FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Discapacitat o capacitats diverses?
Cartell taller discapacitat 15.02.2018 Formació  -  El servei de discapacitat de la UAB presenta una formació que s’iniciarà el 9 d’abril. Durant el taller s’abordaran temàtiques com el gènere i la discapacitat, l’accessibilitat, la salut mental i les dificultats d’aprenentatge amb les que treballa habitualment el PIUNE al Campus. L’activitat està reconeguda amb 2 crèdits ECTS

El PIUNE és un servei que té l’objectiu de proporcionar assessorament i suport als estudiants amb discapacitat i/o necessitats educatives específiques en les seves necessitats individuals . I per  garantir aquest suport  es coordina tant amb el professorat  com amb la resta d’agents perquè els estudiants puguin seguir els seus estudis acadèmics i participar en la vida social al campus. A més d’això, també fomenta la investigació i la realització d’estudis, on s’emmarca un any més aquest taller.

“Discapacitat o capacitats diverses?” vol acostar als estudiants la realitat de persones amb capacitats diverses i trencar els estereotips mitjançant el coneixement i la promoció del concepte d'igualtat d'oportunitats. Aquesta activitat, que es durà a terme a l'aula 104 de la Facultat de Traducció i Interpretació, també vol oferir recursos pràctics a les persones participants, així com promoure el debat i la reflexió sobre

La formació s’iniciarà el 9 d’abril i té prevista l’última sessió el 2 de maig, en un horari de dilluns a dimecres de 15:30h a 18:30h. Per obtenir el reconeixement de crèdits ECTS és obligatori assistir a les set sessions teòriques planificades i a una sessió pràctica a escollir.

Durant el taller s’abordaran temàtiques com el gènere i la discapacitat, es presentaran els recursos necessaris per  a les persones amb diferents discapacitats com la visual, l’auditiva i la física. I, davant de la realitat canviant, també es revisarà el marc teòric i conceptual  en relació a la salut mental, així com als trastorns d’aprenentatge (dislèxia) per seguir avançant en la construcció d’una universitat més justa i inclusiva. A més, també està programat un taller sobre accessibilitat i una activitat pràctica vinculada al Programa CROMA o una visita al centre de Salut Mental de Sabadell. Aquesta informació ampliada la podreu trobar al programa del taller.

Si voleu més informació sobre el taller, podeu adreçar-vos a fas.piune@uab.cat. Les inscripcions romandran obertes fins el 2 d’abril i, si teniu interès en formalitzar la vostra inscripció, podeu fer-ho a través d’aquest formulari.

Anar a Notícies