Detall acord

PLENARI 17-12-2020

Ordre del dia

  1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió plenària del dia 19 de novembre de 2020. [+]
  2. Informe del president del Consell Social.
  3. Informe del rector de la UAB.
  4. Àmbit acadèmic.

            4.1 Aprovació, si escau, de la proposta de creació d’un títol de màster universitari. [+]

            4.2 Aprovació, si escau, de la proposta d’extinció de títols de màster universitari. [+]

            4.3 Aprovació, si escau, de la proposta de creació i modificació de títols de màster propi i la creació de títols de diploma de postgrau. [+]

            4.4 Aprovació, si escau, de la proposta de supressió d’un estudi de títol de grau. [+]

            4.5 Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de denominació de l’Escola Universitària d’Infermeria i de Teràpia Ocupacional de Terrassa. [+]

  1. Àmbit econòmic.

            5.1 Informe sobre l’àmbit econòmic.

            5.2 Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús de superfície a Autocars R Font, S.A.U. [+]

            5.3 Aprovació, si escau, sobre la proposta d’autorització d’ús d’espais a Format en Formació Professional, S.L. [+]

            5.4 Informació i acord, si escau, sobre el seguiment del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2020. [+]

            5.5 Aprovació, si escau, de la proposta de criteris bàsics de la pròrroga del pressupost de la UAB del 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2021. [+]

  1. Àmbits Societat-Universitat i Universitat-Societat del Consell Social:

            6.1 Aprovació, si escau, de la proposta d’actualització dels acords sobre les actuacions 2020 del Consell Social de la UAB. [+]

            6.2 Aprovació, si escau, de la proposta d’actuacions a dur a terme en l’àmbit Societat-Universitat del Consell Social de la UAB en l’any 2021. [+]

            6.3 Aprovació, si escau, de la proposta d’actuacions a dur a terme en l’àmbit Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB en l’any 2021. [+]

  1. Aprovació, si escau, de la proposta de col·laboració del Consell Social, en l’any 2021, en el projecte de captació de fons europeus en el marc de la iniciativa NextGenerationEU. [+]
  2. Àmbit de funcionament del Consell Social

            8.1 Aprovació, si escau, de la proposta de nomenament de càrrecs. [+]

  1. Torn obert de paraules.

 









 

Relació dels acords

1. Acta de la sessió plenària del dia 19 de novembre de 2020

S'acorda (Acord PLE 51/2020)

Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 19 de novembre de 2020.


4.1. Creació d’un títol de màster universitari.

Exposició de motius

Atesa la petició de creació de títol de màster universitari i una vegada  revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la propostes reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (document 1).

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 88.b de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 10 de desembre de 2020 s'ha aprovat l'acord 85/2020 que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la creació del títols de màster universitari següent: Ciència i Tecnologia Quàntiques / Quantum Science and Technology . SEGON. Elevar l'aprovació de la creació del títol de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar a de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.  QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Vist que la Comissió Acadèmica del Consell Social es podrà reunir una vegada el Ple de Consell Social, en base a les propostes rebudes del rector de la UAB, acordi els membres vocals de la Comissió Acadèmica en representació de l’Equip de Govern de la UAB.

Vist que, en base a l’exposat en el paràgraf anterior, la Comissió Acadèmica del Consell Social no es pot reunir en el mes de desembre de 2020.

Vist que els assumptes a tractar en el Ple del Consell Social de 17 de desembre de 2020, pel que fa a l’àmbit acadèmic tenen caràcter d’urgència.

Vist el que disposa l’article 22.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que “En cas que la comissió no es pugui reunir per raons justificades, el president o la presidenta de la comissió pot determinar, per raons d’urgència, que qualsevol dels assumptes previstos en els apartats a i b d’aquest article es tractin directament al Ple”, els assumptes de l’àmbit acadèmic del Consell Social es tracten directament en la reunió del Ple de 17 de desembre de 2020.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic de la UAB.        

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (Acord PLE 52/2020):

  1. Aprovar la creació dels títols de màster universitari en Ciència i Tecnologia Quàntiques / Quantum Science and Technology.
  1. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.

         3.  Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4.2. Extinció de títols de màster universitari.

Exposició de motius

Atesa les peticions d’extinció de dos títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents  (document 1 i document 2).

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatus de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist l’article 88.b de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 10 de desembre de 2020 s'ha aprovat l'acord 88/2020 que estableix estableix el següent: PRIMER. Aprovar l’extinció dels títols de màster universitaris següents: Farmacovigilància i Farmacoepidemiologia; i Fisioteràpia de l’Esport i Recuperació a l’Activitat Física. SEGON. Elevar l'aprovació de la supressió dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon. QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Vist que la Comissió Acadèmica del Consell Social es podrà reunir una vegada el Ple de Consell Social, en base a les propostes rebudes del rector de la UAB, acordi els membres vocals de la Comissió Acadèmica en representació de l’Equip de Govern de la UAB.

Vist que, en base a l’exposat en el paràgraf anterior, la Comissió Acadèmica del Consell Social no es pot reunir en el mes de desembre de 2020.

Vist que els assumptes a tractar en el Ple del Consell Social de 17 de desembre de 2020, pel que fa a l’àmbit acadèmic tenen caràcter d’urgència.

Vist el que disposa l’article 22.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que “En cas que la comissió no es pugui reunir per raons justificades, el president o la presidenta de la comissió pot determinar, per raons d’urgència, que qualsevol dels assumptes previstos en els apartats a i b d’aquest article es tractin directament al Ple”, els assumptes de l’àmbit acadèmic del Consell Social es tracten directament en la reunió del Ple de 17 de desembre de 2020.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic de la UAB.        

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (Acord PLE 53/2020):

  1. Aprovar la extinció dels títols de màster universitaris següents:

            a) Farmacovigilància i Farmacoepidemiologia. 

            b) Fisioteràpia de l’Esport i Recuperació a l’Activitat Física. 

  1. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
  2. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

4.3.  Creació i modificació de títols de màster propi i la creació de títols de diploma de postgrau.

Exposició de motius

Atesa la petició de creació d’un títol de màster propi presentada per l’Escola de Postgrau de la UAB i vista la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d’aquest tipus d’estudis (document 1, document 2, document 3, document 4, document 5).

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 88.b de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya

Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 70/2020 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 30 de setembre en relació a la proposta de creació i modificació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 10 de desembre de 2020 s'ha aprovat l'acord 86/2020 que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster següents: Màster en Farmacovigilància i Farmacoepidemiologia. SEGON. Aprovar la modificació del títol de màster propi següent:    Màster en Business Management, Specialty in Executive i màster en Business Business Management, Specialty in International Business, que passa a denominar-se màster en Business Management. TERCER. Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau següent: Diploma de postgrau en Ensenyament de Català per a Persones Adultes; Diploma de postgrau en Infermeria d'Hospitalització Quirúrgica. Pràctica Clínica Avançada; i Diploma de postgrau en Pneumologia Avançada. QUART. Elevar l'aprovació de la creació i de la modificació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. CINQUÈ. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer a quart. SISÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Vist que la Comissió Acadèmica del Consell Social es podrà reunir una vegada el Ple de Consell Social, en base a les propostes rebudes del rector de la UAB, acordi els membres vocals de la Comissió Acadèmica en representació de l’Equip de Govern de la UAB.

Vist que, en base a l’exposat en el paràgraf anterior, la Comissió Acadèmica del Consell Social no es pot reunir en el mes de desembre de 2020.

Vist que els assumptes a tractar en el Ple del Consell Social de 17 de desembre de 2020, pel que fa a l’àmbit acadèmic tenen caràcter d’urgència.

Vist el que disposa l’article 22.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que “En cas que la comissió no es pugui reunir per raons justificades, el president o la presidenta de la comissió pot determinar, per raons d’urgència, que qualsevol dels assumptes previstos en els apartats a i b d’aquest article es tractin directament al Ple”, els assumptes de l’àmbit acadèmic del Consell Social es tracten directament en la reunió del Ple de 17 de desembre de 2020.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic de la UAB.        

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,                                                                                             

S’acorda (Acord PLE 54/2020):

  1. Aprovar la creació del títol de màster propi en farmacovigilància i Famacoepidemiologia 
  1. Aprovar la modificació del títol de màster propi següent:

            a) Màster en Business Management, Specialty in Executive i màster en Business Business Management, Specialty in International Business, que passa a denominar-se màster en Business Management. 

  1. Aprovar la creació dels títols de diplomes de postgrau següents:

           a) Diploma de postgrau en Ensenyament de Català per a Persones Adultes. 

           b) Diploma de postgrau en Infermeria d'Hospitalització Quirúrgica. Pràctica Clínica Avançada. 

           c) Diploma de postgrau en Pneumologia Avançada. 

  1. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels punts primer, segon i tercer d’aquest acord.
  1. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 4.4. Supressió d’un títol d’estudi de grau.

Exposició de motius

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de supressió d’un títol de grau que ha estat presentada pel centre corresponent. (document 1).

Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

Vist l’article 88.b de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 173 del Estatus de la UAB sobre la supressió d’ensenyaments que condueixen a l’obtenció de títols oficials.

Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 10 de desembre de 2020 s'ha aprovat l'acord 87/2020 que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la supressió del títol de grau següent: Llengua i Literatura Espanyoles. SEGON. Elevar l'aprovació de la supressió del títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon. QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Vist que la Comissió Acadèmica del Consell Social es podrà reunir una vegada el Ple de Consell Social, en base a les propostes rebudes del rector de la UAB, acordi els membres vocals de la Comissió Acadèmica en representació de l’Equip de Govern de la UAB.

Vist que, en base a l’exposat en el paràgraf anterior, la Comissió Acadèmica del Consell Social no es pot reunir en el mes de desembre de 2020.

Vist que els assumptes a tractar en el Ple del Consell Social de 17 de desembre de 2020, pel que fa a l’àmbit acadèmic tenen caràcter d’urgència.

Vist el que disposa l’article 22.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que “En cas que la comissió no es pugui reunir per raons justificades, el president o la presidenta de la comissió pot determinar, per raons d’urgència, que qualsevol dels assumptes previstos en els apartats a i b d’aquest article es tractin directament al Ple”, els assumptes de l’àmbit acadèmic del Consell Social es tracten directament en la reunió del Ple de 17 de desembre de 2020.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic de la UAB.        

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (Acord PLE 55/2020):

  1. Aprovar la supressió del títol de grau  Llengua i Literatura Espanyoles.
  1. Encarregar a  la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
  1. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 4.5. Modificació de denominació de l’Escola Universitària d’Infermeria i de Teràpia Ocupacional de Terrassa.

Exposició de motius

Vist l’acord de data 11 de maig de 2020 del Patronat de la Fundació per a la Docència Sant Llàtzer, pel qual s’acorda iniciar el tràmit de canvi de nom de l’Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT) pel de Campus Universitari en Ciències de la Salut de Terrassa (UCS) (document 1).

Vist que l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa està adscrita a la UAB en data 21 de novembre de 2011, primerament amb el nom d’Escola d’Infermeria Creu Roja.

Vist l’article 11 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vistos els articles 88.c, 105 i 109 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist el Decret 390/1996, de 2 de desembre, que regula el règim d’adscripció a les universitats públiques de centres docents d’ensenyament superior.

Vist el que disposa l’article 35 dels Estatuts de la UAB sobre l’adscripció i vinculació de centres d’ensenyament a la UAB.

Vist l’article 29.1.b del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 10 de desembre de 2020 s'ha aprovat l'acord 91/2020 que estableix el següent: PRIMER. Aprovar el canvi de nom de l’ Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT) pel de Campus Universitari en Ciències de la Salut de Terrassa (UCS). SEGON. Elevar l’acord anterior al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent que faci el seguiment de l’acompliment dels acords anteriors. QUART. Comunicar aquests acords a la Fundació per a la Docència Sant Llàtzer i a l’Àrea d’Afers Acadèmics als efectes oportuns. CINQUÈ. Comunicar els presents acords al vicegerent d'Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Vist que la Comissió Acadèmica del Consell Social es podrà reunir una vegada el Ple de Consell Social, en base a les propostes rebudes del rector de la UAB, acordi els membres vocals de la Comissió Acadèmica en representació de l’Equip de Govern de la UAB.

Vist que, en base a l’exposat en el paràgraf anterior, la Comissió Acadèmica del Consell Social no es pot reunir en el mes de desembre de 2020.

Vist que els assumptes a tractar en el Ple del Consell Social de 17 de desembre de 2020, pel que fa a l’àmbit acadèmic tenen caràcter d’urgència.

Vist el que disposa l’article 22.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que “En cas que la comissió no es pugui reunir per raons justificades, el president o la presidenta de la comissió pot determinar, per raons d’urgència, que qualsevol dels assumptes previstos en els apartats a i b d’aquest article es tractin directament al Ple”, els assumptes de l’àmbit acadèmic del Consell Social es tracten directament en la reunió del Ple de 17 de desembre de3 2020.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,                                                                                             

S’acorda (Acord PLE 56/2020):

  1. Aprovar el canvi de nom de l’ Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT) pel de Campus Universitari en Ciències de la Salut de Terrassa (UCS).
  1. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels punts primer, segon, tercer i quart d’aquest acord.
  1. Comunicar aquest acord a la Fundació per a la Docència Sant Llàtzer i a l’Àrea d’Afers Acadèmics als efectes oportuns.
  1. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

5.2.  Cessió d’ús de superfície a Autocars R Font, S.A.U.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 09/2017, de 21 de febrer, en virtut del qual s’acorda ratificar el conveni entre la UAB i Autocars R Font, S.A.U., de 20 de desembre de 2016 amb una durada de fins a un màxim de 4 anys, prorrogable anualment (document 1).

Vista la sol·licitud de Autocars R Font SAU pel que fa a l’autorització d’ús de part del recinte del Parc Mòbil de la UAB que no estigui utilitzada per aquesta, per a l’aparcament dels seus autobusos.

Vist l’article 80 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats.

Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del Decret 323/1983, de 14 de juliol, pel qual es va aprovar el Reglament de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 86.2, 92 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques.

Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB s'ha pres l'acord 92/2020 que estableix elevar al Consell Social l’acord corresponent.

Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica d’11 de desembre de 2020 es proposa l’acord CE 109/2020, el qual estableix: Informar al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a Autocars R Font SAU d’acord amb les següents condicions: Objecte: porció de terreny de part de la superfície del recinte del Parc Mòbil de la UAB que no sigui utilitzada per aquesta Universitat; Cànon: 118 euros (IVA exclòs) per cada plaça de 12 metres i per períodes mensuals complerts. En cas d’ocupacions inferiors a un mes, es realitzarà el càlcul proporcional; Termini de duració: 2 anys, des de l’1 de setembre de 2020 fins el 31 d’agost de 2022, i podrà prorrogar-se per dos períodes anuals successius, fins un màxim de 4 anys, incloses període inicial més pròrrogues, o sigui, fins el 31 d’agost de 2024; Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’apartament dels autobusos de AUTOCARS R FONT SAU. 2) Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. 3) Encarregar al vicerector d’Economia de la UAB que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Atesa la proposta del vicerector d’Economia i de Campus.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 57/2020):

  1. Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a Autocars R Font SAU d’acord amb les següents condicions:
  • Objecte: porció de terreny de part de la superfície del recinte del Parc Mòbil de la UAB que no sigui utilitzada per aquesta Universitat.  
  • Cànon: 118 euros (IVA exclòs) per cada plaça de 12 metres i per períodes mensuals complerts. En cas d’ocupacions inferiors a un mes, es realitzarà el càlcul proporcional.
  • Termini de duració: 2 anys, des de l’1 de setembre de 2020 fins el 31 d’agost de 2022, i podrà prorrogar-se per dos períodes anuals successius, fins un màxim de 4 anys, incloses període inicial més pròrrogues, o sigui, fins el 31 d’agost de 2024.
  • Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’apartament dels autobusos de AUTOCARS R FONT SAU.

      2. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

  1. Encarregar al vicerector d’Economia de la UAB que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

 


5.3.  Autorització d’ús d’espais a Format en Formació Professional, S.L.

Exposició de motius

Atès que des del 27 de juliol de 2015 Format en Formació Professional, S.L. ve gaudint de l'ús dels espais ubicats al Servei d’Activitat Física de la UAB per gestionar mòduls d’ensenyament en activitats de caràcter esportiu, en grau superior i grau mitjà.

Atès que Format en Formació Professional, S.L és titular de l’Escola Vitae de formació professional amb un projecte educatiu propi i singular que té com a missió contribuir a la formació integral de l’alumnat i educar-lo per a que esdevingui una persona autònoma i respectuosa amb el seu entorn, preparar-lo per a la incorporació al món laboral i per a la continuïtat en el sistema educatiu. Formen i eduquem a tècnics esportius amb l’objectiu de fer que esdevinguin professionals competents, polivalents, autònoms, creatius, proactius i cooperatius.

Vist l’acord PLE 69/2015, de 25 de novembre, en virtut del qual s’acorda confirmar el conveni formalitzat en data 25 de juliol entre la UAB i Format en Formació Professional, S.L. i autoritzar l’ús dels espais ubicats al Servei d’Activitat Física de la UAB fins el 31 de juliol de 2018.

Vist l’acord PLE 28/2017, de 12 de juny, en virtut del qual s’acorda autoritzar la resolució de mutu acord del conveni formalitzat en data 27 de juliol de 2015 i autoritzar l’ús dels espais ubicats al Servei d’Activitat Física de la UAB, des de l’1 de setembre de 2017 fins el 31 d’agost de 2021.

Atès que Formació Professional, S.L. ha sol·licitat (document 1) la renovació de l’autorització d’ús d’espais en els següents termes:   

  1. Espais docents i administratius: 3 mòduls prefabricats (en total 220m2) ubicada segons plànol de situació annex (document 2).

          1 espai polivalent situat al costat de la sala de màquines del poliesportiu, a la sortida dels camps exteriors de gespa 82 m2

          1 espai de recepció i coordinació docent situat a la recepció del poliesportiu.

I de cara al nou conveni es preveu l’ús opcional i en funció de la demanda de grups classe d’un nou mòdul (60m2) que s’instal·laria en la pista de frontó. L’autorització per a la utilització d’aquest espai s’acordarà cada 30 de juny i de manera anual. La seva autorització dependrà del nombre de grups classe i de les necessitats acadèmiques de cada curs. Així mateix, aquesta ampliació inclou l’ús d’un despatx situat a la primera planta del poliesportiu i que s’usarà com a sala de professors.

  1. Espais esportius exteriors: Camps de futbol 7, camp de futbol 5, frontó, pistes de pàdel, pistes de tennis, pista de sorra de voleibol platja.
  1. Espais esportius interiors: Poliesportiu, sales d’activitats dirigides ritmes 1 i ritmes 2, sala de boxing, sala de cycling, pistes d’esquaix, sala de fitnes, piscina gran i piscina petita.
  1. Altres espais: Vestidors del poliesportiu, de la piscina i wc.

El calendari per usar les instal·lacions esportives de la UAB coincideix amb l’inici i final del curs acadèmic i va des de l’1 de setembre al 31 de juliol. L’horari d’us està previst de dilluns a divendres i en la franja de les 8:00h a les 15:00h.

Sota les següents condicions:

Preu:

  • 10.500€ (+iva) / grup sense mòdul del frontó (inclou despatx de professors)
  • 11.500€ (+iva) / grup inclou mòdul del frontó

(El preu per grup es decidirà any a any i en data límit 30 de juny i mentre duri el contracte)

Termini: 4 cursos acadèmics, des de l’1 de setembre de 2021 fins el 31 d’agost de 2025.

Destinació: Activitats pròpies de l’objecte social de la companyia.

Règim d’ús: L’atorgament del present conveni faculta a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL a usar les instal·lacions objecte de la cessió d’ús. Detalls dels usos que el SAF podrà fer amb la instal·lació dels nous mòduls prefabricats durant els períodes no lectius:  

  • Menjador dels Campus Esportius.
  • Espai lúdic dels Campus Esportius.
  • Espai alternatiu i complementari pels Campus Esportius.
  • Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament  de les Escoles Esportives (per motius d’inclemències meteorològiques: pluja, fred, calor, vent….)
  • Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament nacionals i internacionals.
  • Magatzem de material esportiu fungible.
  • Àrees de briffing i meeting point de tornejos i activitats competitives pròpies i d'operadors externs (pe. Fundació Valldor 7).

Vist que en la reunió del Consell de Govern de 10 de desembre de 2020 s'ha aprovat l'acord 93/2020. i que en l’acord consta elevar al Consell Social l’esmentada autorització en els termes que consten en la proposta d’acord PLE 57/2020.

Vist l’article 92 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del Decret 323/1983, de 14 de juliol del reglament del Patrimoni de Catalunya.

Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica d’11 de desembre de 2020 es proposa l’acord CE 110/2020, el qual estableix: Informar al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Autoritzar l’ús dels espais que es passen a relacionar ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la Universitat Autònoma de Barcelona a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L.: 1. Espais docents i administratius: 3 mòduls prefabricats (en total 220m2) ubicada segons plànol de situació annex (document 2). 1 espai polivalent situat al costat de la sala de màquines del poliesportiu, a la sortida dels camps exteriors de gespa 82 m2; 1 espai de recepció i coordinació docent situat a la recepció del poliesportiu; I de cara al nou conveni es preveu l’ús opcional i en funció de la demanda de grups classe d’un nou mòdul (60m2) que s’instal·laria en la pista de frontó. L’autorització per a la utilització d’aquest espai s’acordarà cada 30 de juny i de manera anual. La seva autorització dependrà del nombre de grups classe i de les necessitats acadèmiques de cada curs. Així mateix, aquesta ampliació inclou l’ús d’un despatx situat a la primera planta del poliesportiu i que s’usarà com a sala de professors. 2. Espais esportius exteriors: Camps de futbol 7, camp de futbol 5, frontó, pistes de pàdel, pistes de tennis, pista de sorra de voleibol platja. 3. Espais esportius interiors: Poliesportiu, sales d’activitats dirigides ritmes 1 i ritmes 2, sala de boxing, sala de cycling, pistes d’esquaix, sala de fitnes, piscina gran i piscina petita. 4. Altres espais: Vestidors del poliesportiu, de la piscina i wc. El calendari per usar les instal·lacions esportives de la UAB coincideix amb l’inici i final del curs acadèmic i va des de l’1 de setembre al 31 de juliol. L’horari d’us està previst de dilluns a divendres i en la franja de les 8:00h a les 15:00h. Sota les següents condicions: Preu: - 10.500€ (+iva) / grup sense mòdul del frontó (inclou despatx de professors) i - 11.500€ (+iva) / grup inclou mòdul del frontó (El preu per grup es decidirà any a any i en data límit 30 de juny i mentre duri el contracte); Termini: 4 cursos acadèmics, des de l’1 de setembre de 2021 fins el 31 d’agost de 2025; Destinació: Activitats pròpies de l’objecte social de la companyia; Règim d’ús: L’atorgament del present conveni faculta a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL a usar les instal·lacions objecte de la cessió d’ús. Detalls dels usos que el SAF podrà fer amb la instal·lació dels nous mòduls prefabricats durant els períodes no lectius:  - Menjador dels Campus Esportius, Espai lúdic dels Campus Esportius, Espai alternatiu i complementari pels Campus Esportius, Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament  de les Escoles Esportives (per motius d’inclemències meteorològiques: pluja, fred, calor, vent….), Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament nacionals i internacionals, Magatzem de material esportiu fungible, i Àrees de briffing i meeting point de tornejos i activitats competitives pròpies i d'operadors externs (pe. Fundació Valldor 7). 2) Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. 3) Encarregar al vicerector d’Economia de la UAB que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord. 4) Comunicar el present acord al director del Servei del SAF.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Atesa la proposta del vicerector d’Economia i de Campus.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 58/2020):

  1. Autoritzar l’ús dels espais ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la Universitat Autònoma de Barcelona a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. que es passen a relacionar:

             1.Espais docents i administratius: 3 mòduls prefabricats (en total 220m2) ubicada segons plànol de situació annex (document 2).

             1 espai polivalent situat al costat de la sala de màquines del poliesportiu, a la sortida dels camps exteriors de gespa 82 m2

            1 espai de recepció i coordinació docent situat a la recepció del poliesportiu.

             I de cara al nou conveni es preveu l’ús opcional i en funció de la demanda de grups classe d’un nou mòdul (60m2) que s’instal·laria en la pista de frontó. L’autorització per a la utilització d’aquest espai s’acordarà cada 30 de juny i de manera anual. La seva autorització dependrà del nombre de grups classe i de les necessitats acadèmiques de cada curs. Així mateix, aquesta ampliació inclou l’ús d’un despatx situat a la primera planta del poliesportiu i que s’usarà com a sala de professors.

  1. Espais esportius exteriors: Camps de futbol 7, camp de futbol 5, frontó, pistes de pàdel, pistes de tennis, pista de sorra de voleibol platja.
  2. Espais esportius interiors: Poliesportiu, sales d’activitats dirigides ritmes 1 i ritmes 2, sala de boxing, sala de cycling, pistes d’esquaix, sala de fitnes, piscina gran i piscina petita.
  3. Altres espais: Vestidors del poliesportiu, de la piscina i wc.

El calendari per usar les instal·lacions esportives de la UAB coincideix amb l’inici i final del curs acadèmic i va des de l’1 de setembre al 31 de juliol. L’horari d’us està previst de dilluns a divendres i en la franja de les 8:00h a les 15:00h.

  1. Autoritzar l’ús dels espais ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la Universitat Autònoma de Barcelona a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. sota les següents condicions:
  1. Preu:

            a.1)  10.500€ (+iva) / grup sense mòdul del frontó (inclou despatx de professors).

            a.2). 11.500€ (+iva) / grup inclou mòdul del frontó

(El preu per grup es decidirà any a any i en data límit 30 de juny i mentre duri el contracte)

  1. Termini: 4 cursos acadèmics, des de l’1 de setembre de 2021 fins el 31 d’agost de 2025.
  1. Destinació: Activitats pròpies de l’objecte social de la companyia.
  1. Règim d’ús: L’atorgament del present conveni faculta a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL a usar les instal·lacions objecte de la cessió d’ús. Detalls dels usos que el SAF podrà fer amb la instal·lació dels nous mòduls prefabricats durant els períodes no lectius: 
  • Menjador dels Campus Esportius.
  • Espai lúdic dels Campus Esportius.
  • Espai alternatiu i complementari pels Campus Esportius.
  • Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament  de les Escoles Esportives (per motius d’inclemències meteorològiques: pluja, fred, calor, vent….)
  • Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament nacionals i internacionals.
  • Magatzem de material esportiu fungible.
  • Àrees de briffing i meeting point de tornejos i activitats competitives pròpies i d'operadors externs (pe. Fundació Valldor 7).
  1. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
  1. Encarregar al vicerector d’Economia de la UAB que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
  1. Comunicar el present acord al director del Servei del SAF.

 


 5.4. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de  l’exercici 2020.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 74/2018 pres pel Ple del Consell Social reunit el 19 de desembre, en virtut del qual s’aprova informar favorablement el Ple del Consell Social sobre l’aprovació del pressupost de la UAB per a l’exercici 2019.

Vist l’acord PLE 73/2019 pres pel Ple del Consell Social reunit el 10 de desembre, en virtut del qual s’aprova el document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2020”.

Vist l’acord PLE 09/2020 pres pel Ple del Consell Social extraordinari en data 25 de març de 2020 en virtut del qual s’acorda: 1)Aprovar  la  modificació  dels  “Criteris  bàsics  de  la  pròrroga  del  pressupost  UAB  2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2020”, d’acord amb el que consta en el document 1; 2)Encarregar  al  vicerector  d’Economia  i  de  Campus  l'execució  i  el  seguiment  d’aquests acords; 3)Comunicar  al  vicerector  d’Economia  i  de  Campus  i  al  gerent  de  la  UAB  el  present acord.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2020 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica d’11 de desembre de 2020 s'ha aprovat l’acord CE 111/2020, el qual estableix: 1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2020. 2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2020 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 59/2020):

El Ple del Consell Social de la UAB es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2020.

 


 5.5.  Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2021.

Exposició de motius

Vist el que disposa l’article 38 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa a la pròrroga dels pressupostos generals de l’Estat.

Vist l’article 33 del Decret-Legislatiu 3/2002, text refós de Finances Públiques de la Generalitat de Catalunya, pel que fa a la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya.

Atès el que disposen  les Bases d’execució del Pressupost 2019 de la UAB aprovat pel Consell Social el 17 de desembre de 2018 i d’acord amb la seva disposició final única que diu: “La vigència d'aquestes bases és la mateixa que la del Pressupost de 2019, prorrogable fins a l'aprovació dels pressupostos següents”.

Vist l’acord PLE 73/2019 pres pel Ple del Consell Social reunit el 10 de desembre , en virtut del qual s’aprova els criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2020.

Vist l’acord PLE 09/2020 pres pel Ple del Consell Social reunit el 25 de març , en virtut del qual s’aprova la modificació dels criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2020.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de 10 de desembre de 2020 s'ha pres l'acord 83/2020 estableix elevar l’aprovació al Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica d’11 de desembre de 2020 s'ha pres l’acord CE 108/2020, el qual estableix: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar el document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2021”, d’acord amb el que consta en el document 1. 2) Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords. 3) Comunicar al vicerector d’Economia i al gerent de la UAB el present acord.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (acord PLE 60/2020):

  1. Aprovar el document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2021”, d’acord amb el que consta en el document 1.
  1. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.
  1. Comunicar al vicerector d’Economia i al gerent de la UAB el present acord.

 


6.1.   Actualització dels acords sobre les actuacions 2020 del Consell Social de la UAB.

Exposició de motius

Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.

Vistos els articles 30.1.a) i 31.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 80/2019 pres en la reunió plenària del Consell Social de 10 de desembre, el qual estableix: 1) Aprovar donar continuïtat, en l’any 2020, a les actuacions següents: a) Destinar 9.000 euros als Premis Argó (16a edició) a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior; b) Destinar 10.000 euros a les Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials; c) Destinar 8.000 euros al programa “Suport a l’èxit escolar dels joves en risc d’exclusió social al Vallès Occidental”; i d) Destinar 4.500 euros per a l’acte La Nit del Consell Social. 2) Aprovar destinar, en l’any 2020, 5.550 euros al projecte Tecnificació de seleccions esportives-UAB, per a l’impuls de l'àmbit de competicions esportives de la UAB. 3) Aprovar destinar, en l’any 2020, 2.000 euros a compte de la dotació del Premi a l’Excel·lència Docent de la UAB del curs 2019-2020. 4) Aprovar assignar, en l’any 2020, 6.750 euros per a altres projectes de l’àmbit societat-universitat. 5) Comunicar l’apartat a) del punt 1 i el punt 3 d’aquest acord al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat. 6) Comunicar els apartats b) i c) del punt 2 d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat. 7) Comunicar el punt 2 d’aquest acord al vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura.

 

Vist l’acord PLE 81/2019 pres en la reunió plenària del Consell Social de 10 de desembre, el qual estableix: Aprovar destinar, en l’any 2020, 4.500 euros per a l’acte de la Nit del Consell Social de la UAB 2020. 2) Aprovar destinar, en l’any 2020, 1.000 euros al Programa Universitat-Empresa (PUE) de la UAB. 3) Aprovar destinar, en l’any 2020, 2.118 euros al projecte Imagine Express. 4) Aprovar assignar, en l’any 2020, 5.300 euros per a la realització de dues sessions de treball, sota la marca Hubb30 i en el marc del projecte de Formació Dual, en concepte de les despeses de dinamització, de comunicació i de realització de les dues sessions, així com en concepte de les despeses d’elaboració dels informes de resultats de les tres sessions que s’hauran realitzat, en total, en l’any 2019 i el 2020. 5) Aprovar assignar, en l’any 2020, 16.200 euros per al projecte Formació Dual en concepte de les despeses de contractació d’un suport tècnic per al disseny del projecte i les despeses dels dos primers mesos del programa de formació tranversal per als estudiants que cursin aquest programa. 6) Comunicar el punt 2 d’aquest acord al director del Programa Universitat-Empresa de la UAB. 7) Comunicar el punt 3 d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i al director del Servei d’Ocupabilitat de la UAB. 8) Comunicar els punt 4 i 5 d’aquest acord al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics i al vicegerent de Recerca de la UAB.

Vist que, tal com ha estat informat en les reunions de la Comissió Societat-Universitat, la Comissió Universitat-Empresa i del Ple, en el marc del context de la COVID-19 no ha estat possible executar 26.668,60 euros en concepte dels projectes següents: Programa Universitat-Empresa (acte d’entrega de les Mencions PUE i les Beques Premi Universitat-Empresa a la 29a promoció del Programa), per import de 1.000 euros; altres projectes de l’àmbit Societat-Universitat, per import de 6.750 euros; projecte Hub b30-Residence Experience, per import de 16.200 euros; i projecte de Tecnificació de Seleccions Esportives de la UAB, que atès el context COVID s’ha executat parcialment a l’haver-se hagut de cancel·lar les competicions a partir d’una data de l’any, motiu pel qual dels 5.550 euros pressupostats s’han pogut executar 2.831,40 euros, generant-se un estalvi de 2.718,60 euros.

Vist que, tal com ha estat informat en les reunions de la Comissió Societat-Universitat, Comissió Universitat-Empresa i del Ple, s’han executat projectes per una quantia inferior a la pressupostada amb el subseqüent estalvi, d’import total 3.090,38 euros i en concepte dels projectes següents: 16a edició del Premi Argó, amb un estalvi de 1.534,84 euros (6.000 euros pressupostats i 4.465,16 euros executats); Acte 2020 de la Nit del Consell Social de la UAB, amb un estalvi de 1.470,54 euros (9.000 euros pressupostats i 7.529,46 euros executats); i les Beques Impuls curs 2020-2021, amb un estalvi de 85 euros (10.000 euros pressupostats i 9.915 euros executats).

Vist que en el marc de l’exposat en els dos paràgrafs anteriors, els recursos disponibles del Consell Social per a l’any 2020 dels projectes dels àmbits Societat-Universitat i Universitat-Empresa tenen un import total de 29.758,98 euros, i vista la disponibilitat addicional de recursos en l’any 2020 fruit dels estalvis generats en el Capítol II del pressupost del Consell Social.

Vist l’acord PLE 49/2020 pres en la reunió plenària del Consell Social de 22 d’octubre, el qual, en el marc de l’exposat en el paràgraf anterior, estableix el següent: 1) Aprovar destinar el romanent pressupostari del Consell Social de la UAB de l’any 2020 a la despesa d'adquisició del software pel control de l'aforament dels vestidors del SAF en el marc de la COVID-19, a la despesa per a equipaments informàtics per a estudiants de la UAB en el marc de la part de la docència a distància per la COVID-19 i a la despesa de la campanya informativa als centres docents de la UAB per a l'adopció de mesures preventives per la COVID-19. 2) En funció del romanent pressupostari del Consell Social de la UAB de l’any 2020 finalment disponible, es destinarà l’import d’aquest a totes o a una part de les despeses assenyalades en el punt primer d’aquest acord. 3) Comunicar el present acord al gerent i a la vicegerent d’Economia de la UAB als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Vist que en el marc de l’acord 49/2020, la disponibilitat de recursos confirmada a la Gerència de la UAB ha estat de 17.630 euros.

Vist l’interès del Consell Social, d’acord amb l’informat en les comissions corresponents i en el Ple, de realitzar un vídeo promocional del Consell amb il·lustracions animades en el marc de l’estratègia comunicativa de l’òrgan (cost 7.126,90 euros); de realitzar una aposta estratègica per al projecte hub b30- Informe Reptes de Formació Continuada de les empreses de la B30 una vegada coneguts els resultats, per a la traducció al castellà i anglès de l’informe i la realització d’un vídeo promocional de les conclusions de l’informe (4.595,48 euros); i de realitzar una aportació de 17.630 euros per a les despeses de la campanya informativa als centres docents de la UAB per a l'adopció de mesures preventives per la COVID-19 (7.822,65 euros) i a compte de les despeses d'adquisició del software pel control de l'aforament dels vestidors del SAF en el marc de la COVID-19 (9.807,35 euros).

Atès l’interès del Consell Social per potenciar l’activitat esportiva a la UAB i les competicions esportives de la universitat, per promoure la salut, el sentiment de pertinença, el treball en equip, el compromís i l’esforç i la presència esportiva de l’Autònoma en les competicions de caràcter esportiu, entre d’altres i que, en el marc exposat, s’aposta per destinar 2.708,58 euros dels 2.718,60 euros disponibles del projecte Tecnificació de seleccions esportives-UAB per a la compra d’equipaments esportius per a les seleccions esportives de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S’acorda (Acord PLE 61/2020):

A) Actualitzar l’acord PLE 80/2019, que queda redactat de la manera següent:

  1. Aprovar donar continuïtat, en l’any 2020, a les actuacions següents:

           a) Destinar 4.465,16 euros als Premis Argó (16a edició) a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior.

           b) Destinar 9.915 euros a les Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials.

           c) Destinar 12.459,61 euros al programa “Suport a l’èxit escolar dels joves en risc d’exclusió social al Vallès Occidental”.

           d) Destinar 3.764,73 euros per a l’acte 2020 de la Nit del Consell Social de la UAB.

  1. Aprovar destinar, en l’any 2020, 2.831,40 euros al projecte Tecnificació de seleccions esportives-UAB, per a l’impuls de l'àmbit de competicions esportives de la UAB.
  1. Aprovar destinar, en l’any 2020, 2.708,58 euros al projecte Equipaments esportius per a les seleccions esportives de la UAB, per a l’impuls de l'àmbit de competicions esportives de la UAB.
  1. Aprovar destinar, en l’any 2020, 2.000 euros a compte de la dotació del Premi a l’Excel·lència Docent de la UAB del curs 2019-2020.
  1. Aprovar destinar, en l’any 2020, 7.126,90 euros per a la realització d’un vídeo promocional del Consell Social amb il·lustracions animades, en el marc de l’estratègia comunicativa del Consell.
  1. Comunicar el punt 3 d’aquest acord al director del Serveis d’Activitat Física de la UAB.

B) Actualitzar l’acord PLE 81/2019, que queda redactat de la manera següent:

  1. Aprovar destinar, en l’any 2020, 3.764,73 euros per a l’acte de la Nit del Consell Social de la UAB 2020.
  1. Aprovar destinar, en l’any 2020, 2.118 euros al projecte Imagine Express.
  1. Aprovar assignar, en l’any 2020, 5.300 euros per a la realització de dues sessions de treball, sota la marca Hub b30 i en el marc del projecte de Formació Dual-Reptes de formació continuada de les empreses de la B30, en concepte de les despeses de dinamització, de comunicació i de realització de les dues sessions, així com en concepte de les despeses d’elaboració dels informes de resultats de les tres sessions que s’hauran realitzat, en total, en l’any 2019 i el 2020.
  1. Aprovar destinar, en l’any 2020, 4.595,48 euros al projecte de Formació Dual-Reptes de formació continuada de les empreses de la B30, en concepte de les despeses de traducció al castellà i l’anglès de l’informe “Reptes de formació continuada de les empreses de la B30” i de les despeses d’elaboració d’un vídeo promocional de l’esmentat informe.
  1. Comunicar el punt 4 d’aquest acord al vicegerent de Recerca de la UAB.

C) Ratificar la destinació de 17.630 euros, en l’any 2020, per a les despeses de la campanya Cuida’t de la UAB d’informació per a l'adopció de mesures preventives per la COVID-19 (7.822,65 euros) i a compte de les despeses d'adquisició del software pel control de l'aforament dels vestidors del SAF en el marc de la COVID-19 (9.807,35 euros).


6.2. Actuacions a dur a terme en l’àmbit Societat-Universitat del Consell Social de la UAB en l’any 2021.

Exposició de motius

Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.

Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Societat-Universitat elevar al Ple del Consell Social els assumptes següents, perquè els discuteixi i els aprovi, si escau: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit social, de cooperació, dels estudiants i també de la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per a desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció, amb l’objectiu de promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats inserides en l’àmbit d’actuació de la comissió”.

Vist que la Comissió Societat-Universitat del Consell Social es podrà reunir una vegada el Ple de Consell Social, en base a les propostes rebudes del rector de la UAB, acordi els membres vocals de la Comissió Societat-Universitat en representació de l’Equip de Govern de la UAB.

Vist que, en base a l’exposat en el paràgraf anterior, la Comissió Societat-Universitat del Consell Social no es pot reunir en el mes de desembre de 2020.

Vist que els assumptes a tractar en el Ple del Consell Social de 17 de desembre de 2020, pel que fa a l’àmbit Societat-Universitat tenen caràcter d’urgència.

Vist el que disposa l’article 22.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que “En cas que la comissió no es pugui reunir per raons justificades, el president o la presidenta de la comissió pot determinar, per raons d’urgència, que qualsevol dels assumptes previstos en els apartats a i b d’aquest article es tractin directament al Ple”, els assumptes de l’àmbit acadèmic del Consell Social es tracten directament en la reunió del Ple de 17 de desembre de 2020.

Vista la proposta de projectes per a l’any 2021 en l’àmbit Societat-Universitat, d’acord amb el que consta en el document 1.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 62/2020):

  1. Aprovar donar continuïtat, en l’any 2021, a les actuacions següents:

            a) Destinar 6.000 euros als Premis Argó (17a edició) a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior.

            b) Destinar 2.000 euros a compte de la dotació del Premi a l’Excel·lència Docent de la UAB del curs 2020-2021. 

             c) Destinar 10.000 euros a les Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials per al curs 2021-2022. 

             d) Destinar 5.000 euros per a l’acte La Nit del Consell Social de l’any 2021. 

  1. Comunicar els apartats a) i b) del punt 1 d’aquest acord a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació de la UAB.
  1. Comunicar l’apartat c) d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.
  1. Comunicar el present acord al Cap del Gabinet del Rectorat de la UAB.

 6.3. Actuacions a dur a terme en l’àmbit Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB en l’any 2021.

Exposició de motius

Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.

Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Universitat-Empresa elevar els assumptes següents perquè siguin discutits i aprovats, si escau, pel ple del Consell Social: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit de les relacions amb les empreses, la inserció laboral i la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció. L’objectiu del pla i accions és promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats orientades a la obtenció de retorns a la Universitat i a potenciar els lligams entre la Universitat i les empreses, institucions i entitats.”

Vist que la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social es podrà reunir una vegada el Ple de Consell Social, en base a les propostes rebudes del recto Universitat-Empresa Societat-Universitat en representació de l’Equip de Govern de la UAB.

Vist que, en base a l’exposat en el paràgraf anterior, la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social no es pot reunir en el mes de desembre de 2020.

Vist que els assumptes a tractar en el Ple del Consell Social de 17 de desembre de 2020, pel que fa a l’àmbit Universitat-Empresa tenen caràcter d’urgència.

Vist el que disposa l’article 22.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el sentit que “En cas que la comissió no es pugui reunir per raons justificades, el president o la presidenta de la comissió pot determinar, per raons d’urgència, que qualsevol dels assumptes previstos en els apartats a i b d’aquest article es tractin directament al Ple”, els assumptes de l’àmbit acadèmic del Consell Social es tracten directament en la reunió del Ple de 17 de desembre de 2020.

Vista la proposta de projectes per a l’any 2021 en l’àmbit Universitat-Empresa, d’acord amb el que consta en el document 1.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 63/2020):

  1. Aprovar destinar, en l’any 2021, 2.118 euros al projecte Imagine Express.
  1. Aprovar destinar, en l’any 2021, 1.000 euros al Programa Universitat-Empresa (PUE) de la UAB.
  1. Aprovar assignar, en l’any 2021, 11.400 euros per al projecte Hub b30-Residence Experience, en concepte de les despeses del servei d’execució del projecte per part del Parc de Recerca UAB i en concepte del cost de les beques a estudiants del curs 2021-2022 imputables a l’any 2021.
  1. Aprovar destinar, en l’any 2021, 5.000 euros per a l’acte de la Nit del Consell Social de la UAB 2020. 
  1. Comunicar el punt 1 d’aquest acord a la vicerector d’Alumnat i d’Ocupabilitat de la UAB i al director del Servei d’Ocupabilitat de la UAB.
  1. Comunicar el punt 2 d’aquest acord al director del Parc de Recerca UAB.
  1. Comunicar els punt 3 d’aquest acord a la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics i al vicegerent de Recerca de la UAB.
  1. Comunicar el present acord al Cap del Gabinet del Rectorat de la UAB.

 7. Col·laboració del Consell Social, en l’any 2021, en el projecte de captació de fons europeus en el marc de la iniciativa NextGenerationEU

Exposició de motius

Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.

Vist l’interès estratègic del Consell Social de la UAB en participar de forma activa en el procés de captació de fons europeus en el marc de la iniciativa NextGenerationEU, la qual li suposa a la UAB una oportunitat de captació de recursos per a projectes emmarcats en els eixos estratègics de la sostenibilitat, la digitalització, el territori, la I+D i la igualtat de gènere.

Atès que en la reunió del Ple del Consell Social de 19 de novembre de 2020 es va informar de la proposta concreta de participació del Consell Social en el projecte esmentat, la qual va ser valorada favorablement; que es va considerar que es podia incloure en un dels projectes que la UAB està treballant en el marc de la iniciativa NextGenerationEU; i que, a aquests efectes, calia activar un grup de treball intern integrat per representants del Consell Social i de l’Equip de Govern per treballar conjuntament el projecte.

Vist que l’enfocament concret del projecte es determinarà en les reunions del grup de treball intern esmentat, les quals tindran lloc a partir del mes de gener de 2021.

Vista la disponibilitat de recursos del Consell Social per a l’any 2021 i l’interès del Consell Social de destinar-los al projecte de captació de fons europeus en el marc de la iniciativa NextGenerationEU de cara a comptar amb el suport extern necessari en la redacció dels projectes.

Prenent en consideració que a data actual no es coneix el cost concret del projecte, informació que es preveu disposar en el primer trimestre de 2021 i que, en el cas que el cost fos inferior a l’import de recursos que s’assignen en l’acord PLE 64/2020, s’alliberarien els recursos disponibles per a allò que acordés el Ple del Consell Social.

Prenent en consideració que, a mesura que avancin les conclusions sobre l’enfocament del projecte, es mantindran degudament informats els membres del Consell Social des de les reunions plenàries corresponents.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 64/2020):

  1. Aprovar destinar, en l’any 2021, 39.000 euros al projecte de captació de fons europeus en el marc de la iniciativa NextGenerationEU.
  1. Comunicar el present acord al Cap del Gabinet del Rectorat de la UAB.

 8.1. Nomenament de càrrecs.

Exposició de motius

Vistos els articles 24.1 i 28.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el Consell Social funciona en el Ple i les comissions específiques establertes en el reglament de funcionament i organització del Consell, que són les següents: Comissió Econòmica, Comissió Acadèmica, Comissió Societat-Universitat, Comissió Universitat-Empresa I Comissió Permanent.

Vist que, d’acord amb el que estableix l’article 24.3 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social, aquestes comissions són de caràcter mixt, és a dir, integrades per membres del Consell Social i per membres d’altres òrgans de govern.

Vist que la composició de la Comissió Econòmica ve determinada pel Reglament d’organització i funcionament del Consell Social, d’acord amb el que estableix la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, sent un dels seus membres el vicerector o la vicerectora responsable en matèria econòmica, que actua com a representant de l’equip de govern.

Vist que la composició de la Comissió Permanent està vinculada, segons acord plenari, als càrrecs següents: el president/la presidenta del Consell Social, el rector/la rectora i el vicepresident/la vicepresidenta del Consell Social.

Atès que, la composició de la Comissió Acadèmica, la Comissió Societat-Universitat i la Comissió Universitat-Empresa no està establerta en el Reglament del Consell Social i ve determinada per acord plenari.

Vist que els representants de l’equip de govern en aquestes comissions són acordats en el Ple, en base als àmbits de responsabilitat assignats a cada vicerectorat i atenent als perfils requerits en funció de les competències establertes per a cada comissió.

Atès el canvi d’equip de govern fruit de les eleccions rectorals del mes d’octubre de 2020.

Vista la confirmació del rector de la UAB rebuda en data 8 de desembre de 2020, en resposta a la sol·licitud del Consell Social sobre la representació de l’Equip de Govern en la Comissió Acadèmica, la Comissió Societat-Universitat i la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social, que és la següent:

  • Comissió Acadèmica: vicerector/vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i vicerector/vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica, o càrrecs similars de diferent denominació i amb àmbit competencial en els afers de la Comissió Acadèmica del Consell Social.
  • Comissió Societat-Universitat: vicerector/vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i vicerector/vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori, o càrrecs similars de diferent denominació i amb àmbit competencial en els afers de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social.
  • Comissió Universitat-Empresa: vicerector/vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics i vicerector/vicerectora de Recerca i de Transferència, o càrrecs similars de diferent denominació i amb àmbit competencial en els afers de la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 65/2020):

  1. Aprovar que la representació de l’Equip de Govern en la Comissió Acadèmica del Consell Social la ostenti el vicerector/la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i el vicerector/la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica , o càrrecs similars de diferent denominació i amb àmbit competencial en els afers de la Comissió Acadèmica del Consell Social, com a membres vocals de la Comissió.
  2. Aprovar que la representació de l’Equip de Govern en la Comissió Societat-Universitat la ostenti el vicerector/la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i el vicerector/la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori, o càrrecs similars de diferent denominació i amb àmbit competencial en els afers de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social, com a membres vocals de la Comissió.
  3. Aprovar que la representació de l’Equip de Govern en la Comissió Universitat-Empresa la ostenti el vicerector/la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics i el vicerector/la vicerectora de Recerca i de Transferència, o càrrecs similars de diferent denominació i amb àmbit competencial en els afers de la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social, com a membres vocals de la Comissió.