Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[19/11/2018] Comissió de Personal Acadèmic
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]
Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic.
Punt 3. Convocatòria de concursos per a la contractació de Personal Investigador predoctoral en Formació per el curs 2018-2019 (Annex novembre 2018). [+]
Punt 4. Aprovació del 5% de la taxa addicional de l’oferta d’ocupació pública del 2018. [+]
Punt 5. Avaluació de l’activitat docent del professorat: 5.1 Informació general. 5.2 Presentació, anàlisi i proposta de resolució de recurs/os presentat/s. [+]
Punt 6. Assumptes de tràmit. [+]
Punt 7. Torn obert de paraules.
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.
Acord 078/2018, de 19 de novembre de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic
ACORDS
Aprovar l'acta de la sessió de 18 d'octubre de 2018.(DOC)
Punt 3. Convocatòria de concursos per a la contractació de Personal Investigador predoctoral en Formació per el curs 2018-2019 (Annex novembre 2018).
Acord 079/2018, de 19 de novembre de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic
Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.
Vistos els articles 20 i següents de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regulen les modalitats de contracte de treballat específic del personal investigador entre els que es troben els contractes predoctorals i els contractes d’accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.
Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.
Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 13 de desembre del 2017.
Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.
Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.
Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Aprovar, si escau, la convocatòria de concursos per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació per al curs 2018-2019 (Annex novembre 2018).(DOC)
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquest acord.
Punt 4. Aprovació del 5% de la taxa addicional de l’oferta d’ocupació pública del 2018.
Acord 080/2018, de 19 de novembre de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic
Vista la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l’Estat per l’any 2018 que preveu, en l’apartat 1.4 de l’article 19 què, addicionalment, les Administracions Públiques compreses en els números 3 i 4 anteriors podran oferir un nombre de places equivalent al 5% del total de la seva taxa de reposició, que aniran destinades a aquells sectors o àmbits que considerin que requereixen un reforç addicional d’efectius.
Vista l’oferta pública d’ocupació de places de personal docent i investigador de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’any 2018, publicada al DOGC núm. 7669 del 23 de juliol de 2018, segons la qual la seva taxa de reposició és de 67 efectius i el nombre de places de professor agregat pel torn lliure és de 45 places.
Atès que el càlcul de la taxa addicional del 5% prevista en l’esmentat article 19.1.4 de la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat del 2018, aplicat als 67 efectius de la taxa de reposició ascendeix a 3 places.
Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Informar favorablement l’oferta d’ocupació pública addicional del 5% de la taxa de reposició de Personal Docent i Investigador per a l’any 2018, i elevar-la al Consell de Govern perquè exerceixi les seves competències.
SEGON.- Establir l’ordre de priorització de l’oferta corresponent a la taxa addicional segons l’antiguitat en el contracte o el nomenament com a professor interí en la plaça que dóna lloc a la priorització.
TERCER. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Punt 5. Avaluació de l’activitat docent del professorat: 5.1 Informació general. 5.2 Presentació, anàlisi i proposta de resolució de recurs/os presentat/s.
Acord 081/2018, de 19 de novembre de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic
Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.
Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.
Vist l'article 5 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 23 de març de 2017 que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.
Atès que en la sessió d’aquesta Comissió es debatran situacions presentades en el desenvolupament de la convocatòria 2018 d’avaluació de l’activitat del professorat, els expedients dels quals i/o relacionats podran consultar-se en l’espai col·laboratiu de documents “nebula”: CPA_AAD (es pot sol·licitar informació a l'Oficina de Qualitat Docent oqd.avaluacio@uab.cat)
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Per 15 vots a favor, cap en contra i 5 abstencions informar favorablement la reclamació que demana la revocació de la seva avaluació desfavorable.
SEGON.- Per 16 vots a favor, cap vot en contra i 4 abstencions informar favorablement el recurs d’alçada de l’avaluació desfavorable.
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació i Qualitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.
Punt 6. Assumptes de tràmit.
Acord 082/2018, de 19 de novembre de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 13 de desembre de 2017, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència i de recerca, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docent o investigadores, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat.
Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents durant el mes d’octubre de 2018 en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic.
SEGON.- Encarregar al vicerector Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Documents relacionats