FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Estudiants d'Educació duran a terme una campanya contra la islamofòbia
Signatura de Conveni de Cooperació 31.03.2016 Cooperació  -  S'ha resolt el Premi extraordinari de la FAS adreçat a estudiants de l'assignatura "Educació i cooperació per al desenvolupament" de la Facultat de Ciències de l'Educació per a la realització de campanyes i accions de transformació social al campus de la UAB. De les quatre sol·licituds presentades, s'ha aprovat un projecte de sensibilització i reflexió crítica entorn a la islamofòbia i les seves repercussions.

La campanya "Juntes contra la islamofòbia" és una proposta de Laura Moreno, Fernando Sas, Mar Mauricio i Katrin Verkova, estudiants de quart curs de Pedagogia i Educació Social,  que té per objectiu promoure el coneixement i la tolerància respecte la comunitat musulmana en un context de forta proliferació dels discursos islamòfobs.

La proposta pretén fomentar la reflexió crítica des de diferents disciplines de l'àmbit educatiu sobre els prejudicis i estereotips que sostenen aquests discursos, així com sensibilitzar sobre la situació de discriminació de les comunitats musulmanes als països occidentals.

Les actuacions previstes es duran a terme durant els mesos de novembre i desembre de 2016, i comptaran amb la col·laboració del Col·lectiu d'Estudiants Àrabs de la UAB. Consistiran en activitats de reflexió i debat que s'incorporaran al programa docent de tres assignatures dels graus d'Educació Primària, Educació Infantil i Educació Social – Pedagogia, i un cinefòrum obert a totes les persones interessades que tindrà lloc el 12 de desembre, coincidint amb el Dia Internacional contra la Islamofòbia.

Aquesta convocatòria d'ajuts ha estat una prova pilot impulsada conjuntament per la Facultat de Ciències de l'Educació i la FAS amb la finalitat d'estimularla implicació de l'alumnat en accions d'educació crítica i transformadora a partir de fórmules d'integració curricular que permetin l'aplicació pràctica tant dels aprenentatges adquirits a l'aula com de projectes avaluables en el marc de l'assignatura.

El passat dimecres 30 de març, el grup d'estudiants impulsors i impulsores de la campanya de sensibilització van signar el conveni de col·laboració amb la FAS que permetrà l'assignació de l'ajut.

El curs vinent es convocarà la segona edició del premi i s'ampliarà a la participació d'altres assignatures de la facultat. La iniciativa està vinculada amb el projecte "Educació per al Desenvolupament a la Universitat", una línia de treball específica de la FAS orientada a la promoció curricular de les perspectives de l'àmbit de l'educació per al desenvolupament als estudis universitaris.

Més informació:
Bases de concessió d'ajuts per a estudiants de l'assignatura "Educació i Cooperació per al Desenvolupament"

Anar a Notícies