràmits reglamentaris, la Comissió de Transferència de Coneixement i Projectes Estratègics del Consell de Govern reunida en data 8 d’abril del 2019 va acordar: Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “AllRead Machine Learning Technologies, S.L.”, a través de l’adquisició de participacions socials per import de 90 euros, equivalent al 3 % del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa per la comissió ad-hoc , reconeixent-ne a “AllRead Machine Learning Technologies, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona, respectant els condicionaments establerts pel comitè ad-hoc en sessió de 4 d’abril de 2019’.

Vist l’acord CE 48/2019, de 20 de maig, de la Comissió Econòmica del Consell Social pel qual s’emet informe favorable a la participació de la UAB, a través d’UABFIRMS, S.L., en el capital social de “AllRead Machine Learning Technologies, S.L.”.

Vist l'article 41.2 lletra g) de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, en relació amb el foment de la transferència de coneixements de les Universitats en el sistema productiu i de les empreses i l'article 185 dels Estatuts de la UAB, sobre la creació d’empreses de base tecnològica a partir de l’activitat científica de la Universitat.

Vist el text refós de la normativa de la UAB en matèria d’investigació aprovat per Acord del Consell de Govern núm. 24/2011, de 2 de març –TRI-, on es regula, entre d’altres, els requisits i el procediment per a la creació d’empreses de base tecnològica (EBT).
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS

PRIMER.- Autoritzar, d’acord amb la part expositiva dels presents acords, la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “ALLREAD MACHINE LEARNING TECHNOLOGIES, S.L.”, a través de l’adquisició de participacions socials per import de 90 euros, equivalent al 3 % del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc, reconeixent-ne a “ALLREAD MACHINE LEARNING TECHNOLOGIES, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona, respectant els condicionaments establerts pel comitè ad-hoc en sessió de 4 d’abril de 2019.
 
SEGON.- Aprovar la participació de la UAB en el 10 per 100 del capital social de l’empresa “ALLREAD MACHINE LEARNING TECHNOLOGIES, S.L.”, que suposa una aportació màxima de 90 €.

TERCER.- Certificar, d’acord amb el que estableix la Disposició Addicional vint-i-quatrena de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades. 

QUART.- Autoritzar la rectora o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:
  1. Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.
  1. Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.
  1. Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.

CINQUÈ.- Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa “ALLREAD MACHINE LEARNING TECHNOLOGIES, S.L.”  en el termini d’un any aproximadament.

SISÈ.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna.


Punt 11.3. Afers de tràmit:  Participació en el capital social de l’empresa de nova creació Neuroheal, S.L.

Acord  70/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la sol·licitud presentada per la doctora Caty Casas Louzao dirigida al vicerector de Recerca i de Transferència de la UAB en relació amb la participació de la UAB en una empresa “NEUROHEAL, S.L.” dedicada al desenvolupament d’un medicament basat en una combinació de dos fàrmacs reposicionats per al tractament de neuropaties.

Vist l’informe preliminar del comitè ad hoc reunit en sessió de 17 de juny de 2019 on es proposa la participació en el capital social de “NEUROHEAL, S.L.” mitjançant l’aportació de 300 € representatius del 10 per 100 del capital social de la companyia i, havent seguit els tràmits reglamentaris, la Comissió de Transferència de Coneixement i Projectes Estratègics del Consell de Govern reunida en data 21 de juny del 2019 va acordar: Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “NEUROHEAL, S.L.”, a través de la subscripció de participacions socials de 300 euros, equivalent al 10 % del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc, reconeixent-ne a “NEUROHEAL, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona, respectant els condicionaments establerts pel comitè ad-hoc en sessió de 17 de juny de 2019.’
 
Vist l'article 41.2 lletra g) de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, en relació amb el foment de la transferència de coneixements de les Universitats en el sistema productiu i de les empreses i l'article 185 dels Estatuts de la UAB, sobre la creació d’empreses de base tecnològica a partir de l’activitat científica de la Universitat.

Vist el text refós de la normativa de la UAB en matèria d’investigació aprovat per Acord del Consell de Govern núm. 24/2011, de 2 de març –TRI-, on es regula, entre d’altres, els requisits i el procediment per a la creació d’empreses de base tecnològica (EBT).
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Autoritzar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “NEUROHEAL, S.L.”, a través de l’adquisició de participacions socials per import de 300 euros, equivalent al 10 % del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa per la comissió ad-hoc, reconeixent-ne a “NEUROHEAL, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona, respectant els condicionaments establerts pel comitè ad-hoc en sessió de 17 de juny de 2019.
 
SEGON.- Aprovar la participació de la UAB en el 10 per 100 del capital social de l’empresa “NEUROHEAL, S.L.”, que suposa una aportació màxima de 300 €.

TERCER.- Certificar, d’acord amb el que estableix la Disposició Addicional vint-i-quatrena de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades. 

QUART.- Autoritzar la rectora o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:
  1. Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.
  1. Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.
  1. Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.

CINQUÈ.- Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa “NEUROHEAL, S.L.”  en el termini d’un any aproximadament.

SISÈ.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna.

SETÈ.- Condicionar l’eficàcia jurídica de tots els anteriors acords a l’obtenció de l’informe favorable respectiu de la Comissió Econòmica del Consell Social.


Punt 11.4. Afers de tràmit:  Adhesió de la UAB a la proposta de creació de l’àrea de coneixement de Logopèdia

Acord  71/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat, d'adhesió de la UAB a la proposta de la Conferència de Degans de Logopèdia de les Universitats Espanyoles de creació de l'Àrea de Coneixement de Logopèdia.

Vist que se sol·licita que el Ministerio de Educación, Ciencia y Deporte revisi el Catàleg d’àrees de coneixement i creï una nova àrea de coneixement de Logopèdia, previ informe del Consejo de Universidades.

Atès que la proposta de d'adhesió de la UAB a la proposta de la Conferència de Degans de Logopèdia de les Universitats Espanyoles de creació de l'Àrea de Coneixement de Logopèdia va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 25 de juny de 2019.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar l’adhesió de la UAB a la proposta de la Conferència de Degans de Logopèdia de les Universitats Espanyoles de creació de l'Àrea de Coneixement de Logopèdia. (DOC)
    
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat el seguiment d'aquest acord


Punt 11.5. Afers de tràmit:  Ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE

Acord  72/2019, de 4 de juliol, del Consell de Govern

1. En data 15 de juny de 1995 la Junta de Govern de la UAB va autoritzar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en la constitució d’una agrupació d’interès econòmic d’acord amb la Llei 12/1991, de 29 d’abril, d’agrupacions d’interès econòmic, amb l’objecte principal de facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

En data 18 de setembre de 1996 la Universidad Autónoma de Madrid, la UAB, la Universitat Pompeu Fabra, la Universidad Carlos III, la Universidad de Castilla La Mancha, la Universidad de Valladolid, la Univesidad de Zaragoza i la Universidad Pública de Navarra van constituir davant la Notaria de Barcelona senyora Isabel Gabarró, amb el número 3074 del seu protocol, una agrupació d’interès econòmic anomenada SIGMA, GESTION UNIVERSITARIA, AIE (MP). D’acord amb els seus Estatuts l’objecte d’aquesta entitat és facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

Actualment la relació de socis i del capital de l’esmentada agrupació és la següent:
Soci Capital Percentatge
Universidad de Zaragoza 259.637,23 13,96%
Universitat Autònoma de Barcelona 250.622,04 13,48%
Universitat Autónoma de Madrid 241.606,87 12,99%
Universidad de Valladolid 238.000,79 12,80%
Universidad de Córdoba 209.152,21 11,25%
Universidad Carlos III 207.349,18 11,15%
Universidad Pública de Navarra 200.137,03 10,76%
Universitat Pompeu Fabra 196.530,96 10,57%
Fundació Universitària Balmes (Fase I) 18.782,00 1,01%
Universidad de Burgos (Fase I) 18.782,00 1,01%
UNED (Fase I) 18.782,00 1,01%
Total 1.859.382,31 100%

2. En data 24 de maig de 2019 el Consell d’Administració de SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE va acordar la incorporació de la Universidad de Cantabria a l’Agrupació amb l’aportació de 18.782 euros, corresponent a l’1% del capital social, deixant-lo en 1.878.164,31 euros, distribuït el capital de la manera següent:
Soci Capital Percentatge
Universidad de Zaragoza 259.637,23 13,82%
Universitat Autònoma de Barcelona 250.622,04 13,34%
Universitat Autónoma de Madrid 241.606,87 12,86%
Universidad de Valladolid 238.000,79 12,67%
Universidad de Córdoba 209.152,21 11,14%
Universidad Carlos III 207.349,18 11,04%
Universidad Pública de Navarra 200.137,03 10,66%
Universitat Pompeu Fabra 196.530,96 10,46%
Fundació Universitària Balmes (Fase I) 18.782,00 1,00%
Universidad de Burgos (Fase I) 18.782,00 1,00%
UNED (Fase I) 18.782,00 1,00%
Universidad de Cantabria (Fase I) 18.782,00 1,00%
Total 1.878.164,31 100%

3. Així mateix, el Consell d’Administració vol ampliar el capital social per import de 125.212,00 €, en virtut de la qual:
  • Els socis de la Fase I de l’ampliació han d’acudir a l’ampliació de capital subscrivint 1.252,00 € cadascun;
  • Es preveu incorporar 6 nous socis per un valor nominal de 20.034,00 €, cadascun;

resultant la distribució de capital de la següent manera:
Soci Capital Percentatge
Universidad de Zaragoza 259.637,23 12,96%
Universitat Autònoma de Barcelona 250.622,04 12,51%
Universitat Autónoma de Madrid 241.606,87 12,06%
Universidad de Valladolid 238.000,79 11,88%
Universidad de Córdoba 209.152,21 10,44%
Universidad Carlos III 207.349,18 10,35%
Universidad Pública de Navarra 200.137,03 9,99%
Universitat Pompeu Fabra 196.530,96 9,81%
Fundació Universitària Balmes (Fase I) 20.034,00 1,00%
Universidad de Burgos (Fase I) 20.034,00 1,00%
UNED (Fase I) 20.034,00 1,00%
Universidad de Cantabria (Fase I) 20.034,00 1,00%
Fase II Soci 1r 20.034,00 1,00%
Soci 2n 20.034,00 1,00%
Soci 3r 20.034,00 1,00%
Soci 4r 20.034,00 1,00%
Soci 5è 20.034,00 1,00%
Soci 6è 20.034,00 1,00%
Total  2.003.376,31 100%

4. D’acord amb l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB, correspon al Consell de Govern la constitució, modificació i extinció d'entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i proposar la participació de la Universitat en altres entitats.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Confirmar l’acord del Consell d’administració de SIGMA, GESTION UNIVERSITARIA, AIE (MP) de 24 de maig de 2019 pel qual es va aprovar la incorporació de la Universidad de Cantabria a l’Agrupació amb una participació d’un 1% del capital social.

SEGON.- Donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, GESTION UNIVERSITARIA, AIE (MP) per import de 125.212,00 €, en virtut de la qual:
  • Els socis de la Fase I de l’ampliació hagin d’acudir a l’ampliació de capital subscrivint 1.252,00 € cadascun; i,
  • S’incorporin 6 nous socis que subscriguin 20.034,00 €, cadascun;

d’acord amb els termes del  document annex (apartat 3.1).(DOC)

TERCER.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

QUART.-. Encarregar al gerent l’execució i el seguiment de l'acord primer.

CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


 

Documents relacionats