La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[15/02/2021] Comissió de Doctorat

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]

Punt 2. Informe del vicerector de Recerca i de Transferència.

Punt 3. Informe de la directora de l’Escola de Doctorat.

Punt 4. Modificació de memòries de programes de doctorat, per delegació del Consell de Govern. [+]

Punt 5. Aprovació d’autoinformes d’acreditació. [+]

Punt 6. Modificació de la Normativa acadèmica de la UAB relativa als estudis de doctorat. [+]

Punt 7. Model de distribució del pressupost per al doctorat. [+]

Punt 8. Concessió de premis extraordinaris de doctorat, per delegació del Consell de Govern. [+]

Punt 9. Assumptes de tràmit.

Punt 10. Torn obert de paraules.

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 001/2021, de 15 de febrer de 2021 , Comissió de Doctorat

ACORDS

Aprovació de l'acta de 22 de juny de 2020.(DOC)

 

Punt 4. Modificació de memòries de programes de doctorat, per delegació del Consell de Govern.

Acord 002/2021, de 15 de febrer de 2021 , Comissió de Doctorat

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de modificació de memòries de programes de doctorat presentades pels òrgans competents.

Atesa la necessitat de modificar les memòries dels programes de doctorat que es presenten, per tal d’adequar-les a les necessitats actuals.

Vist l’article del Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, que regula els ensenyaments oficials de doctorat, que estableix les directrius per a la verificació, seguiment i renovació dels programes de doctorat.

Vist l'article 14.2.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat, que estableix que li correspon aprovar la documentació per a la verificació i acreditació dels estudis de doctorat i informar-ne al Consell Social, així com aprovar les modificacions derivades de la seva aplicació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació de memòries del programa de doctorat següents:

•              Comunicació estratègica, publicitat i relacions públiques

•              Genètica

•              Sociologia

SEGON.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

  

Punt 5. Aprovació d’autoinformes d’acreditació.

Acord 003/2021, de 15 de febrer de 2021 , Comissió de Doctorat

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, d’aprovació dels autoinformes per al procés d’acreditació de les titulacions dels centres i de l’autoinforme d’acreditació dels estàndards transversals de l'Escola de Doctorat.

Atès que per a dur a terme aquest procés es requereix de l’elaboració d’un autoinforme per part del centre a acreditar, i atès que tal com s’estableix en el procés definit per l’AQU, forma part de la documentació que s’ha de lliurar i que s’avalua per part d’una comissió externa, amb l’objectiu d’obtenir l’informe definitiu d’acreditació.

Vist l’article 27 bis del Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que regula la renovació de l’acreditació dels títols universitaris oficials.

Vist l'article 14 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar l’autoinforme d’acreditació del Programa de Doctorat següent:

•              Medicina i Sanitat Animals 

SEGON.- Aprovar l’autoinforme d’acreditació dels estàndards transversals de l'Escola de Doctorat.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l’acord primer.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

Punt 6. Modificació de la Normativa acadèmica de la UAB relativa als estudis de doctorat.

Acord 004/2021, de 15 de febrer de 2021 , Comissió de Doctorat

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Real Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, relativa als estudis de doctorat.

Atesa la necessitat de revisar puntualment determinats aspectes de la normativa relatius a les defenses de tesis virtuals, als requisits d’amissió i als complements de formació dels estudis de doctorat.

Vist l'article 14.3.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, es presenta a la Comissió de Doctorat de la UAB, la següent

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement la modificació dels articles 340 i 341, relatius als requisits d’amissió als estudis de doctorat, i 365, referent a les defenses de tesis virtuals, de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007.

SEGON. En relació a l’article 365 abans esmentat, atesa la situació d’emergència sanitària generada per la Covid-19, informar favorablement que, de manera excepcional durant el curs acadèmic 2020-2021, s’entenguin formalitzades i autoritzades les peticions de defenses de tesis total o parcialment virtuals que, per raó d’aquesta situació d’emergència, es realitzin mitjançant una simple comunicació a la fitxa de difusió de la tesi.

 

Punt 7. Model de distribució del pressupost per al doctorat.

Acord 005/2021, de 15 de febrer de 2021 , Comissió de Doctorat

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència en relació al model de distribució del pressupost per al doctorat.

Atès que el model de distribució per al doctorat, aprovat per la Comissió d’Economia i Planificació el 4 de febrer de 2020, estableix que “Cap al final de l’ exercici pressupostari, el pressupost no compromès de cada programa de doctorat s’utilitzarà per a l’organització d’activitats formatives programades durant l'any en curs per l’Escola de Doctorat i minoraran en una quantitat equivalent els recursos distribuïts a cada programa afectat en la anualitat següent.

Atès que l’actual situació de crisi sanitària provocada per la Covid-19 ha comportat greus dificultats als Programes de Doctorat per a l’execució del pressupost de l’any 2020 per a l’organització d’activitats formatives. Per això, de manera extraordinària pel que fa a l’any 2021, es proposa no aplicar la minorització del pressupost establerta al model de distribució per al doctorat a aquells programes de doctorat que no hagin pogut executar o comprometre la part assignada del pressupost corresponent a l’any 2020 per a l’organització d’activitats formatives.

Vist el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat.

Vist l'article 14 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, manera extraordinària per a l’exercici en curs, la no aplicació de la minorització del pressupost establerta al model de distribució per al doctorat, aprovat per la Comissió d’Economia i Planificació el 4 de febrer de 2020, a aquells programes de doctorat que no hagin pogut executar o comprometre la part assignada del pressupost corresponent a l’any 2020 per a l’organització d’activitats formatives.

SEGON.- Encarregar al Vicerector de Recerca i de Transferència i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 8. Concessió de premis extraordinaris de doctorat, per delegació del Consell de Govern.

Acord 006/2021, de 15 de febrer de 2021 , Comissió de Doctorat

Vistes les propostes d’atorgament de premis extraordinaris de doctorat presentades pels centres corresponents.

Vist l'article 379 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, segons el qual, es poden concedir cada curs acadèmic premis extraordinaris de doctorat en funció de la vàlua científica de les tesis defensades.

Vist l'article 14.2.b de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat, que estableix que li correspon aprovar la concessió dels premis extraordinaris d’estudis de doctorat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Atorgar, per delegació del Consell de Govern, els premis extraordinaris de doctorat. (DOC)

SEGON.- Encarregar al Vicerector de Recerca i de Transferència i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Documents relacionats