La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[20/05/2021] Comissió d'Economia i d'Organització

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]

Punt 2. Informe del vicerector d’Economia.

Punt 3. Proposta de modificació del model de distribució de pressupost als Instituts de recerca de la UAB. [+]

Punt 4. Convocatòria del Pla per a la renovació, estandardització i millora del parc d’ordinadors de la UAB 2021. [+]

Punt 5. Aprovació de les modificacions de crèdit a 30 d’abril de 2021. [+]

Punt 6. Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de:

Punt 6.1. - Pròrroga dels Serveis de Jardineria. [+]

Punt 6.2. - Pròrroga del Subministrament de publicacions monogràfiques per a les biblioteques. [+]

Punt 6.3. - Pròrroga Servei de prevenció aliè. [+]

Punt 7. Assumptes de tràmit.

Punt 7.1. - Modificació de la convocatòria d’ajuts per a la compra d’equips de protecció individual (EPI’S) 2021. [+]

Punt 7.2. - Aprovació de la modificació de la Convocatòria d’ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l’any 2021. [+]

Punt 7.3. - Rectificació de l’aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació del subministrament de l’equipament i llicències pel control d’accés a la xarxa i la gestió de l’adreçament IP. [+]

Punt 7.4. - Modificació de Aprovació de les despeses pluriennals de les despeses pluriennals per a la contractació del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG. [+]

Punt 8. Torn obert de paraules.

 

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 033/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

ACORDS

Aprovació de l'acta de la sessió de 22 d'abril de 2021.(DOC)

 

Punt 3. Proposta de modificació del model de distribució de pressupost als Instituts de recerca de la UAB.

Acord 034/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta del nou model de distribució del pressupost per als instituts propis de recerca presentat per la delegada del rector per a Política Científica.

Atès que el darrer model de distribució del pressupost dels instituts propis va ser pel període 2013-2019.

Atès que hi ha un increment pressupostari de 50.000 euros.

Atesa la proposta de distribució del pressupost presentada.

Vist que la comissió de  Comissió d’Investigació i Comissió de Transferència de Coneixement i Projectes Estratègics en sessió celebrada el 15 de febrer de 2021 va aprovar la proposta de distribució del pressupost per als instituts propis de recerca.

Vist l'article 10, apartat 1, lletra d)  de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització pel que fa als assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i en matèria d’administració i organització, i interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta de modificació del model de distribució de pressupost als Instituts de recerca de la UAB.(DOC)

SEGON.  Encarregar el vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d’aquest acord.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4. Convocatòria del Pla per a la renovació, estandardització i millora del parc d’ordinadors de la UAB 2021.

Acord 035/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la convocatòria del Pla per a la renovació, estandardització i millora del parc d’ordinadors de la UAB per a l’exercici 2021.

Atès que l’objectiu del pla renovi 2021 és fomentar la renovació, estandardització i millora del parc d’ordinadors de la UAB, a través de subvencions en l’adquisició d’ordinadors portàtils recomanats que compleixin els criteris que estableix el text de la convocatòria.

Vist l'article 10, apartat 1, lletra a)  de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització pel que fa als assumptes derivats de la gestió i seguiment del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar Convocatòria del Pla per a la renovació, estandardització i millora del parc d’ordinadors de la UAB 2021.(DOC)

SEGON.  Encarregar el vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d’aquest acord.

TERCER. Comunicar els presents acords a  la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5. Aprovació de les modificacions de crèdit a 30 d’abril de 2021.

Acord 036/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de data 30  d’abril de 2021.

Vistes les modificacions de crèdit aprovades per acords de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 18 de febrer, 10 de març i 22 d’abril de 2021.

Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.

Vistos els article 6 i 9 de les Bases d’execució del pressupost de la UAB pel 2021 aprovat per Acord de Consell de Govern de 28 d’abril de 2021 pel  que fa a les modificacions de crèdit els quals preveuen que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.

Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar les modificacions de crèdit en data 30 d’abril de 2021.(DOC)

SEGON. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 6.1. - Pròrroga dels Serveis de Jardineria.

Acord 037/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist el Certificat del vicerector d’Economia d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la tercera pròrroga de la contractació núm. 72/2015   de Servei de Jardineria de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2021, aprovat per Acord consell de Govern de 28 d’abril de 2021.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la tercera pròrroga de la contractació núm. 72/2015 de Servei de jardineria de la Universitat Autònoma de Barcelona.

SEGON.  Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 6.2. - Pròrroga del Subministrament de publicacions monogràfiques per a les biblioteques.

Acord 038/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist el document acreditatiu de l’aprovació de la despesa per a la segona pròrroga del sistema dinàmic d’adquisició núm. consu-45/2019 de subministrament de publicacions monogràfiques per a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2021, aprovat per Acord consell de Govern de 28 d’abril de 2021.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar  la despesa corresponent a la segona pròrroga del sistema dinàmic d’adquisició núm. Consu-45/2019 de subministrament de publicacions monogràfiques per a la Universitat Autònoma de Barcelona.

SEGON.  Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 6.3. - Pròrroga Servei de prevenció aliè.

Acord 039/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist el Certificat del vicerector d’Economia d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la pròrroga de la contractació núm. 20/2017 de prestació del servei de prevenció aliè per a la Universitat Autònoma de Barcelona

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2021, aprovat per Acord consell de Govern de 28 d’abril de 2021.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar  la despesa corresponent a la  pròrroga de la contractació núm. 20/2017 de prestació del servei de prevenció aliè per a la Universitat Autònoma de Barcelona.

SEGON.  Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 7.1. - Modificació de la convocatòria d’ajuts per a la compra d’equips de protecció individual (EPI’S) 2021.

Acord 040/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Atès que la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals preveu a l’article 15 que l’empresari aplicarà les mesures que integren el deure general de prevenció previst a la llei d’acord amb els principis d’evitar els riscos, d’avaluar els riscos que no es puguin evitar,  i de combatre els riscos en origen, entre d’altres.

Vista la normativa de prevenció de riscos laborals a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 19 de desembre de 2007 pel que fa a les funcions i responsabilitats en matèria preventiva.

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona, després d’identificar i valorar els riscos existents en cada lloc de treball, ha d’aplicar les mesures preventives necessàries. Entre aquestes, està la de facilitar al personal els equips de protecció individual (EPI) quan els riscos no es puguin evitar o reduir suficientment per mitjans tècnics de protecció col·lectiva o mesures, mètodes o procediments d’organització del treball.

Vista la proposta de convocatòria 02/2021 per a la compra d’equips de protecció individual per a l’any 2020  per a la compra d’equips de protecció individual (EPI) per a l’any 2021 la qual va ser aprovada per la Comissió d’Economia i d’Organització en data 22 d’abril de 2021.

Vista la necessitat d’ampliar el termini de presentació de les sol·licituds fins al dia 26 de maig de 2021.

Vist l'article 10.1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització, pel que fa a l’aprovació i resolució d’assumptes derivats de l’aplicació de normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i d’administració i d’organització.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la modificació del punt 4 de la convocatòria 02/2021 per a la compra d’equips de protecció individual (EPI) per a l’any 2021 el qual queda redactat de la manera següent:

“4. Termini i presentació de les sol·licituds

- Les sol·licituds s'han d'enviar des de l’adreça institucional, dels àmbits especificats en l'apartat 1.b). Bases de la convocatòria. En cap cas des de l’adreça personal.

- Les sol·licituds i la resta de documentació, si cal, es lliuraran, en format electrònic, a través del formulari habilitat.

- El termini finalitzarà el 26 de maig de 2021”

SEGON.- Encarregar a l’Àrea de Prevenció i Assistència l'execució i el seguiment d'aquests acords.

 

Punt 7.2. - Aprovació de la modificació de la Convocatòria d’ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l’any 2021

Acord 041/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Atès que la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals preveu a l'article 15 que l'empresari aplicarà les mesures que integren el deure general de prevenció previst a la llei d'acord amb els principis d'evitar els riscos, d'avaluar els riscos que no es puguin evitar, i de combatre els riscos en origen, entre d'altres.

Vista la normativa de prevenció de riscos laborals a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 19 de desembre de 2007 pel que fa a les mesures preventives necessàries.

Vista la proposta de convocatòria 01/2020 per a la concessió d’ajuts a millorar la prevenció de riscos laborals als laboratoris  de la UAB per a l’any 2021 la qual va ser aprovada per la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió de data 22 d’abril de 2021.

Vista la necessitat d’ampliar el termini de presentació de les sol·licituds fins al dia 26 de maig de 2021.

Vist l'article 10, 1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB,  pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d'aprovació i resolució d'assumptes derivats de l'aplicació de normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i d'administració i d’organització.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

“PRIMER.- Aprovar la modificació de l’apartat 6 de la convocatòria 01/2021 per a la concessió d’ajuts destinats a la millora la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l’any 2021 la qual quedarà redactada de la manera següent:

“6. Termini i presentació de les sol·licituds

a)Les sol·licituds s'han d'enviar des de l’adreça institucional -o compte no personal- dels àmbits descrits en l'apartat 1. Cal emplenar un formulari per cada modalitat.

b) El lliurament dels formularis establerts es farà respectant el format inicial (*.xlsx) i sense alterar en cap cas l'estructura.

c) Les sol·licituds i la resta de documentació es lliuraran, només en format electrònic, a través del formulari habilitat.

d) Si hi ha documentació en format paper s’haurà de lliurar escanejada (format PDF) i annexa a la sol·licitud.

e ) El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 26 de maig de 2021.”

SEGON.- Encarregar a l’Àrea de Prevenció i Assistència l'execució i el seguiment d'aquests acords”

 

Punt 7.3. - Rectificació de l’aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació del subministrament de l’equipament i llicències pel control d’accés a la xarxa i la gestió de l’adreçament IP

Acord 042/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist que en data de 22 d’abril de 2021 la Comissió d’Economia i d’Organització va acordar: 

“PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la pròrroga de la contractació núm. 13/2021 de subministrament de l’equipament i llicències pel control d’accés a la xarxa i la gestió de l’adreçament IP de la Universitat Autònoma de Barcelona,  que s’annexa.”

Atès l’error material produït en la redacció de  la proposta d’acord esmentada i segons estableix l’article 109.2 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment administratiu comú de les administracions públiques   cal rectificar-la en el sentit següent:

“PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a  la contractació núm. 13/2021 de subministrament de l’equipament i llicències pel control d’accés a la xarxa i la gestió de l’adreçament IP de la Universitat Autònoma de Barcelona,  que s’annexa.”

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar la rectificació de l’acord primer pres per la Comissió d’Economia i d’Organització en data 22 d’abril de 2021 el qual quedarà redactat de la manera següent:

“PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a  la contractació núm. 13/2021 de subministrament de l’equipament i llicències pel control d’accés a la xarxa i la gestió de l’adreçament IP de la Universitat Autònoma de Barcelona.

SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 7.4. - Modificació de Aprovació de les despeses pluriennals de les despeses pluriennals per a la contractació del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG

Acord 043/2021, de 20 de maig de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist que en data de 22 d’abril de 2021 la Comissió d’Economia i d’Organització va acordar: 

“PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la pròrroga de la contractació núm. 16/2021 de Servei d’estabulació del CBATEG de la Universitat Autònoma de Barcelona,  que s’annexa.”

Atès l’error material produït en la redacció de  la proposta d’acord esmentada i segons estableix l’article 109.2 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment administratiu comú de les administracions públiques   cal rectificar-la en el sentit següent:

“PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació núm. 16/2021 de Servei d’estabulació del CBATEG de la Universitat Autònoma de Barcelona,  que s’annexa.”

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar la rectificació de l’acord primer pres per la comissió d’Economia i d’Organització en data 22 d’abril de 2021 el qual quedarà redactat de la manera següent:

“PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació núm. 16/2021 de Servei d’estabulació del CBATEG de la Universitat Autònoma de Barcelona.”

SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 
 

Documents relacionats