La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[21/02/2019] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior. [+]  
Punt 2. Informe del vicerector de personal acadèmic.
Punt 3. Convocatòria de concursos de professorat agregat de l’oferta d’ocupació pública del 2018. [+]
Punt 4. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic. Professorat emèrit i honorari. [+]
Punt 5. Modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic contractat. [+]
Punt 6. Canvis d’àrea de coneixement de professorat. [+]
Punt 7. Aprovació dels criteris establerts per diversos departaments per a l’avaluació intermèdia dels lectors. [+]
Punt 8. Modificació del document sobre reconeixement d’altres activitats docents. [+]  
Punt 9. Document sobre avaluació, mobilitat, desvinculació i estabilització del professorat lector.
Punt 10. Modificació de dos articles del Model de dedicació acadèmica. [+]
Punt 11. Proposta de resolució de l’avaluació de docència estatal i bàsica 2018 del professorat funcionari i laboral. [+]
Punt 12. Afers de tràmits: Col·laboradors de docència de gener 2019. [+]
Punt 13. Torn obert de paraules.
 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
 
Acord 011/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS
Aprovar l'acta de la sessió de 17 de gener de 2019.(DOC)
 
Punt 3. Convocatòria de concursos de professorat agregat de l’oferta d’ocupació pública del 2018.
 
Acord 012/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 13 de desembre del 2017.
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2018 aprovada per Consell de Govern en data 10 de juliol de 2018 i publicada en el DOGC de 23 de juliol de 2018.
Vist l’acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya de 30 de gener del 2014, modificat per acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya d’1 d’octubre del 2015.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic,  la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB, ha adoptat els següents
ACORDS
PRIMER.-  Aprovar  la convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat o agregada en règim de contracte laboral corresponent a l’oferta pública d’ocupació del 2018.(DOC)
SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 4. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic. Professorat emèrit i honorari.
 
Acord 013/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 54 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats (LOU) i la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, que modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats (LOMLOU).
Vist l’article 52 i 53 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat emèrit i honorari.
Vist l’article 138 dels Estatuts de la UAB que regula la tipologia de personal docent i investigador.
Vistos els articles 11 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 13 de desembre del 2017.
Atesa la conveniència de revisar la regulació del professorat emèrit i honorari.
Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Informar favorablement la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa al professorat emèrit i honorari, i elevar-lo al Consell de Govern per tal que procedeixi a la seva aprovació.
SEGON.- Encarregar  al vicerector de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Punt 5. Modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic contractat.
 
Acord 014/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’acord del Consell de Govern de data 12 de juliol de 2017, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places de catedràtic contractat, i l’acord del Consell de Govern de 27 de setembre de 2018 pel qual es va modificar l’esmentat model i criteris de priorització.
Atès que l’experiència en la priorització de les esmentades places ha fet necessària plantejar una nova proposta de modificació dels models i criteris de priorització.
Vist l’article 18.4 de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern, aprovada per acord del Consell de Govern de data 21 d’abril de 2005,que disposa que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic informar de les propostes que han de ser discutides i aproves pel Consell de Govern pel que fa a les disposicions normatives en matèria de personal acadèmic. 
 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Informar favorablement la modificació dels models i criteris de priorització de les places de catedràtic laboral, de conformitat amb l’annex adjunt i elevar-la al Consell de Govern per tal que l’aprovi.
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Punt 6. Canvis d’àrea de coneixement de professorat.
 
Acord 015/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article l’article 31 del Reglament de Personal Acadèmic, aprovat en data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada en data 13 de desembre de 2017 el qual preveu que el personal docent i investigador dels cossos docents universitaris i el personal acadèmic permanent contractat podrà, en casos molt justificats, canviar l’àrea de coneixement a la qual està adscrit.
Atès que l’esmentat article preveu que el procediment s’iniciarà a petició de l’interessat/la interessada, que presentarà una sol·licitud motivada dirigida al vicerectorat encarregat del personal acadèmic, acompanyada de l’informe favorable del departament al qual pertany el sol·licitant (en cas que el canvi afecti a dos departaments, s’acompanyarà dels informes favorables dels dos departaments), així com d’una memòria justificativa de que la seva activitat científica es desenvolupa a l’àrea a la qual proposa adscriure’s.
Atès que l’esmentat informe del departament haurà de ser emès per la Comissió Executiva del departament o departaments, prèvia consulta a les àrees implicades i que correspondrà a la Comissió de Personal Acadèmic analitzar i autoritzar el canvi d’adscripció.
Vista la petició del Departament de Telecomunicació i d’Enginyeria de Sistemes.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Autoritzar el canvi d’adscripció d’àrea de coneixement del doctor Javier Serrano García de l’Àrea d’ Enginyeria de Sistemes i Automàtica a l’Àrea de Teoria del Senyal i Comunicacions.
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Punt 7. Aprovació dels criteris establerts per diversos departaments per a l’avaluació intermèdia dels lectors.
 
Acord 016/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
Vist l’article 49 de la Llei d’Universitats de Catalunya i l’article 50 de la Llei Orgànica d’Universitats que regulen els requisits del professorat lector.
Vist l’acord del Consell de Govern de data 4 de maig de 2017 pel qual s’aprova el document d’Incorporació de professorat lector per al curs 2018-2019, que preveu a l’article 6è que els departaments beneficiaris de la provisió d’una plaça de lector hauran de dissenyar uns indicadors que serveixin per avaluar la trajectòria del nou professorat. Aquest pla de treball haurà de ser elevat a la Comissió de Personal Acadèmic per a la seva consideració.
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.-  Aprovar els criteris per a l’avaluació de lectors després del seu tercer any de contracte del Departament de Geologia.(DOC)
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 8. Modificació del document sobre reconeixement d’altres activitats docents.
 
Acord 017/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist el document de reconeixement d’altres activitats docents, aprovat per acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data  24 de gener de 2018.
Vista la conveniència de modificar l’esmentat document.
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.-  Aprovar la modificació del document de reconeixement d’altres activitats docents.(DOC)
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 10. Modificació de dos articles del Model de dedicació acadèmica.
 
Acord 018/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’acord del Consell de Govern de data 13 de desembre de 2017 pel qual s’aprova el Model de Dedicació Acadèmica del PDI de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Vista la conveniència de modificar l’article 7 per tal de regular l’aplicació de les reduccions docents per participació en projectes de recerca al PDI permanent a 6 hores de les Unitats Docents Hospitalàries i de suprimir l’article 10.4.
 Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.-  Informar favorablement la modificació dels articles 7 i 10.4  del Model de Dedicació Acadèmica de la UAB i elevar-lo al Consell de Govern per a la seva aprovació.
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 11. Proposta de resolució de l’avaluació de docència estatal i bàsica 2018 del professorat funcionari i laboral.
 
Acord 019/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist el Reial Decret 1325/2002 de 13 de desembre, BOE 305 de 21 de desembre de 2002, el qual modifica parcialment el Reial Decret 1086/89, de 28 d'agost, BOE 216 de 9 de setembre de 1989,  sobre retribucions del professorat universitari, basat en el reconeixement dels mèrits de les activitats docent i investigadora.
D’acord amb el I Conveni del Personal Docent i Investigador de les Universitats Públiques Catalanes.
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 15 de juliol de 2009 i modificada per acords de 13 de juliol i 15 de desembre de 2011, per acord de 25 d'abril de 2012 i per acord de 17 de juliol de 2012, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic en relació a l'avaluació del personal acadèmic.
 Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerector de Personal Acadèmic,  la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB, ha adoptat els següents
ACORDS
PRIMER.- Aprovar la resolució de les sol·licituds dels complements per mèrits de docència estatals i bàsics del professorat funcionari i contractat, per períodes generats fins el 31 de desembre de 2018.(DOC)
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 12. Afers de tràmits: Col·laboradors de docència de gener 2019.
 
Acord 020/2019, de 21 de febrer de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 13 de desembre de 2017, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència i de recerca, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docent o investigadores, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 
Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents nomenats durant el mes de gener en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic.(DOC)
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 

Documents relacionats