FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

6 estudiants de la UAB reben una beca Capacitas
Beques Fundació Universia Capacitas 26.01.2016 Discapacitat  -  Fins a 160 estudiants universitaris amb diversitat funcional de tot l'estat han rebut un ajut econòmic o tècnic a través de la IX convocatòria de les Beques Fundació Universia Capacitas. D'entre les persones seleccionades, 6 són estudiants de la UAB.

La Fundació Universia és una entitat que persegueix impulsar la inclusió educativa i laboral de les persones amb diversitat funcional, amb especial atenció en l'àmbit universitari i en l'ocupabilitat de qualitat.

El Programa de Beques Fundació Universia Capacitas és una de les eines amb què la Fundació pretén fomentar la integració sociolaboral. Universia persegueix, mitjançant la concessió d'ajudes econòmiques o tècniques a estudiants matriculats a ensenyaments oficials de grau o de postgrau  amb discapacitat, que puguin accedir i progressar en el seu procés de formació acadèmica universitària fins a la finalització dels estudis, incrementant així les oportunitats d'aconseguir un lloc de treball de qualitat.

Des de la posada en marxa de les beques l'any 2007, Universia ha concedit 957 beques amb un valor total de 200.000€. Enguany, un total de 160 estudiants universitaris amb diversitat funcional de tot l'Estat espanyol han estat beneficiaris d'una de les beques, 88 homes i 72 dones. Dins la convocatòria general, en destaquen les 114 de Progrés i les 22 beques de Mobilitat, amb què la Fundació té vocació d'impulsar l'intercanvi internacional entre universitaris amb diversitat funcional.

Dels 160 estudiants que han rebut l'ajut econòmic, 22 són estudiants en universitats catalanes i 6 són estudiants de la UAB, 5 dels quals estan vinculats i atesos pel PIUNE, l'àrea d'atenció a la diversitat funcional de l'Autònoma.

El següent vídeo, sota el hashtag #YoSoyCapacitas, presenta tots i totes les estudiants seleccionades en aquesta novena convocatòria.

L'objectiu de fomentar la inserció laboral d'estudiants universitaris amb diversitat funcional s'ha materialitzat, en el cas de la UAB, en una col·laboració entre la Fundació Universia, el PIUNE i Treball Campus que ha donat lloc al programa "UAB Impuls". És en marxa des de juny de 2014 i ha permès que els i les estudiants i titulades gaudeixin d'assessorament, seguiment en la cerca de feina i que puguin assistir al "Club de Feina", un punt de trobada amb una tècnica especialitzada dedicada a ajudar a fer els currículums, buscar les millors ofertes i preparar les candidatures.

En la mateixa direcció, el PIUNE convoca cada curs les Beques Impuls,  amb què concedeix ajuts econòmics per facilitar l'assistència personal a la universitat i la mobilitat d'estudiants amb majors graus de dependència. Aquest curs, 9 estudiants de la UAB han rebut una Beca Impuls.

Anar a Notícies