Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[30/06/2021] Comissió d'Afers Acadèmics
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]
Punt 2. Informe de l’Equip de Govern: 2.1. Informe de la presidenta de la Comissió. 2.2. Informe d’altres membres de l’Equip.
Punt 3. Formació continua:
Punt 3.1. Proposta de títols de màsters propis i diplomes de postgrau i elevació al Consell de Govern perquè els aprovi, si escau. [+]
Punt 3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters propis i diplomes de postgrau, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern. [+]
Punt 3.3. Informació sobre la creació de cursos d'especialització. [+]
Punt 4. Màsters:
Punt 4.1. Informe sobre la creació de títols de màster de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]
Punt 4.2. Aprovació de les memòries de títols de màster universitari, per delegació del Consell de Govern. [+]
Punt 5. Criteris d’assignació de tècnics de qualitat als centres. [+]
Punt 6. Afers Acadèmics:
Punt 6.1. Modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2020-2021, per delegació del Consell de Govern. [+]
Punt 6.2. Modificació del calendari acadèmic del curs 2021-2022, per delegació del Consell de Govern. [+]
Punt 6.3. Modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2021-2022, per delegació del Consell de Govern. [+]
Punt 6.4. Aprovació de la convalidació de crèdits de Cicles Formatius de Grau Superior als graus. [+]
Punt 6.5. Aprovació d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els estudis de grau per al curs 2021-2022. [+]
Punt 7. Assumptes de tràmit.
Punt 8. Torn obert de paraules.
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.
Acord 061/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
ACORDS
Aprovar l'acta de la sessió de 26 de maig de 2021.(DOC)
Punt 3.1. Proposta de títols de màsters propis i diplomes de postgrau i elevació al Consell de Govern perquè els aprovi, si escau.
Acord 062/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vistes les diverses peticions de creació de títols de màster propi i de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Informar favorablement sobre la creació del títols de màster propi i de diploma de postgrau.
Segon. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.
Punt 3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters propis i diplomes de postgrau, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern.
Acord 063/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vistes les propostes d’aprovació i de modificació de plans d’estudis de màster propi i de diploma de postgrau presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.
Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist el què disposa l’article 230 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre els plans d’estudis dels títols de màster.
Vist l’article 285.2 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre els plans d’estudis de les diplomatures de postgrau.
Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster, tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la creació dels plans d’estudis dels màsters següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent,:
- Màster en Educació Psicomotriu de 0 a 8 anys
- Màster en Made Trans. Disseny i Espais en Transició
Segon.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la creació del pla d’estudis del diploma de postgrau següent, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent:
- Diploma de Postgrau en Made Trans. Disseny Contextual i Performatiu
Tercer.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del pla d’estudis del màster següent, amb la condició que els òrgans competents aprovin la modificació del títol corresponent:
- Màster en Fisioteràpia de l'Esport i Readaptació de l'Activitat Física
Quart.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del pla d’estudis del màster següent, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s’annexen:
- Màster en Advertising Account Management
Cinquè. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Sisè. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.
Punt 3.3. Informació sobre la creació de cursos d'especialització.
Acord 064/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vista la proposta de creació de nous cursos d’especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la seva aprovació.
Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist l’article 305 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre les propostes de cursos d’especialització.
Vist l’article 306 de l’esmentada normativa, que estableix que les propostes de cursos d’especialització són aprovades per la Vicerectora d’Estudis i de Innovació Docent i que la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica dels estudis de postgrau ha de ser informada periòdicament sobre les propostes aprovades.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Considerar-se assabentada de l’aprovació dels cursos d’especialització.(DOC)
Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Innovació Docent el seguiment d’aquest acord.
Tercer. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.
Punt 4.1. Informe sobre la creació de títols de màster de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació.
Acord 065/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica de creació del títol de màster Universitari que ha estat presentada pel centre corresponent.
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
Vist l’article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació i modificació de títols de màster universitari.
Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Informar favorablement sobre la creació dels títols de màster universitari :
• Arqueologia Clàssica Aplicada
• Fotònica (EUROPHOTONICS) (EM)
Segon. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.
Punt 4.2. Aprovació de les memòries de títols de màster universitari, per delegació del Consell de Govern.
Acord 066/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vistes les propostes de memòria de màster universitari presentades pels centres corresponents, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació.
Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.
Vist l'article 15 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que estableix les directrius per a l’elaboració dels plans d’estudis conduents a l’obtenció del títol de màster universitari.
Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster, tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels títols de màster universitari següents:
• Arqueologia Clàssica Aplicada
• Fotònica (EUROPHOTONICS) (EM)
Segon. Encarregar a la vicerectora de Qualitat i Acreditació Aacdèmica l’execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Punt 5. Criteris d’assignació de tècnics de qualitat als centres.
Acord 067/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vista la proposta de la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica d’aprovació dels criteris d’assignació de tècnics de qualitat als centres.
Vist que en el projecte per garantir la qualitat docent de les titulacions de la UAB que es va presentar en el Claustre del 25 de maig de 2017 s’establien com a mesures principals la creació de l’equip tècnic de suport a la qualitat docent del centre i la creació d’una figura cabdal pel centre amb perfil de gestor de qualitat.
Vist que aquesta mesura s’ha mostrat molt efectiva en la superació dels processos del marc VSMA i, especialment, pel que fa a les certificacions dels Sistema de Garantia Intern de Qualitat (SGIQ) i les acreditacions que han afrontat els centres des de llavors.
Vist que l’horitzó amb el qual es treballa és que cada centre propi de la UAB tingui el seu gestor de qualitat, de manera que s’aniran dotant places en funció de la disponibilitat pressupostària.
Atesa la necessitat d’establir uns criteris objectius per tal de prioritzar l’assignació dels tècnics de qualitat als centres.
Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Aprovar els criteris d’assignació de tècnics de qualitat als centres. (DOC)
Segon. Encarregar a la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica, el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Punt 6.1. Modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2020-2021, per delegació del Consell de Govern.
Acord 068/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de modificació del calendari acadèmic administratiu del curs acadèmic 2020-2021, per ampliar la data límit de dipòsit de tesis doctorals corresponent a aquest mateix curs acadèmic.
Atès que els efectes de la crisi sanitària han continuat tenint impacte en l’alumnat de doctorat durant el curs 2020-2021, per la qual cosa, es considera adient ampliar de nou la data límit de dipòsit de tesis doctorals corresponent al curs acadèmic 2020-2021 fins el 30 de novembre de 2021.
Vist el calendari acadèmic i administratiu de la UAB per al curs 2020-2021, aprovat pel Consell de Govern l’11 de març de 2020 i les seves posteriors modificacions.
Vist que la modificació del calendari acadèmic i administratiu per al curs 2020-2021 ha estat informada favorablement per la Comissió de Doctorat de 22 de juny de 2021.
Vist l’article 9.3.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, que estableix que correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics, per delegació del Consell de Govern, aprovar les modificacions del calendari acadèmic i academicoadministratiu.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2020-2021.(DOC)
Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Punt 6.2. Modificació del calendari acadèmic del curs 2021-2022, per delegació del Consell de Govern.
Acord 069/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de modificació del calendari acadèmic del curs acadèmic 2021-2022.
Atesa la necessitat d’adaptar el calendari acadèmic del curs 2021-2022 pel que fa a les dates de les proves de la convocatòria ordinària de les PAU corresponents a 2022.
Vist el calendari acadèmic de la UAB per al curs 2021-22, aprovat pel Consell de Govern el 17 de març de 2021.
Vist l’article 9.3.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, que estableix que correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics, per delegació del Consell de Govern, aprovar les modificacions del calendari acadèmic i academicoadministratiu.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del calendari acadèmic del curs 2020-2021.(DOC)
Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Punt 6.3. Modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2021-2022, per delegació del Consell de Govern.
Acord 070/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de modificació del Calendari acadèmic administratiu del curs acadèmic 2021-2022.
Atesa la necessitat de d’adaptar el calendari acadèmic i administratiu del curs 2021-2022 pel que fa a la matrícula de la tesi doctoral, a la presentació de propostes de nous programes de doctorat i a la presentació de les memòries de verificació quant als estudis de doctorat, i a la presentació de noves propostes o de renovacions amb canvis substancials i de renovació abreujades o amb canvis menors per al curs 2022-2023 pel que fa als estudis propis.
Vist el calendari acadèmic de la UAB per al curs 2021-2022, aprovat pel Consell de Govern el 17 de març de 2021.
Vist l’article 9.3.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, que estableix que correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics, per delegació del Consell de Govern, aprovar les modificacions del calendari acadèmic i academicoadministratiu.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2021-2022.(DOC)
Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Punt 6.4. Aprovació de la convalidació de crèdits de Cicles Formatius de Grau Superior als graus.
Acord 071/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, d'aprovació de reconeixement de cicles formatius de grau superior per crèdits d'estudis de grau presentades pels centres corresponents.
Atesa la necessitat d'implementar l'oferta d'ensenyaments superiors oficials que donen dret a reconeixement acadèmic en els estudis de grau.
Vist l'article 6.2 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol, que disposa que podran ser objecte de reconeixement els crèdits cursats en altres ensenyaments superiors oficials.
Vist l'article 78 del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb al Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol, aprovat per l'acord del Consell de Govern de 2 de març de 2011, i les seves posteriors modificacions, el qual disposa que podran ser objecte de reconeixement els crèdits cursats en altres ensenyaments superiors oficials.
Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Aprovar el reconeixement de cicles formatius de grau superior per crèdits d’estudis de grau.(DOC)
Segon. Encarregar al vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.
Punt 6.5. Aprovació d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els estudis de grau per al curs 2021-2022.
Acord 072/2021, de 30 de juny de 2021 , Comissió d'Afers Acadèmics
Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i Innovació Docent d’aprovació de l’oferta d’activitats de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2021-2022.
Atesa la necessitat d’implementar l’oferta d’activitats de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2021-2022.
Vist l'article 12.8 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació.
Vist que els articles 89.1.b i 95 i següents del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb al Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, aprovat per l'acord del Consell de Govern de 2 de març de 2011, i les seves posteriors modificacions, que regulen el reconeixement de les activitats abans esmentades.
Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Aprovar les activitats susceptibles de reconeixement acadèmic per al curs 2021-2022.(DOC)
Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i Innovació Docent l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Tercer. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.
Documents relacionats