La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[01/12/2020] Comissió d'Afers Acadèmics

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]

Punt 2. Informe de l’Equip de Govern:

2.1. Informe de la presidenta de la Comissió.

2.2. Informe d’altres membres de l’Equip.

Punt 3. Planificació de la docència del segon semestre del curs 2020-2021. [+]

Punt 4. Proposta de màsters universitaris que sortiran a preinscripció el curs 2021-2022. [+]

Punt 5. Formació Continua:

Punt 5.1. Proposta de títols de màsters propis i diplomes de postgrau i elevació al Consell de Govern perquè els aprovi, si escau. [+]

Punt 5.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters propis i diplomes de postgrau, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern. [+]

Punt 5.3. Informació sobre la creació de cursos d'especialització. [+]

Punt 6. Graus:

Punt 6.1. Aprovació de la modificació de memòries de títols de grau, curs 2021-22, per delegació del Consell de Govern. [+]

Punt 6.2. Aprovació de la modificació de memòries de minor, curs 2021-2022, per delegació del Consell de Govern. [+]

Punt 6.3. Informe sobre l’extinció de títols de grau. [+]

Punt 7. Afers acadèmics:

Punt 7.1. Aprovació de les places reservades per a la via d'accés mitjançant l'acreditació de l'expedient laboral o professional als estudis de Grau del curs 2021-2022. [+]

Punt 7.2. Aprovació, si s’escau, d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus per al segon semestre del curs 2020-2021. [+]

Punt 8. Màsters:

Punt 8.1. Aprovació de la modificació de memories de Títols de master, curs 2021-22, per delegació del Consell de Govern. [+]

Punt 9. Aprovació de la convocatòria del III Premi a l’Excel·lència Docent de la UAB – curs 2020-2021. [+]

Punt 10. Assumptes de tràmit.

Punt 11. Torn obert de paraules.

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 069/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

ACORDS

Aprovar l'acta de la sessió de 3 de novembre de 2020.(DOC)

 

Punt 3. Planificació de la docència del segon semestre del curs 2020-2021.

Acord 070/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de planificació de la docència del segon semestre del curs 2020-2021.

Atesa la necessitat d’implementar l’organització de la docència per al segon semestre del curs 2020-2021 arran de la situació sanitària actual.

Vista la Instrucció 11/2020 sobre planificació de la docència i de la matrícula del curs 2020-2021, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juliol de 2020, i modificada per acord del 21 de juliol de 2020, que estableix en el punt 4 que la docència del primer semestre serà mixta i la del segon semestre presencial, i que en funció de les restriccions que imposi la situació sanitària, amb data límit de 20.12.2020 es decidirà si cal o no fer l'adaptació a un model de docència mixta per a les assignatures del segon semestre.

Vista la RESOLUCIÓ SLT/2983/2020, de 21 de novembre, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, que estableix en el punt 15 que en l'àmbit de les universitats catalanes, tota la docència ha de ser virtual i només es mantindran com a excepció les pràctiques i les avaluacions, extremant les mesures de protecció.

Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Informar favorablement sobre l’adaptació a un model de docència mixta de les assignatures del segon semestre del curs 2020-2021.

Segon. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau

 

Punt 4. Proposta de màsters universitaris que sortiran a preinscripció el curs 2021-2022.

Acord 071/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’establir l’oferta de programació dels màsters universitaris de la UAB per al curs 2021-2022.

Atesa la necessitat d’ordenar la programació docent del màsters per al curs 2021-2022, en el marc dels criteris de programació dels estudis oficials de la UAB.

Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer.- Aprovar l’oferta de programació dels màsters universitaris de la UAB per al curs 2021-2022.

Segon.- Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent el seguiment de l’acord primer.

Tercer.- Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

Punt 5.1. Proposta de títols de màsters propis i diplomes de postgrau i elevació al Consell de Govern perquè els aprovi, si escau.

Acord 072/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vistes les diverses peticions de creació i de modificació de títols de màster propi i de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Informar favorablement sobre la creació de títols de màster propi i de diploma de postgrau.

Segon. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

Punt 5.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters propis i diplomes de postgrau, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern.

Acord 073/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’aprovació i de modificació de plans d’estudis de màsters i de diplomes de postgrau presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el què disposa l’article 230 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre els plans d’estudis dels títols de màster.

Vist l’article 285.2 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre els plans d’estudis de les diplomatures de postgrau.

Vist l'article 12.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar els plans d’estudis de tots els estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent conduents a títols oficials i a títols propis i informar-ne al Consell Social, així com les modificacions derivades de la seva aplicació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la creació del pla d’estudis del màster propi i dels diplomes de postgrau següents:

-              Màster en Famacovigilància i Farmacoepidemiologia

-              Diploma de Postgrau en Infermeria d'Hospitalització Quirúrgica. Pràctica Clínica Avançada

-              Diploma de Postgrau en Pneumologia Avançada

Segon.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del pla d’estudis del Màster propi següent:

-              Màster en Business Management

Tercer. Encarregar a la Vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Quart. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

Punt 5.3. Informació sobre la creació de cursos d'especialització.

Acord 074/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de creació d’un curs d’especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la seva aprovació.

Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 305 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre les propostes de cursos d’especialització.

Vist l’article 306 de  l’esmentada normativa, que estableix que  les propostes de cursos d’especialització són aprovades per la Comissionada per l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua i que la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica dels estudis de postgrau ha de ser informada periòdicament sobre les propostes aprovades.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Considerar-se assabentada de l’aprovació del curs d’especialització.(DOC)

Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent el seguiment de l’acord primer.

Tercer. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

Punt 6.1. Aprovació de la modificació de memòries de títols de grau, curs 2021-22, per delegació del Consell de Govern.

Acord 075/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’aprovació de la modificació de memòries de títols de grau que han estat presentades pels centres corresponents.

Atès la necessitat de modificar les memòries de títols de Grau que es presenten, per tal d’adequar-la a les necessitats actuals.

Vist l’article 28 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol, que regula la modificació dels plans d’estudis conduents a l’obtenció de títols oficials ja verificats.

Vist l'article 12.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, l’aprovació dels plans d’estudis dels estudis de primer cicle que condueixen a l’obtenció de títols oficials i de títols propis i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les modificacions derivades de l’aplicació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació de la memòria dels títols de Grau següents:

•              Enginyeria d’Automoció

•              Enginyeria en Organització Industrial

•              Filosofia

•              Història de l’Art

Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent  l'execució i el seguiment de l’acord primer.

Tercer. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6.2. Aprovació de la modificació de memòries de minor, curs 2021-2022, per delegació del Consell de Govern.

Acord 076/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’Aprovació de la modificació de memòries de minor.

Vista la necessitat de modificar el pla d’estudis del minor abans esmentat per tal d’adaptar-lo a les necessitats actuals.

Vist l’article 15.3 del Text refós de la normativa sobre organització acadèmica complementaria de la normativa acadèmica de caràcter general de la UAB, aprovada pel Consell de Govern de 19 d’octubre de 2011, i les seves posteriors modificacions, que estableixen la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica dels ensenyaments de grau ha d’aprovar qualsevol modificació, desprogramació o extinció del pla d’estudis del minor.

Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Aprovar la modificació del pla d’estudis dels minors següents:

•              Ciències del Llenguatge

•              Cultura Clàssica

•              Estudis de Gènere

•              Estudis Literaris i Culturals

•              Italià

Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer.

Tercer. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius, garantint la seva difusió.

 

Punt 6.3. Informe sobre l’extinció de títols de grau.

Acord 077/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’informe sobre l’extinció d’un títol de Grau que ha estat presentada pel centre corresponent.

Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

Vist l’article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació i modificació de títols de màster universitari.

Vist l’article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre supressió d’ensenyaments i títols de segon cicle.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Informar favorablement sobre la extinció del títol de grau següent:

•              Llengua i Literatura Espanyoles

Segon. Elevar el present acord al Consell de Govern per a la seva aprovació.

 

Punt 7.1. Aprovació de les places reservades per a la via d'accés mitjançant l'acreditació de l'expedient laboral o professional als estudis de Grau del curs 2021-2022.

Acord 078/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació de l’oferta d’estudis i de places per a l’accés a la universitat mitjançant l’acreditació de l’experiència laboral o professional per al curs acadèmic 2021-2022.

Vist l'article 36 del Reial Decret 1892/2008, de 14 de novembre, pel qual es regulen les condiciones per a l’accés als ensenyaments universitaris oficials de grau, el qual disposa, que l’accés mitjançant l’acreditació d’experiència laboral o professional es realitzarà respecte a uns ensenyaments concrets oferts per la universitat.

Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, l'oferta d'estudis i de places per a l'accés als graus mitjançant l'acreditació de l'experiència laboral o professional per al curs acadèmic 2021-2022.

Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer.

Tercer. Comunicar els presents acords al vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 7.2. Aprovació, si s’escau, d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus per al segon semestre del curs 2020-2021.

Acord 079/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’aprovació de l’oferta d’activitats de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2020-2021.

Atesa la necessitat d’implementar l’oferta d’activitats de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2020-2021.

Vist l'article 12.8 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació.

Vist que els articles 89.1.b i 95 i següents del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb al Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, aprovat per l'acord del Consell de Govern de 2 de març de 2011, i les seves posteriors modificacions, que regulen el reconeixement de les activitats abans esmentades.

Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Aprovar les activitats susceptibles de reconeixement acadèmic per al curs 2020-2021. (DOC)

Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer.

Tercer. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

Punt 8.1. Aprovació de la modificació de memories de Títols de master, curs 2021-22, per delegació del Consell de Govern.

Acord 080/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de modificació de memòries de títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.

Atesa la necessitat de modificar les memòries dels títols de màster universitari que es presenten, per tal d’adequar-les a les necessitats actuals.

Vist l'article 28 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol, que regula la modificació dels plans d’estudis conduents a l’obtenció de títols oficials ja verificats.

Vist l’article 12.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissions d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar els plans d’estudis conduents a l’obtenció de títols de segon cicle i informar-ne al Consell Social, així com aprovar les modificacions derivades de l’aplicació.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació de les memòries dels títols de màster universitari següents:

•              Egiptologia

•              Elaboració de Diccionaris i Control de Qualitat del Lèxic Espanyol

•              Estudis Anglesos Avançats

•              Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga

Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer.

Tercer. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 9. Aprovació de la convocatòria del III Premi a l’Excel·lència Docent de la UAB – curs 2020-2021.

Acord 081/2020, de 1 de desembre de 2020 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació de la convocatòria del III Premi a l’Excel·lència Docent de la UAB, convocatòria 2019-2020.

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona té la voluntat de valorar l’activitat docent del professorat i d’impulsar la innovació i la millora constant de la docència universitària, i que el plantejament d’aquest premi està orientat a identificar i valorar la trajectòria del professorat que hagi desenvolupat una activitat especialment remarcable en aquest àmbit.

Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB ha adoptat el següent

ACORDS

Primer. Aprovar la convocatòria del III Premi a l’Excel·lència Docent de la UAB, convocatòria 2020-2021.(DOC)

Segon. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer.

Tercer. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 
 

Documents relacionats