FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Un estudiant de la UAB usuari del PIUNE participa a la trobada de joventut al Parlament europeu
European Youth Event 03.06.2016 Discapacitat  -  El "European Youth Event" (EYE16) va celebrar-se a Estrasburg els passats 20 i 21 de maig, en una trobada que va reunir al voltant de 7.000 joves de la Unió Europea. Entre les persones participants, va acudir-hi Pere Cantenys Gómez, estudiant de gestió aeronàutica a la UAB amb sordesa i usuari del PIUNE.

L'objectiu del  European Youth Event(EYE16), la trobada de joves europeu i europees que va celebrar-se el passat mes de maig, és intercanviar idees i perspectives sobre qüestions relacionades amb els i les joves, buscar solucions innovadores a preguntes per al futur i experimentar la diversitat de la Unió Europea a través de la posada en escena de diversos espectacles culturals.

L'EYE del 2016 va incloure una varietat d'activitats, entre les quals van haver-hi debats i tallers amb responsables polítiques, jocs de rol o laboratoris d'idees, així com concerts i actuacions lúdiques. Les activitats van estructurar-se en cinc blocs:  guerra i pau, apatia o participació, exclusió o accés, estancament o innovació i noves vies per a una Europa sostenible. Tot l'esdeveniment va desenvolupar-se sota el lema "Junts podem aconseguir el canvi" en sentit polític, social i cultural.

A la trobada van acudir-hi al voltant de 7.000 joves de tota la UE. Entre ells i elles, va assistir-hi Pere Cantenys Gómez, estudiant de gestió aeronàutica a la UAB amb sordesa i usuari del PIUNE. Ell va acudir-hi en representació de la organització europea "European Union Deaf Youth" (Unió europea de joves amb sordesa), juntament amb 18 joves  més d'altres països europeus també amb sordesa.

Pere Cantenys explica que per a ell ha estat una "gran experiència, en la qual aprens molt i passes a sentir-te membre de la Unió Europea". També és enriquidor, afirma, "ser dins del Parlament europeu i interactuar amb joves, polítics i ponents amb gran experiència". "Sembla que visquis un somni, però és real". A més, explica també que participar-hi li ha aportat tant en un sentit professional per tractar temes que poden estar relacionats amb el seu futur com en un sentit personal.  Diu esperar que més estudiants de la UAB siguin seleccionats per anar a la propera edició i anima a participar-hi!

En aquest vídeo s'hi pot visualitzar un resum del que va ser la EYE16.

Anar a Notícies