FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Pensament crític i compromís ètic a l'aula, nou curs de formació per al professorat de la UAB
Pensament crític i compromís ètic a l’aula, nou curs de formació per al professorat de la UAB 01.06.2016 Cooperació  -  L'edició d'estiu del Pla de Formació Docent de l'IDES inclou una proposta de nova creació orientada a facilitar eines per al desenvolupament de les competències del pensament crític i el compromís ètic en la tasca docent. Es durà a terme els dies 4 i 5 de juliol i està adreçada a tot el professorat de la UAB, amb inscripció prèvia. Ha estat impulsada per la FAS en el marc del projecte ESDU.

El curs "El pensament crític i el compromís ètic com a competències transversals de l'alumnat universitari" és una de les novetats del Pla de Formació Docent de la Unitat de Formació i Innovació de l'Oficina de Qualitat Docent de la UAB. Es realitzarà el dies 4 i 5 de juliol de 2016, de 10:00 a 14:00h, i anirà a càrrec de Sílvia Puente, professora de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, pedagoga i experta en el camp de l'educació crítica.

Mitjançant un enfocament metodològic eminentment pràctic, el curs pretén facilitar coneixements, metodologies i recursos pedagògics que afavoreixin el desplegament de les competències del pensament crític i el compromís ètic. El professorat participant treballarà a partir de les assignatures que imparteix, amb l'objectiu final de poder elaborar propostes que permetin millorar el desenvolupament i l'avaluació d'aquestes competències.

El pensament crític i el compromís ètic són dues competències de tipus transversal, que han de ser adquirides per qualsevol estudiant d'educació superior, i d'especial interès si considerem la complexitat del món en què vivim, amb multitud d'interdependències a diferent escala i abast, i l'abordatge des d'uns valors amb els quals la UAB s'identifica, com són la justícia, la llibertat, la igualtat o el desenvolupament sostenible.

L'activitat està dirigida al personal docent de la Universitat que hi estigui interessat, sigui quina sigui la seva àrea de coneixement, que podrà obtenir el reconeixement en el seu currículum de formació docent. Les places són limitades i cal realitzar inscripció prèvia a través del formulari disponible al web de la Unitat de Formació i Innovació Docent.

Es tracta d'una iniciativa de la Fundació Autònoma Solidària vinculada al projecte "Educació per al Desenvolupament a la Universitat" (ESDU), que compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona per a promoure la integració curricular en els estudis universitaris d’una educació amb més capacitat crítica i esperit transformador.

Més informació:

Programa del curs