Arxiu de notícies

El descens al nivell del mar va provocar el declivi de societats precolombines fa 2.000 anys

Els canvis al nivell del mar van provocar el declivi d'una de les societats costaneres precolombines més antigues de les Amèriques fa 2.000 anys, coneguda com a Sambaqui. Així es demostra en un estudi desenvolupat al Brasil per investigadors de ICTA-UAB i del Departament de Prehistòria de la Universitat Autònoma de Barcelona, publicat recentment a la revista Nature Scientific Reports.

Recuperació del web del centre

El web de la facultat torna a estar operatiu

El 16 de desembre s’ha recuperat el web institucional de la Facultat. A partir d’ara totes les comunicacions retornen a aquest canal. A continuació podeu consultar totes les informacions que es van publicar en el web d’emergència.

Antonio Rosell i Melé

Ens deixa Antoni Rosell i Melé

Lamentem comunicar la mort, el passat dissabte 11 de desembre, d’Antoni Rosell i Melé, investigador ICREA, sots-director de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB) i professor associat al BABVE de la UAB.

El coneixement ecològic de les poblacions locals permet un millor control de la fauna silvestre a l'Amazònia

Un estudi internacional liderat per l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB) i el Departament de Sanitat i Anatomia Animals de la Universitat Autònoma de Barcelona demostra que el coneixement dels pobladors amazònics podria millorar les avaluacions sobre tendències poblacionals de fauna silvestre usant metodologies de baix cost, en un moment en què és urgent establir mesures de conservació efectives.

Nou llibre sobre ciutats verdes i injustícia social d'Isabelle Anguelovski

“The Green City and Social Injustice” és el nou llibre escrit per la investigadora de l’ICTA-UAB Isabelle Anguelovski amb James Connolly, i publicat per l’editorial Routledge. En aquest nou llibre, que va sortir a la venda el passat 30 de novembre, un grup d’investigadors examinen la trajectòria mediambiental urbana recent de 21 ciutats d’Europa i Amèrica del Nord durant un període de 20 anys. L’objectiu és identificar les circumstàncies en què les intervencions ecològiques poden crear un nou conjunt de desigualtats per als residents socialment vulnerables, alhora que no eliminen altres riscos i impactes ambientals.

L'acceptació social d'un impost al carboni augmenta si es destinen els ingressos a projectes climàtics

La creació d’un impost al carboni tindria una acceptació més gran entre la ciutadania si els ingressos recaptats es destinessin a finançar projectes climàtics. Així ho determina un estudi realitzat per investigadors de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB) que analitza com influeix l’ús que els governs fan de l’import recaptat en l’acceptació i la percepció de l’impost. També explora com influeixen el coneixement previ de la gent sobre els impostos al carboni i proveir informació sobre el funcionament.

Debat sobre inseguretat alimentària i canvi climàtic a l'Àfrica

La tercera sessió del cicle de debats “Reconfigurant el diàleg amb els mons africans contemporanis” organitzat per l’Alianza 4 Universidades ha reunit destacats experts i expertes en biologia, economia, agricultura i antropologia per debatre sobre els efectes del canvi climàtic en la seguretat alimentària a l’Àfrica.