Detall acord

COMISSIÓ ECONÒMICA 07-10-2022

Ordre del dia

 

  1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 16 de setembre de 2022. [+]
  2. Informe sobre l’àmbit econòmic.
  3. Informació i acord, si escau, sobre la comptabilitat analítica de la UAB de l’exercici 2021. [+]
  4. Anàlisi de l’informe dels comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2021. [+]
  5. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, del balanç, el compte de resultats i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de les entitats dependents de la UAB següents:

           5.1 Fundació Parc de Recerca UAB [+]

           5.2  UAB Firms, S.L. [+]

           5.3 Fundació Hospital Clínic Veterinari [+]

           5.4 Fundació Universitat Autònoma de Barcelona [+]

           5.5 Fundació Alumni UAB [+]

           5.6 Fundació Autònoma Solidària  [+]

           5.7 Fundació Salut i Envelliment UAB  [+]

           5.8 Fundació Wassu [+]

  1. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2022. [+]
  2. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de setembre de 2022. [+]
  3. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de reconeixement de la Fundació Hospital Clínic Veterinari com a mitjà propi personificat de la Universitat Autònoma de Barcelona. [+]
  4. Informació i acord, si escau, de la relació  de les licitacions i pròrrogues amb despesa de pressupost genèric pluriennal amb un pressupost base de licitació de fins a 200.000€ (IVA exclòs) del primer semestre de 2022. [+]
  5. Aprovació, si escau, sobre la proposta de ratificació de la tarifes del servei prestat per la FUAB. [+]
  6. Aprovar, si escau, la proposta de correcció del punt 6 de la ratificació de les tarifes dels serveis prestats pel PRUAB.  [+]
  7. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals corresponents a la contractació de:  

           12.1 Renovació del sistema de còpies de seguretat i replicació de dades del Servei d’Informàtica [+]

            12.2 Serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la UAB. [+]

             12.3 Serveis d’assistència sanitària. [+]

  1. Informació sobre els contractes formalitzats per la UAB en el primer i segon trimestre de l’exercici 2022. [+]
  2. Torn obert de paraules.

Relació dels acords

1. Acta de la sessió del dia 16 de setembre de 2022

S'acorda (Acord CE 98/2022):

 Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 16 de setembre de 2022.
 


. Comptabilitat analítica de la UAB de l’exercici 2021.

 Exposició de motius

Vist l’article 28.4.d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vista la informació presentada per la vicegerència d’Economia de la UAB (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, s’informa sobre la Comptabilitat Analítica de la UAB de l’exercici 2021 i 

S'acorda (Acord CE 99/2022):

La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada de la comptabilitat analítica de la UAB de l’exercici 2021, d’acord amb el que consta en el document 1.

 


4.  Anàlisi de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2021.

Exposició de motius

Vist l’informe dels comptes anuals agregats de l’exercici 2021 elaborat per l’empresa d’auditoria externa Faura-Casas Auditors Consultors, S.L (document 1).

Atès l’article 28.4.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2021 per a la seva informació i anàlisi,

S'acorda (Acord CE 100/2022):

Primer. La Comissió Econòmica es dona per assabentada de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2021, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon. Presentar al Ple del Consell Social l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2021 per a la seva informació.

 


5.1. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica de l’exercici 2021 de la Fundació Privada Parc de Recerca UAB han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 28 de juny de 2022 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda(Acord CE 101/2022):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon. Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB, al vicerector d’Economia, al gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB.

 


5.2. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2021 de la UAB-Firms, SL han estat aprovats per la Junta General d’Accionistes de l’entitat en data 30 de juny de 2022 (document 1 ).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 102/2022):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon. Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB, al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.


5.3. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89. e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2021 de la Fundació Hospital Clínic Veterinari han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 22 de juny de 2022 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 103/2022):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i a la directora de l’Hospital Clínic Veterinari.

 


5.4.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2021 de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 30 de juny de 2022 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

 S’acorda (Acord CE 104/2022):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat  Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.


5.5. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Alumni UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2021 de la Fundació Alumni UAB han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 23 de juny de 2022 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 105/2022):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Alumni UAB, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i a la directora de la Fundació Alumni UAB.

 


5.6.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2021 de la Fundació Autònoma Solidària han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 9 de juny de 2022 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 106/2022):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i al director de la Fundació Autònoma Solidària.


5.7.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2021 de la Fundació Salut i Envelliment han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 16 de juny de 2022 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 107/2022):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.


5.8.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Wassu.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2021 de la Fundació Wassu han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 9 de juny de 2022. (document1)

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 108/2022):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2021 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Wassu, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.


6. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de  l’exercici 2022.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 14/2022 pres pel Ple del Consell Social reunit el 17 de maig, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2022.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2022 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 109/2022):

Primer. La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2022, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon. Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2022 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

 


7. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de setembre de 2022.

Exposició de motius

Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de setembre de 2022 (document 1).

Atès l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 110/2022):

Primer. Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de setembre de 2022, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon. Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


8.  Reconeixement de la Fundació Hospital Clínic Veterinari com a mitjà propi personificat de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Exposició de motius

Atès que l’Hospital Clínic Veterinari va ser creat per acord de la Junta de Govern de la UAB del 24 de maig de 1989 com a servei de suport a la docència i a la recerca de la Facultat de Veterinària. El 1990, va obrir les seves portes amb les Unitats de Petits Animals. El 1992, el COOB’92 va seleccionar l’HCV com hospital central olímpic per l’atenció dels cavalls que havien de participar a les disciplines eqüestres de les olimpíades. La col·laboració entre la UAB i el COOB’92 va fer possible accelerar el condicionament de la Unitat Equina de l’hospital, que va entrar en funcionament aquell estiu.

Atès que en virtut de l’acord de data 24 de juliol de 2008 de la Comissió Econòmica del Consell Social, en data 30 de juliol de 2008 la UAB va atorgar carta fundacional, com a fundador únic, davant la notària de Barcelona, Sra. Isabel Gabarró Miquel, sota el número 2.153 del seu protocol, constituint la Fundació Hospital Clínic Veterinari (FHCV), assumint la titularitat de l’Hospital Clínic Veterinari; alhora, esdevenint entitat instrumental de la UAB – article 43 Estatuts UAB- per tal de facilitar la realització de les seves finalitats de docència i recerca tal i com acredita l’article 4 dels estatuts FHCV al identificar el seu objecte “la col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona, en particular amb la Facultat de Veterinària, en activitats de docència, de recerca i de prestació de tot tipus de serveis relacionats amb l’àmbit veterinari, inclosos els assistencial i hospitalaris”.

Amb la promulgació de la llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic i del reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, es va reconèixer estatutàriament la FHCV com a mitjà propi i servei tècnic de la UAB i així va quedar recollit en l’article.

Atès que actualment el patronat de la FHCV està integrat pel rector, el vicerector d’Economia, pel gerent de la Universitat, la degana de la Facultat de Veterinària, vicepresidenta executiva de la FUAB, el vicerector de Recerca i de transferència, la vicerectora d’Estudis i Innovació docent. A més, l’article 13.3. dels estatuts FHCV preveu com a patró un representant del Consell Social de la UAB.

Atesa la promulgació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per la qual es reforcen els requisits pels quals una entitat del sector públic pugui ostentar la condició de mitjà propi personificat respecte un poder adjudicador, la qual cosa obliga a analitzar si cadascuna de les entitats que històricament ostentaven aquesta condició compleixen els nous requeriments per seguir ostentant la condició de mitjà propi personificat d’un poder adjudicador.

Vista la memòria justificativa de la vicepresidenta executiva de la FUAB relativa al compliment dels requisits subjectius exigits legalment perquè la FHCV ostenti la condició de mitjà propi de la UAB: acreditació de concurrència de medis materials i personals suficients i idonis per poder realitzar prestacions en el sector d’activitat propi de l’àmbit de l’objecte fundacional de la FHCV, així com de la sostenibilitat i eficàcia en la realització de dites prestacions segons criteris de rendibilitat econòmica (document 1).

Vist l’informe jurídic que justifica la proposta (document 2).

Vist l’article 32 de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Vist l’article 86 de la llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Vist l’article 91 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 64.w) dels estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 k) del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de 29 de setembre de 2022 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Prestar la conformitat perquè la Fundació Hospital Clínic Veterinari (FHCV) mantingui la seva condició de mitjà propi de la Universitat Autònoma de Barcelona, a l’empara de l’article 32 de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic un cop modificat els estatuts de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona per adaptar-los a l’article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. SEGON. Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar la vicerectora d’Organització l'execució i el seguiment d’aquests acords. QUART. Comunicar els presents acords a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atesa la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de la UAB.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 111/2022):

Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Acordar prestar la conformitat perquè la Fundació Hospital Clínic Veterinari (FHCV) mantingui la seva condició de mitjà propi de la Universitat Autònoma de Barcelona, a l’empara de l’article 32 de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, un cop modificats els estatuts de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona per adaptar-los a l’article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Segon. Encarregar la vicerectora d’Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer. Comunicar el present acord a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


9.  Relació de licitacions i pròrrogues amb despesa de pressupost genèric pluriennal amb un pressupost base de licitació fins a 200.000 euros (IVA exclòs) del primer semestre de 2022.

Exposició de motius

Vist els acords del Ple del Consell Social de 21 de febrer de 2017 (acord PLE 07/2017) i de 20 de desembre de 2017 (acord PLE 89/2017) mitjançant els quals es va aprovar la simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals pel que fa a l’adjudicació  de contractes administratius  fins a un import màxim de 200.000€.

Vista la relació de de les licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació fins a 200.000€ (IVA exclòs) corresponents al primer semestre de 2022 (document 1).

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 21 de setembre de 2022, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Informar favorablement  la relació de licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació  fins a un import màxim de  200.000€  corresponents al primer semestre de 2022, que s’annexa. SEGON. Elevar aquest a acords al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 112/2022):

La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada de la relació de licitacions i pròrrogues pluriennals corresponents al primer semestre de 2022 que comporten despesa pluriennal fins a 200.000 euros, d’acord amb el que consta en el document 1.

 

 


10.   Tarifa del servei prestat per la FUAB.

Exposició de motius

Atès que la Fundació UAB (FUAB) és un mitjà propi d’aquesta Universitat a la qual se li encomanen els encàrrecs de gestió corresponents a activitats docents, de recerca i d’acció social i en la prestació de serveis comercials i de gestió patrimonial vinculats a l’activitat universitària, dirigits tant a la comunitat UAB com al públic en general, empreses i institucions, a través de la coordinació de diverses entitats i serveis.

Vist el document que recull les tarifes dels encàrrecs de gestió de la Fundació UAB coma mitjà propi de la UAB les quals tindran vigents amb efectes des de l’1 de gener de 2022 (document 1).

Atès l’article 89.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Atesos els articles 15.6 i 28.3.c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data de 21 de setembre de 2022 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Ratificar les tarifes pels serveis prestats per la Fundació UAB (FUAB) com a mitjà propi de la UAB per a l’exercici 2022 amb efectes des de l’1 de gener de 2022, que s’annexa. SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE  113/2022):

Primer. Aprovar la ratificació de les tarifes pels serveis prestats per la Fundació UAB (FUAB) com a mitjà propi de la UAB per a l’exercici 2022 amb efectes des de l’1 de gener de 2022, d’acord amb el que consta en el  document 1.

Segon. Encarregar al vicerector d’Economia l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer. Comunicar aquest acord a la vicegerència d’Economia, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


11.   Correcció del punt 6 de les tarifes dels serveis prestats pel PRUAB.

Exposició de motius

Atès que el Parc de Recerca de la UAB (PRUAB) és un mitjà propi d’aquesta Universitat, al qual se li encomanen els encàrrecs de gestió corresponents a activitats vinculades a la transferència del coneixement i l’impacte social.

Vist l’acord CE 63/2022 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social en data 17 de juny de 2022, en virtut del qual s’aproven les tarifes dels serveis prestat pel PRUAB per a l’exercici 2022.

Vista la necessitat de modificar el punt 6 del document aprovat a l’esmentada comissió   relatiu a les tarifes dels encàrrecs de gestió a la Fundació Parc de Recerca UAB com a mitjà  propi de la UAB, així com actualitzar algun altre apartat del document (document 1).

Atès l’article 89.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Atesos els articles 15.6 i 28.3.c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió de la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data de 21 de setembre de 2022 s’ha acordat: PRIMER. Ratificar la correcció del punt 6 de les tarifes pels serveis prestats pel PARC DE RECERCA UAB com a mitjà propi de la UAB per a l’exercici 2022, que s’annexa. SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE  114/2022):

Primer. Aprovar la modificació de les tarifes dels serveis prestats pel Parc de Recerca UAB com a mitjà propi de la UAB per a l’exercici 2022, aprovades en acord CE 63/2022 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de 17 de juny, d’acord amb el següent:

  1. Es modifica la classificació de les activitats, programes i serveis dels encàrrecs que consta en el punt “1.Precedents”, que passa de tenir cinc a sis punts i, en aquest sentit, el punt 1 “Foment de l’Emprenedoria de base tecnològica” es desdobla en el punt 1 “Foment de l’Emprenedoria de base tecnològica” i el punt 2 “Foment de la vinculació de la Universitat amb el territori: Hub B30”, d’acord amb el que consta en el document  actualitzat de tarifes (document 1).
  2. Es modifica el “període d’aplicació i vigència” de les tarifes que consta en el punt “2. Tarifes com a mitjà propi”, en el sentit que el redactat inicial “Un any a comptar des de l’1 de gener 2022”, passa a establir “Un any a comptar des de l’1 de gener 2022 per a tots els àmbits excepte l’àmbit de la Gestió i administració de pràctiques en empreses en el Programa Universitat Empresa (PUE) on les tarifes entren en vigor l’1 de setembre de 2022 amb un període d’aplicació de quatre mesos fins al 31 de desembre del 2022.”, d’acord amb el que consta en el document 1.
  3. Es modifica el punt 6 “Tarifa Gestió i Administració pràctiques en empreses del programa Universitat Empresa (PUE)” que consta en el punt “2. Tarifes com a mitjà propi”, en el sentit que la tarifa total i la tarifa única passa d’un import de 45.678,80 euros, respectivament, a un import de -45.678,80 euros, respectivament, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon. Encarregar al vicerector d’Economia l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer. Comunicar aquest acord a la vicegerència d’Economia, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


12.1. Despesa pluriennal corresponent a la contractació de la renovació del sistema de còpies de seguretat i replicació de dades del Servei d’Informàtica.

Exposició de motius

Vist el document acreditatiu de l’aprovació de la despesa per a la contractació  número 41/2022 de la renovació dels sistema de còpies de seguretat i replicació de dades del Servei d’Informàtica de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2021, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 25/2021 de 19 de maig de 2021.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 21 de setembre de 2022 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació nº 41/2022 de la renovació del sistema de còpies de seguretat i replicació de dades del Servei d’Informàtica de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, que s’annexa. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva

S’acorda (acord CE 115/2022):

Primer. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació número 41/2022 de la renovació del sistema de còpies de seguretat i replicació de dades del Servei d’Informàtica de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer. Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


12.2. Despeses pluriennals per a la contractació dels serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la UAB.

Exposició de motius

Vist el document acreditatiu de l’aprovació de la despesa per a la contractació  número 52/2022 dels serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2021, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 25/2021 de 19 de maig de 2021.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 21 de setembre de 2022 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació nº 52/2022 dels serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, que s’annexa. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva,

S’acorda (acord CE 116/2022):

Primer. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació número 52/2022 dels serveis de jardineria, manteniment, neteja, desbrossa i rec de vials i zones enjardinades del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 

12.3. Despeses pluriennals per a la contractació dels serveis d’assistència sanitària.

Exposició de motius

Vist el document acreditatiu de l’aprovació de la despesa per a la contractació  número 73/2022 dels serveis d’assistència sanitària de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2021, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 25/2021 de 19 de maig de 2021.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 21 de setembre de 2022 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació nº 73/2022 dels serveis d’assistència sanitària de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, que s’annexa. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva

S’acorda (acord CE 117/2022):

Primer. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació número 73/2022 dels serveis d’assistència sanitària de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer. Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 

13. Contractes formalitzats per la UAB en el primer i segon trimestre de l’exercici 2022.

Exposició de motius

Vist l’article 89. l) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 184 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3. j) del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Atesa la relació de contractes formalitzats en el primer i segon trimestre de l’exercici 2022, la qual ha estat facilitada per la Unitat de Contractació Administrativa de la UAB (document 1 i document 2).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 118/2022):

La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada de la relació de contractes formalitzats per la UAB en el primer i segon trimestre de l’exercici 2022.