FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

El PIUNE i Global Basket col·laboren per la inclusió
Activitat Global Basket amb el PIUNE 16.06.2016 Discapacitat  -  La Luana Scwarz i la Marina Grill, voluntàries del PIUNE, van participar en l'activitat de l'entitat Global Basket amb infants de Sabadell per avançar cap a la normalització de realitats diverses i l'esport inclusiu. La col·laboració es va realitzar en el marc d'un conveni entre l'entitat i la UAB.

El Club Global Basket de Sabadell treballa per a la inclusió i la formació integral dels i les esportistes que en formen part a través del bàsquet en totes les seves realitats, amb cadira de rodes, convencional, amb persones amb discapacitat intel·lectual, entre d'altres.

La UAB i Global Basket signaven el passat mes d'octubre de 2015 un acord de col·laboració per facilitar l'accés als estudis superiors en igualtat de condicions als i les esportistes amb diversitat funcional. L'Autònoma, per la seva banda, es comprometia a oferir assessorament, atenció pedagògica, adaptacions d'exàmens, orientació per a la inserció laboral i ajuda a la mobilitat a través del Servei d'Atenció a la Discapacitat (PIUNE). El club, per la seva, obria les portes a estudiants amb discapacitat que volguessin accedir a l'esport adaptat, fomentant la sensibilització i la mobilitat dels alumnes.

El passat dijous 2 de juny, Global Basket va organitzar una activitat amb infants dins el programa Ciutat i Escola de Sabadell, a la qual, en el marc del conveni de col·laboració, van acudir-hi dues voluntàries del PIUNE.

La Luana Scwarz, arribada d'Alemanya i de 18 anys, i la Marina Grill, de 20 anys i d'Àustria, són les dues voluntàries que aquest curs han viscut el seu Servei de Voluntariat Europeu a la FAS, específicament al PIUNE. Durant el curs, han acompanyat l'alumnat atès pel PIUNE amb necessitats de transport adaptat o acompanyament per a la mobilitat i han estat les encarregades del material tècnic per a les adaptacions d'exàmens i per seguir les classes.

El passat 2 de juny van ser a l'activitat de Global Basket, on van participar en les activitats organitzades amb infants i esportistes de bàsquet que juguen amb cadires de rodes. Segons la Marina, "és molt important que els nens i nenes tinguin contacte amb persones que van amb cadira de rodes, que coneguin aquesta realitat i que la vegin com a normal, que vegin que poden fer la mateixa vida i jugar a bàsquet". Una de les activitats, explica, era idear un joc del pati que permetés que un company o companya amb cadira de rodes hi pogués jugar.

La Luana comparteix l'opinió de la Marina. De vegades, diu, "fins i tot hi ha persones adultes que mai han tingut contacte amb persones amb discapacitat i senzillament no saben com tractar-les". En canvi, continua, "si des de l'escola et fan veure que és normal, com en l'activitat de Global Basket, tot seria més senzill per a tothom".

L'objectiu de cara al curs vinent és mantenir i reforçar la col·laboració entre les dues organitzacions per avançar cap a una universitat i una realitat més inclusives.

Anar a Notícies