La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[14/02/2019] Comissió d'Economia i d'Organització

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]
 
Punt 2. Informe del vicerector d’Economia i de Campus.
 
Punt 3. Informació del pressupost de la UAB 2019.
 
Punt 4. Aplicació de la instrucció de romanents de crèdit de l’exercici 2018 al pressupost de la UAB 2019. [+]
 
Punt 5. Aprovació de la Relació de Llocs de Treball a 31 de desembre 2018. CAU aquest punt!!!
 
Punt 6. Aprovació de la Convocatòria d'ajuts per a la compra d'equips de protecció individual 2019. [+]
 
Punt 7. Aprovació de la Convocatòria d'ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l'any 2019. [+]
 
Punt 8. Aprovació de les modificacions de crèdit a 31 de gener de 2019. [+]
 
Punt 9. Informació de les despeses pluriennals per a la contractació de:
 
Punt 9.1. • Pròrroga del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d'estabulació del CBATEG. [+]
 
Punt 9.2. • Pròrroga dels serveis de jardineria. [+]
 
Punt 10. Assumptes de tràmit: Ratificació de la distribució de pressupost 2019 destinat a finançar la despesa per l’exercici de càrrecs acadèmics de l’estructura variable de facultats i escola. [+]
 
Punt 11. Torn obert de paraules.
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.
 
Acord 007/2019, de 14 de febrer de 2019 , Comissió d'Economia i d'Organització
ACORDS
Aprovar l'acta de la sessió de 23 de gener de 2019.(DOC)
 
 
Punt 4. Aplicació de la instrucció de romanents de crèdit de l’exercici 2018 al pressupost de la UAB 2019.
 
Acord 008/2019, de 14 de febrer de 2019 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist l'article 10 de la Llei 4/2017, el 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017, que regula el procediment per a poder incorporar els romanents de crèdit amb els requisits expressament previstos.
Vistos els articles 210, 211, 213 i 215 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l'exercici econòmic.

Vist l'article número 12 de les Bases d'execució del pressupost 2019, aprovat per Acord de Consell de Govern de 5 de desembre de 2018 i per Acord del Consell Social de 19 de desembre de 2018, que pel que fa a  l'addició als crèdits de l'exercici corrent de romanents de crèdits de l'exercici anterior que, per diverses circumstàncies, no han estat utilitzats

Vista la Instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l’exercici de 2018 al pressupost de la UAB de 2019, aprovada per acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 21 de novembre de 2018 la qual preveu que correspon a la Comissió d’Economia i d’Organització conèixer i valorar les sol·licituds motivades d’incorporació de romanents per a l’exercici 2019 i que en els casos en què la Comissió d’Economia emeti un informe favorable, la gerència procedirà a la incorporació de romanents. En cas que l’informe sigui de caràcter desfavorable, es garantirà un termini de trenta dies per a al·legacions, a partir de les quals el vicerector d’Economia i de Campus resoldrà.

Vist el que disposa la Instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l’exercici 2018 al pressupost 2019 pel que fa al calendari  d’incorporacions i obertura de període d’al·legacions.


Vist l'article 10 apartat 1, lletra a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per pels Acord de Consell de Govern de 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d’aprovació  de les  instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.  Aprovar l’Informe sobre l’aplicació de la Instrucció de romanents  de crèdit de l’exercici 2018 al pressupost de la UAB de 2019.(DOC)
SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l'Equip de Govern i la Gerència l'execució i el seguiment d'aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6. Aprovació de la Convocatòria d'ajuts per a la compra d'equips de protecció individual 2019.
 
Acord 009/2019, de 14 de febrer de 2019 , Comissió d'Economia i d'Organització
Atès que la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals preveu a l’article 15 que l’empresari aplicarà les mesures que integren el deure general de prevenció previst a la llei d’acord amb els principis d’evitar els riscos, d’avaluar els riscos que no es puguin evitar,  i de combatre els riscos en origen, entre d’altres.
 
Vista la normativa de prevenció de riscos laborals a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 19 de desembre de 2007 pel que fa a les funcions i responsabilitats en matèria preventiva.
 
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona, després d’identificar i valorar els riscos existents en cada lloc de treball, ha d’aplicar les mesures preventives necessàries. Entre aquestes, està la de facilitar al personal els equips de protecció individual (EPI) quan els riscos no es puguin evitar o reduir suficientment per mitjans tècnics de protecció col·lectiva o mesures, mètodes o procediments d’organització del treball.
 
Vista la proposta de convocatòria 02/2019 per a la compra d’equips de protecció individual per a l’any 2019.2011 per a la compra d’equips de protecció individual (EPI) per a l’any 2011.
Vist l'article 10.1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització, pel que fa a l’aprovació i resolució d’assumptes derivats de l’aplicació de normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i d’administració i d’organització.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.-  Aprovar la convocatòria 02/2019 per a la compra d’equips de protecció individual (EPI) per a l’any 2019.(DOC)
SEGON.- Encarregar a l’Àrea de Prevenció i Assistència l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
 
Punt 7. Aprovació de la Convocatòria d'ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l'any 2019.
 
Acord 010/2019, de 14 de febrer de 2019 , Comissió d'Economia i d'Organització
Atès que la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals preveu a l'article 15 que l'empresari aplicarà les mesures que integren el deure general de prevenció previst a la llei d'acord amb els principis d'evitar els riscos, d'avaluar els riscos que no es puguin evitar, i de combatre els riscos en origen, entre d'altres.

Vista la normativa de prevenció de riscos laborals a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 19 de desembre de 2007 pel que fa a les mesures preventives necessàries.

Vista la proposta de convocatòria 01/2019 per a la concessió d’ajuts a millorar la prevenció de riscos laborals als laboratoris  de la UAB per a l’any 2019.

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona, després d'identificar i valorar els riscos existents en cada lloc de treball, ha d'aplicar les mesures preventives necessàries, i és en aquest sentit que es convoca un ajut propi destinat a millorar la prevenció de riscos als laboratoris, tant de recerca com de docència.

Vist l'article 10, 1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018 , pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d'aprovació i resolució d'assumptes derivats de l'aplicació de normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i d'administració i d’organització.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Aprovar la convocatòria 01/2019 per a la concessió d’ajuts destinats a la millora la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l’any 2019.(DOC)
SEGON.- Encarregar a l’Àrea de Prevenció i Assistència l'execució i el seguiment d'aquests acords
 
 
Punt 8. Aprovació de les modificacions de crèdit a 31 de gener de 2019.
 
Acord 011/2019, de 14 de febrer de 2019 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de data 31 de gener de 2019.

Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.

Vistos els article  6 i 9 de les Bases d’execució del pressupost de la UAB pel 2019 aprovat per Acord consell de Govern de 5 de desembre de 2018  i per Acord de Consell Social de 19 de desembre de 2018  pel que fa a les modificacions de crèdit els quals  preveuen que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.

Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.  Aprovar les modificacions de crèdit en  data  31  de gener de 2019.(DOC)
SEGON.  Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia  l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 9.1. • Pròrroga del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d'estabulació del CBATEG.
 
Acord 012/2019, de 14 de febrer de 2019 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist el Certificat emès en data 9 de gener de 2019 pel vicerector d’Economia i Campus   d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 
71/2016 de servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG de la UAB.

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat per Acord consell de Govern de 5 de desembre de 2019 i per Acord de Consell Social de 19 de desembre  de 2019.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.


Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.


Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel  que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic
ACORDS
PRIMER.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al  contracte número 71/2016 de servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG de la UAB.
SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 9.2. • Pròrroga dels serveis de jardineria.
 
Acord 013/2019, de 14 de febrer de 2019 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist el Certificat emès en data 31 de gener de 2019 pel vicerector d’Economia i Campus   d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació de la 1ª pròrroga, contracte  núm 72/2015, dels serveis de jardineria de la UAB. 

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat per Acord consell de Govern de 5 de desembre de 2019 i per Acord de Consell Social de 19 de desembre  de 2019.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.


Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel  que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al  contracte número 72/2015 dels serveis de jardineria de la UAB.
SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 10. Assumptes de tràmit: Ratificació de la distribució de pressupost 2019 destinat a finançar la despesa per l’exercici de càrrecs acadèmics de l’estructura variable de facultats i escola.
 
Acord 014/2019, de 14 de febrer de 2019 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist l’article 2 apartat 3 del Reial Decret 1086/1989, de 28 d’agost, sobre retribucions del professorat universitari que regula el complement per l’exercici de càrrecs acadèmics.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya.

Vist que en data 5 de març de 2014 el Consell de Govern va aprovar la Normativa en Matèria de  càrrecs acadèmics de direcció i de gestió de la UAB i que va ser modificada per acords de Consell de Govern de 12 de juny de 2014, de 19 de març de 2015, 10 de març de 2016 i 5 de desembre de 2018.

Vist que  la Comissió d’Economia i d’Organització celebrada el 23 de gener de 2019  va acordar:

“PRIMER. Aprovar la proposta de distribució de pressupost destinat a finançar la despesa per l’exercici de càrrecs acadèmics de direcció i de gestió condicionada a la seva ratificació per aquesta comissió en la propera sessió que es celebri.(DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.”

Vist l'article 10, apartat 1, lletra a  de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria de gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Ratificar la proposta de distribució de pressupost destinat a finançar la despesa per l’exercici de  càrrecs acadèmics de l’estructura variable de facultats i escola.
SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus  l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
 

Documents relacionats