La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[15/05/2019] Consell de Govern


Punt 1 Aprovació de l'acta de la darrera sessió  [+]

Punt 2 Informe de la rectora [+]
Punt 3 Moció en suport a la Iniciativa Legislativa Popular Universitats (Preus de matrícula universitària) [+]

Punt 4 Afers de personal acadèmic i de personal investigador:

4.1. Aprovació del document “Avaluació intermèdia i estabilització del professorat lector” [+]
4.2. Aprovació del document “Incorporació a la UAB d’Investigadors amb un ERC Grant” [+]

Punt 5 Afers acadèmics:
5.1. Creació de títols de màster universitari [+]
5.2. Creació de títols de màsters propis i de diplomatures de postgrau  [+]

Punt 6 Propostes de normatives:
6.1. Modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB  [+]
6.2. Modificació de la Normativa econòmica i de dedicació acadèmica de la formació pròpia a la UAB  [+]

Punt 7 Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
7.1. Desadscripció de l'Escola Doctor Robert  [+]
7.2. Modificació del Reglament del Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia  [+]
7.3. Canvi de nom del Centre d'Estudis de Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria [+]

Punt 8. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB
Punt 9. Afers de tràmit:
9.1. Reconeixement del PRUAB com a mitjà propi personificat de la UAB [+]
9.2. Ratificació de la incoació d'expedient de nul·litat del títol de Màster en Fisioteràpia Equina [+]
9.3. Fusió de la Fundació Empresa i Ciència en la Fundació Parc de Recerca UAB. [+]

Punt 10. Torn obert de paraules








Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió

Acord  33/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 13 de març de 2019. (DOC)


Punt 2. Informe de la rectora

Acord  34/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

El Consell de Govern, davant els darrers fets esdevinguts a la Gestió Acadèmica de la Facultat de Filosofia i Lletres similars als que van tenir lloc el mes d’abril de l’any passat, reitera el contingut del seu acord de 3 de maig de 2018 que reproduïm:

“Acord 29/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
Davant els fets esdevinguts el dia 24 d’abril de 2018 a causa del llançament d’un pot de fum a l’interior de la Gestió Acadèmica de la Facultat de Filosofia i Lletres, que va posar en risc els treballadors i les treballadores en exercici de les seves funcions laborals i el material sensible que s’hi arxiva, el Consell de Govern, reunit en sessió ordinària el dia 3 de maig de 2018, per assentiment, acorda:

•   Rebutjar el fet per ser un acte violent intolerable en el nostre campus.
•   Considerar que res no justifica posar en perill la integritat de cap membre de la comunitat universitària, en aquest cas del personal d’administració i serveis.
•   Reiterar que totes les reivindicacions tenen cabuda en el marc d’aquesta universitat, sempre que es facin amb respecte envers tots els seus membres i sense cap mena de violència.

Per tot això es compromet a vetllar per garantir la seguretat i la integritat de tota la comunitat universitària en qualsevol situació relacionada amb la seva tasca en la institució.”


Acord  35/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

A proposta d’un membre del Consell de Govern, aquest Consell manifesta per unanimitat el recolzament a les actuacions de l’equip de govern derivades dels requeriments de la Junta Electoral.


Punt 3. Moció en suport a la Iniciativa Legislativa Popular Universitats (Preus de matrícula universitària)

Acord  36/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern
Vista la petició de la senyora Berta Satoca Figueras, membre del Consell de Govern en representació de l’alumnat, per la qual demana incloure un punt a l’ordre del dia del Consell de Govern de 15 de maig de 2019 per a l’aprovació, si escau, d’una moció en suport a la iniciativa legislativa popular Universitats.

Atès que l’Equip de Govern considera d’interès donar suport a la iniciativa abans esmentada.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de l’Equip de Govern el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Donar suport a la moció en recolzament a la iniciativa legislativa popular Universitats en el termes de l’annex, i instar el Parlament de Catalunya a debatre i aprovar la iniciativa legislativa popular Universitats, com a mesura per a garantir l’accés a la Universitat i generar una major cohesió en termes socials. (DOC)

SEGON.- Comunicar el present acord al Parlament de Catalunya.

TERCER.- Encarregar al secretari general l’execució d’aquests acords.


Punt 4.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Aprovació del document “Avaluació intermèdia i estabilització del professorat lector”

Acord  37/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Vist el document d’avaluació intermèdia i estabilització del professorat lector i atesa la conveniència de regular determinades situacions relatives al professorat lector.

Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 15 de juliol de 2009, i modificada en diverses ocasions, la darrera en data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 4 d’abril de 2019 pel qual s’informa favorablement el document d’avaluació intermèdia i estabilització del professorat lector, i s’eleva al Consell de Govern per tal que procedeixi a la seva aprovació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar el document “Avaluació intermèdia i estabilització del professorat lector”. (DOC)

SEGON.- Comunicar el present acord al vicerector de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


Punt 4.2. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Aprovació del document “Incorporació a la UAB d’Investigadors amb un ERC Grant”

Acord  38/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Vist el document “Incorporació a la UAB d’Investigadors amb un ERC Grant.

Vista la conveniència d’incentivar la recerca a la UAB mitjançant mesures per incorporar de forma permanent a la nostra Universitat investigadors que hagin aconseguit projectes del Consell Europeu de Recerca (ERC).

Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 15 de juliol de 2009, i modificada en diverses ocasions, la darrera en data  7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 4 d’abril de 2019 pel qual s’informa favorablement el document  “Incorporació a la UAB d’Investigadors amb un ERC Grant”, i s’eleva al Consell de Govern per tal que procedeixi a la seva aprovació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar el document “Incorporació a la UAB d’Investigadors amb un ERC Grant”. (DOC)

SEGON.- Comunicar el present acord al vicerector de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


Punt 5.1. Afers acadèmics: Creació de títols de màster universitari

Acord  39/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació de títols de màster universitari.

Atès que la proposta de creació dels títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 9 d’abril de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació del títol de màster universitari següent:

  • Economia Laboral / Labour Economics

SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació del títol de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 5.2. Afers acadèmics:  Creació de títols de màsters propis i de diplomatures de postgrau 

Acord  40/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Vista la petició de creació d’un diploma de postgrau que ha estat presentada a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès la proposta de creació de títol de diploma de postgrau propis que es presenta va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 9 d’abril de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau següent:
  • Diploma de Postgrau en Competència Digital Docent

SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació del títol de diploma de postgrau propi al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar a la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 6.1. Propostes de normatives: Modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB 

Acord  41/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Vista la reorganització que s’ha dut a terme, dins l’Equip de Govern, de les àrees relacionades amb la programació acadèmica, la qualitat docent i l’Escola de Postgrau, amb el cessament de la delegada de la rectora per a la Programació Acadèmica i la Qualitat, i el seu nomenament com a comissionada de la Rectora per a la l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent.

Atès que aquesta reorganització afecta a la composició de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Vist que les comissions del Consell de Govern entre els seus membres tenen representació del personal d’administració i serveis, excepte la Comissió d’Investigació i la Comissió de Personal Acadèmic.

Vist el que disposa l'article 62 dels Estatuts de la UAB sobre la creació i regulació de les comissions del Consell de Govern.
 
Vist que s’estableix a l’article 23 del Reglament del Consell de Govern pel que fa a la composició de les comissions del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents 

ACORDS
 
PRIMER.- Modificar els articles 11, 15 i 17 de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Govern de 15 de juliol de 2009, i modificada pels acords del mateix Consell de Govern de 13 de juliol i 16 de desembre de 2011, de 25 d’abril, de 17 de juliol de 2012, de 19 de novembre de 2012, i de 14 de març de 2013 de 14 de juliol de 2016, de 27 de setembre de 2016, de 26 de gener de 2017 i de 3 de maig i de 7 de novembre de 2018, referents a la Comissió d’Afers Acadèmic, la Comissió d’Investigació i la Comissió de Personal Acadèmic en els termes següents:


Article 11. Composició

La Comissió d’Afers Acadèmics està formada per:

a) El vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, que la presideix.
b) La comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent, que és la vicepresidenta.
c) El vicerector de Personal Acadèmic.
d) La vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.
e) El vicerector de Relacions Internacionals.
f) La comissionada de la rectora per a la Programació Docent.
g) El gerent o la persona que aquest delegui.
h) Tretze degans, deganes, directors o directores d’escola o persones que designin en representació dels centres.
i) Quatre directors o directores de departament (un de cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes).
j) Dos estudiants, proposats pel Consell d’Estudiants de la UAB.
k) Dos professors o professores, dels quals com a mínim un ha de ser del sector B.
l) Dues persones que representin el personal d’administració i serveis i que siguin membres del Claustre.

Article 15. Composició

La Comissió d’Investigació està formada per:
a)  El vicerector de Recerca i de Transferència, que la presideix.
b)  El vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics, que és el vicepresident.
c)  El vicerector de Relacions Internacionals.
d)  El gerent o la persona que aquest delegui.
e)  Quatre directors o directores de departament (un per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes).
f)   Un director o directora d’institut universitari d’investigació propi.
g)  Quatre professors o professores (un per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes), dels quals com a mínim un ha de ser del sector B i dos han de ser caps de grups SGR (un, dels camps de les ciències experimentals i tecnologies i de les ciències de la salut, i un altre, dels camps de les ciències socials i de les ciències humanes).
h)  Una persona que representi el personal investigador (Ramon y Cajal, ICREA o altres figures similars).
i)   Un estudiant de postgrau, que pertanyi al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF).
j)   Una persona que representi el personal d’administració i serveis i sigui membre del Claustre.
k) Una persona  que representi la Junta de Personal Docent i Investigador.
l) Una persona que representi el Comitè d’Empresa del Personal Docent i Investigador.
m) Un membre del Consell d’Estudiants de la UAB, amb veu i sense vot.

Article 17. Composició

La Comissió de Personal Acadèmic està formada per:
a)  El vicerector de Personal Acadèmic, que la presideix.
b)  La comissionada de la rectora per a la Programació Docent.
c)  El vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat.
d)  El vicerector d’Economia  i de Campus.
e)  El vicerector de Recerca i de Transferència.
f)  El gerent o la persona que aquest delegui.
g) Vuit directors o directores de departament (dos per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes).
h) Cinc degans, deganes, directors o directores d’escola o persones que designin en representació dels centres (un per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències humanes, i dos per a l’àmbit de les ciències socials).
i)  Un director o directora d’institut universitari d’investigació propi membre del Consell de Govern
j)  Dos professors o professores membres del Consell de Govern o del Claustre que no siguin degans o directors d’escola ni directors de departament, un dels quals ha de ser del sector B.
k) Una persona que representi el personal investigador (Ramon y Cajal, ICREA o altres figures similars).
l) Dos estudiants de postgrau, que pertanyin al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF).
m) Una persona que representi el personal d’administració i serveis i sigui membre del Claustre.
n) Una persona que representi la Junta de Personal Docent i Investigador.
o)  Una persona que representi el Comitè d’Empresa del Personal Docent i Investigador.
p)  Dos membres del Consell d’Estudiants de la UAB, amb veu i sense vot.

SEGON.- Establir l'entrada en vigor d'aquesta modificació des de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
TERCER.- Encarregar el secretari general l’execució i el seguiment dels acords anteriors.
 
QUART.- Comunicar aquests acords als presidents i els secretaris de les comissions del Consell de Govern, així com a l’Oficina de Coordinació Institucional per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 6.2. Propostes de normatives: Modificació de la Normativa econòmica i de dedicació acadèmica de la formació pròpia a la UAB 


Acord  42/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Vista la proposta de la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent, de modificació de l’article 3.3 de la normativa econòmica i de dedicació acadèmica de la formació pròpia a la UAB.

Atesa la necessitat d’adaptar l’article abans esmentat per tal de permetre que, de manera excepcional i en casos degudament justificats, la direcció de l’Escola de Postgrau pugui autoritzar que el professorat no permanent doctor o no doctor assumeixi tasques de direcció o de coordinació de programes de màster i de diplomes de postgrau, sempre amb informe favorable de l'estructura bàsica de la universitat que presenti el programa d'estudis.

Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Atès que la proposta de modificació de l’article 3.3 de la normativa econòmica i de dedicació acadèmica de la formació pròpia a la UAB va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 9 d’abril de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la modificació de l’article 3.3 de la Normativa econòmica i de dedicació acadèmica de la formació pròpia a la UAB, de 10 de juliol de 2018, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON.- Encarregar a la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 7.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Desadscripció de l'Escola Doctor Robert

Acord  43/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Atesa la necessitat d‘unificar esforços per tal de respondre millor a les necessitats actuals, consistents, entre d’altres, en agrupar sota una única entitat les activitats de formació no subvencionada que ofereix la UAB, i vist que en data 20 de juny de 2014, el Patronat de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona va acordar la creació de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), que té per finalitat organitzar, gestionar i impartir la formació no subvencionada, en tots els seus àmbits de coneixement.

Vist que per l’ORDRE EMC/208/2016, de 21 de juliol es va aprovar l'adscripció de l'Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona - Formació a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist que en la sessió del dia 11 de juny de 2018, el Patronat de la Fundació Salut i Envelliment UAB va acordar aprovar la integració de l’Escola Doctor Robert a la Fundació UAB, amb efectes d’ 1 de setembre de 2018.

Vist que la integració de l’Escola Universitària Doctor Robert comportarà que tots els drets i obligacions assignats seran assumits per l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), a partir de la data de la seva integració a la UAB.

Vist que en la sessió del dia 25 de juny de 2018, el Patronat de la Fundació UAB va acordar acceptar el traspàs de l’activitat de l’Escola Doctor Robert, i incorporar-la a l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona- Formació (FUABf), adscrita a la UAB, per tal d’assegurar l’eficiència de totes i cadascuna de les accions formatives. Així mateix, el susdit Patronat va acordar desadscriure l’Escola Doctor Robert de la UAB, i integrar tota la seva activitat a l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona- Formació (FUABf), un cop es produís el traspàs de l’activitat.
 
Vistos els termes de la proposta de conveni de desadscripció.
 
Vist l'article 10 del Decret 390/1996, de 2 de desembre, de regulació del règim d’adscripció a les universitats públiques de centres docents d’ensenyament superior.
 
Vist el què disposa l’article 105 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya que regula l’adscripció i desadscripció de centres a les Universitats Públiques de Catalunya.
 
D’acord amb l’article 37 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist l'article 12.4 d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’acord del Consell de Govern de data 14 de març de 2013, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics en matèria d’adscripció de centres.

Atès que la Comissió d’Afers Acadèmics va informar favorablement la desadscripció de l’Escola Doctor Rober en data 26 de febrer de 2019.

Atès que en data 13 de març de 2019 el Consell de Govern va acordar obrir un període d’informació de 15 dies per tal que els departaments, instituts universitaris d’investigació, facultats i escoles pugessin presentar al·legacions en relació amb l’expedient de desadscripció de l’Escola Doctor Robert.

Atès que en el període d’informació pública no s’ha presentat cap al·legació al respecte.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de l’Equip de Govern, el Consell de Govern ha adoptat els següents


ACORDS

PRIMER.- Aprovar la proposta de desadscripció de la UAB de l’Escola Doctor Robert.
           
SEGON.- Comunicar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i seguiment d’aquests acords.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 7.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del Reglament del Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia

Acord  44/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Vista la proposta del director del Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia pel que fa a la modificació del Reglament vigent del departament aprovat per Acord de Consell de Govern de 26 de maig de 2004.

Vist que en data 13 de març de 2019 el Consell de Departament ha aprovat la proposta de modificació de  l’esmentat Reglament i que els canvis principals afecten a la regulació de les funcions del Departament, la composició del Consell de Departament, el sistema de funcionament del Consell de Departament  i la regulació de la Comissió Executiva.

Vist que la proposta de modificació del Reglament que es presenta s'ajusta al Reglament marc de facultats i escoles universitàries, departaments i instituts universitaris d'investigació i centres de recerca propis  aprovat pel Consell de Govern de 29 de gener de 2004, modificat pels acords de 29 d'abril de 2004, 2 d'octubre de 2008, 25 d’abril de 2012 i 17 de juliol de 2013, als Estatuts de la UAB i a la resta de normativa vigent.

Atès que d'acord amb l'article 64 dels Estatuts de la UAB correspon al Consell de Govern ratificar la modificació del Reglament del Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia aprovada pel Consell de Departament.

Vist l'article 3, lletra a) del Reglament de Consell de Govern, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del Consell de Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia, el Consell de Govern ha adoptat els següents


ACORDS

PRIMER.- Ratificar la modificació del Reglament del Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia  de la UAB en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord al Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia.


Punt 7.3. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Canvi de nom del Centre d'Estudis de Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria

Acord  45/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Atès que en data 27 de febrer de 2003 el Consell de Govern va aprovar el Reglament del ‘CENTRE DE PATROMONI ARQUEOLÒGIC DE LA PREHISTÒRIA (CEPAP)‘ l’òrgan superior de govern del qual és el Plenari.

Atès que l’article 19 del Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’Investigació i Centres de Recerca Propis, aprovat per acord del Consell de Govern de 29 de gener 2004 i modificat per última vegada el 17 de juliol de 2013, segons el qual ‘El reglament dels instituts universitaris d’investigació i dels centres de recerca propis ha de preveure el procediment per ser reformar (sic). Aquesta reforma, en tot cas, ha de ser ratificada pel Consell de Govern’.

Atès que la disposició addicional segona del Reglament del CEPAP estableix que ‘La modificació del present Reglament requerirà la majoria absoluta dels membres del Plenari del CEPAP, i l’aprovació del Consell de Govern de la UAB’.

Atès que en data 14 de març de 2019 el Plenari del CEPAP va reunir-se i va acordar, entre d’altres, la modificació del nom del centre, passant a denominar-se ‘CENTRE D’ESTUDIS DEL PATRIMONI ARQUEOLÒGIC (CEPARQ)’.

Vist l'article 64.w) dels Estatuts de la UAB que estableix que li correspon exercir altres competències que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts i la normativa de desenvolupament.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents


ACORDS

PRIMER.- Ratificar l’acord del Plenari del CENTRE DE PATROMONI ARQUEOLÒGIC DE LA PREHISTÒRIA (CEPAP)‘ de modificar la denominació del propi Centre pel de ‘CENTRE D’ESTUDIS DEL PATRIMONI ARQUEOLÒGIC (CEPARQ)’ i, en conseqüència modificar el seu Reglament amb els canvis de denominació corresponents.

SEGON.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 9.1. Afers de tràmit: Reconeixement del PRUAB com a mitjà propi personificat de la UAB

Acord  46/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Atès que el 28 de febrer de 2007 la Universitat Autònoma de Barcelona, el Consejo Superior de Investigaciones Científicas i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària de Catalunya, van constituir la Fundació Parc de Recerca UAB (PRUAB) amb la finalitat de crear un Parc de Recerca concebut com una estructura que millorés la gestió del coneixement, especialment en l’àmbit científic, tecnològic i d’innovació i potenciant la transferència del coneixement, i la comunicació i interacció entre universitats, organismes públics d’investigació, empresa i societat en general.

Ates que el PRUAB té reconeguda la condició de mitjà propi i servei tècnic de la UAB, tal i com recull l’article 3 dels seus estatuts.

Atesa la promulgació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per la qual s’endureixen els requisits pels quals una entitat del sector públic pugui ostentar la condició de mitjà propi personificat respecte un poder adjudicador, la qual cosa obliga a analitzar si cadascuna de les entitats que històricament ostentaven aquesta condició compleixen els nous requeriments per seguir ostentant la condició de mitjà propi personificat d’un poder adjudicador. 

Vista la memòria justificativa de la Gerència del PRUAB relativa al compliment dels requisits subjectius exigits legalment perquè el PRUAB ostenti la condició de mitjà propi de la UAB: acreditació de concurrència de medis materials i personals suficients i idonis per poder realitzar prestacions en el sector d’activitat propi de l’àmbit de l’objecte fundacional del PRUAB, així com, de la sostenibilitat i eficàcia en la realització de dites prestacions segons criteris de rendibilitat econòmica. 
 
Vist l’informe jurídic que justifica la proposta.

Vista la conformitat de la Vicegerència d’Economia.

Vist l’article 32 de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic,  l’article 86 de la llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i l’article 64.w) dels estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents


ACORDS

PRIMER.- Prestar la conformitat perquè la FUNDACIÓ PARC DE RECERCA UAB mantingui la seva condició de mitjà propi de la Universitat Autònoma de Barcelona, a l’empara de l’article 32 de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic aprovant la proposta de modificació dels articles 1 i 3 de la FUNDACIÓ PARC DE RECERCA UAB continguda a l’informe jurídic incorporat com a document annex.  (DOC)

SEGON.- Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar el vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 9.2. Afers de tràmit: Ratificació de la incoació d'expedient de nul·litat del títol de Màster en Fisioteràpia Equina

Acord  47/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Vist l’escrit de data 5 d’abril de 2019, presentat pel Consejo General de Colegios Veterinarios de España, pel qual sol·licita que s’acordi l’inici del procediment de revisió d’ofici en exercici de l’acció de nul·litat de ple dret amb relació al títol de màster en Fisioteràpia Equina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist l’article 106 de la Llei 39/2015, de 2 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que faculta a que les administracions públiques, en qualsevol moment, per iniciativa pròpia o a sol·licitud de l’interessat, i previ dictamen de l’òrgan consultiu de la Comunitat Autònoma, puguin declarar d’ofici la nul·litat dels actes administratius que hagin posat fi a la via administrativa o que no hagin sigut recorreguts dins de termini, en els supòsits previstos en l’article 47.1.

Vist l’article 71.1 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que estableix que la competència per a iniciar el procediment de revisió d'actes nuls correspon a l'òrgan que els ha aprovat.

Atès que el màster en Fisioteràpia Equina és un títol propi aprovat per acord de Consell de Govern en data 28 de gener de 2010 i que s’imparteix en el centre adscrit Escoles Universitàries Gimbernat.

Vistos els articles 2 i 7.1 a) del Reglament del Consell de Govern, aprovat per acord del Consell de Govern de 15 de juliol de 2009, i les seves posteriors modificacions, que estableixen que la rectora exerceix la presidència i representació d’aquest òrgan.

Vist que en data 26 d’abril de 2019 la rectora va dictar resolució d’admissió a tràmit de la sol·licitud d’iniciació de revisió d’ofici en exercici de l’acció de nul·litat de ple dret en relació amb el títol propi de Màster en Fisioteràpia Equina, en la seva condició de presidenta del Consell de Govern.

Vista la necessitat de ratificar l’esmentada resolució pel Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la ratificació de la resolució de data 26 d’abril de 2019, per la qual s’admet a tràmit la sol·licitud del Consejo General de Colegios Veterinarios de España d’iniciació de revisió d’ofici en exercici de l’acció de nul·litat de ple dret en relació amb el títol propi de Màster en Fisioteràpia Equina. (DOC)

SEGON.- Encarregar a la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 9.3. Afers de tràmit: Fusió de la Fundació Empresa i Ciència en la Fundació Parc de Recerca UAB.

Acord  48/2019, de 15 de maig, del Consell de Govern

Atès que la Fundació Empresa i Ciència (FEC) va ser creada el 2 de maig de 1983 amb la finalitat d’acostar el món econòmic i la universitat realitzant, entre d’altres, tant activitats divulgatives, com gestionant projectes de recerca competitius, com gestionant programes docents que implicaven practiques professionals dels estudiants.
 
Atès que el 28 de febrer de 2007 la Universitat Autònoma de Barcelona, el Consejo Superior de Investigaciones Científicas i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària de Catalunya, van constituir la Fundació Parc de Recerca UAB (PRUAB) amb la finalitat de crear un  Parc de Recerca concebut com una estructura que millorés la gestió del coneixement, especialment en l’àmbit científic, tecnològic i d’innovació i potenciant la transferència del coneixement, i la comunicació i interacció entre universitats, organismes públics d’investigació, empresa i societat en general.

Atesa la consolidació del Parc de Recerca UAB com instrument de transferència de coneixement de les entitats fundadores, es posa de manifest la innecessarietat de la continuïtat d’una altra estructura, més modesta, que realitza la mateixa activitat, quan la mateixa pot estar gestionada més eficientment per la primera.

Atès que la integració de la FEC en el PRUAB suposarà com avantatges econòmics (i) la reducció de despeses fixes i indirectes de cadascuna de les entitats; (ii) l’optimització de les funcions de negoci: acció comercial, gestió de programa PUE i gestió de projectes finançats; i (iii) la millora de la capacitat de negociació amb proveïdors i de finançament, de manera que puguin destinar més recursos econòmics en la generació de coneixement i l’accés a mercat.

Atès que es vol formalitzar l’esmentada integració a través de la fusió del PRUAB i de la FEC, mitjançant l’absorció per part del PRUAB de la FEC, la qual quedarà extingida, tal i com es desprèn del projecte de fusió.

Atès que els òrgans de govern de la FEC i del PRUAB tenen previst celebrar sengles reunions el proper 30 i 31 de maig de 2019, respectivament, per acordar, entre d’altres, la fusió de les dues entitats mitjançant l’absorció per part del PRUAB de la FEC.
 
Vist l’article 64.t) dels estatuts que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social la constitució, modificació i extinció d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i l’article 88.e) de la 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que és competència del Consell Social aprovar la constitució, la modificació i l’extinció d’entitats jurídiques per a la promoció i el desenvolupament de les finalitats de la universitat. 
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents


ACORDS

PRIMER.- Aprovar la fusió de la FUNDACIÓ PARC DE RECERCA UAB (PRUAB), amb CIF G-64513450, amb domicili a l’edifici Eureka del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) i la FUNDACIÓ EMPERSA I CIÈNCIA (FEC), amb CIF G 08887721, amb domicili a l’edifici Eureka del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), mitjançant l’absorció per part del PRUAB de la FEC que quedarà extingida, en els termes descrits en el Projecte de Fusió. (DOC)

SEGON.- Autoritzar als representats de la Universitat Autònoma de Barcelona, en els òrgans de govern de la Fundació Empresa i Ciència i de la Fundació Parc de Recerca UAB a votar favorablement l’acord de fusió de les esmentades entitats en els termes exposats als antecedents del present acord.

TERCER.- Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART.- Encarregar el vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords.

CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 

Documents relacionats