FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Professorat de la UAB es forma per atendre la diversitat funcional de l'alumnat
Formació del professorat de la UAB en atenció a la diversitat 29.02.2016 Discapacitat  -  A través de tres sessions teòriques i pràctiques, una quinzena de professors i professores de la UAB van reflexionar sobre les diferents necessitats dels i les estudiants de la universitat i van adquirir eines pràctiques per donar-hi resposta.

L'Àrea d'atenció a la discapacitat de la UAB – PIUNE, conjuntament amb l'Àrea de Formació de la UAB, va impulsar, durant els mesos de gener i febrer, tres sessions destinades a promoure la reflexió per part del professorat sobre actituds favorables a atendre la diversitat de característiques físiques i psíquiques de l'alumnat de la universitat, així com per donar eines pràctiques per dur-ho a la pràctica.

Les sessions, que es van celebrar els dies 18 i 19 de gener i 3 de febrer de 2016, van combinar la teoria, impartida per Mariona Dalmau Montalà, Montserrat Llinares Fité i Ingrid Sala Bars, professores de la Universitat Ramon Llull (URL); i la vessant pràctica, realitzada a partir de les experiències de la quinzena de professors i professores de la UAB que van participar en la formació.

El primer mòdul es va focalitzar en la legislació vigent en referència a l'atenció a la diversitat, en les actituds docents, així com en la reflexió sobre les barreres en l'aprenentatge. Amb el gran objectiu de transformar l'educació universitària a través de l’educació a la diversitat, el segon mòdul va aprofundir en el Disseny Universal de l'Aprenentatge (DUA) així com en la Guia per implementar-la.

Anar a Notícies