Any de la Química > Any temàtic > La química t'envolta

"La Química t'envolta"

Jornades debat

En aquesta activitat es portaran a terme una sèrie de conferències on d’una banda es ressalta les investigacions més actuals en l’àmbit de la química, i d’altra es posa de manifest la seva interacció amb altres branques de la ciència.

El públic al que està dirigit aquest cicle de conferències és principalment la comunitat docent en general oferint-li la possibilitat d’actualitzar els seus coneixements. L’objectiu d’aquesta activitat és portar a terme una sèrie de conferències on es ressaltin els aspectes més actuals de la recerca en química, i a més es posi de manifest la interacció de la química amb les altres branques de la ciència.

Així, els assistents a les jornades tindran l’oportunitat de conèixer quina és l’aportació de la química a d’altres branques científiques, tant més tradicionals com poden ser la medicina o la farmacologia, o més actuals com les nanociències o la computació. Amb aquest cicle de conferències també es pretén obrir un debat reflexiu sobre el paper de la química en la ciència actual.

FEBRER:

La primera jornada està ubicada dins de les IX jornades d’actualització científica del Valles Occidental i es celebrarà el dimecres 16 de Febrer amb una conferencia a la sala d’actes de la Facultat de Ciències de la UAB amb el títol Energia i Química: un binomi amb futur a càrrec del Prof. Pedro Gómez-Romero del Centre de Recerca en nanociència i natotecnologia (CSIC-ICN) del campus de la UAB. Com activitat complemenrtaria es portarà a terme un taller en l’aula d’informàtica de Visualització i modelització molecular: una eina per entendre i ensenyar les ciències moleculars  a càrrec del Dr. Jean Didier Maréchal, professor del Departament de Química de la UAB. Programa

MARÇ:

Dijous 17 de març de 2011. Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la UAB.
Tema: Molècules que han marcat el món
16,00. Conferència (1): Molècules que curen
A càrrec de:  Dr. Josep Font Cierco (Catedràtic del Departament de Química, UAB)

17,00. Conferència (2):  Molècules que han canviat (poc o molt) el món
A càrrec de:  Dr. Xavier Duran (Director programa "El medi ambient" de TV3)

ABRIL:

Dijous 7 d’abril de 2011. Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la UAB.
Tema: Química, energia i medi ambient
16,00. Conferència (1): La contribució de la química al desenvolupament humà sostenible: El paper del químic i de la industria química
A càrrec de:  Dr. Xavier Domènech (Catedràtic del Departament de Química, UAB)

17,00. Conferència (2): Química i Energia: Aprofitament de la llum solar per a la generació d’hidrogen
A càrrec de:  Dr. Josep Peral (Professor Titular del Departament de Química, UAB)

MAIG:

Dijous 5 de maig de 2011. Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la UAB.
Tema: Química del món Nano
16,00. Conferència (1):  On la Química troba al món Nano
A càrrec de:  Dr. Daniel Ruiz Molina (Investigador del Centre d’Investigació en Nanociència i Nanotecnologia, CIN2)

17,00. Conferència (2): Nanotecnología: Diseñando los materiales del futuro