FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Brians II i Alzina, convertits en escenaris d’actuacions musicals
Activitats de Nadal a Justicia 12.01.2016 Voluntariat  -  El Cor de Cambra Jove de Cultura En Viu i el grup de hip-hop "El Club de la escucha" van brindar actuacions per a les persones internes i treballadores dels centres el passat desembre, per celebrar les festes de Nadal.

Els Centre Penitenciari Brians II i el Centre Educatiu Alzina van rebre, el passat mes de desembre gràcies a la participació del Cor de Cambra Jove, de Cultura En Viu, i al grup de joves amants del hip-hop "El Club de la Escucha", dues actuacions de diferents estils que van mostrar la música com a eina d'expressió i transmissió d'emocions.

El Cor jove de la UAB va visitar Brians II l'11 de desembre i va brindar l'actuació en què van participar-hi 8 músics i que va aconseguir aplegar més de 300 persones del centre, entre homes interns, personal professional i funcionaris. Els i les músics van oferir un repertori majoritàriament nadalenc combinat amb cançons personals i properes que van fer emocionar les persones assistents. Els i les artistes van mostrar-se, alhora, implicades i interessadesper una realitat poc coneguda i van manifestar la voluntat de repetir l'experiència.

L'activitat de la FAS a Brians II ha estat una innovació d'aquest curs 2015-16. Avui, 5 estudiants de la UAB hi fan periòdicament activitats de voluntariat.

El concert del passat desembre és un exemple de la col·laboració entre el Programa de Justícia de la FAS i Cultura En Viu de la UAB, una relació que permet fer arribar actuacions de música i dansa de qualitat a unes persones que difícilment hi tenen accés.

A través de l'Autònoma Actua, el premi per a projectes musicals organitzat per Cultura En Viu, el Programa de Justícia de la FAS va conèixer el grup "El Club de la Escucha", format per joves amants de la música i de la cultura del hip-hop originària i autèntica, com a eina de transmissió didees, emocions i expressió. El contacte amb el grup va donar lloc ràpidament a la proposta d'una activitat puntual al Centre Educatiu Alzina, on la FAS hi desenvolupa tallers, enguany amb la participació de 4 estudiants voluntaris.

Més de 50 joves del centre i personal educador i professional van acudir a l'actuació del Club de la escucha, que van fer un concert d'una hora i, en acabar, van tenir un espai d'interacció amb els joves interns.

Totes les parts implicades posen en valor aquesta activitat que va permetre mostrar com el hip-hop pot ser eina d'expressió i relació amb les persones. És per aquest motiu que ha quedat oberta la possibilitat de crear un taller d'escriptura de lletres de hip-hop.

Cada curs, diferents col·lectius interns o externs a la UAB tenen l'oportunitat de dur a terme activitats puntuals a centres de justícia amb què col·labora la FAS. Una dinàmica positiva tant per als i les internes, que reben persones de l'exterior i energies renovades, i per als i les membres dels col·lectius i grups de la UAB, que entren en contacte i descobreixen una realitat opaca i llunyana, cosa que permet contribuir a trencar amb mites i prejudicis entorn el món penitenciari.

Durant l'any 2015, les accions del Programa de Justícia han comptat amb el suport del Departament de Justícia en el marc de les subvencions que concedeix a les entitats sense ànim de lucre per a la realització de projectes i programes per a la reinserció i rehabilitació de persones internes en centres penitenciaris i de joves sotmesos a l'execució de mesures d'internament.

Contingut relacionat
Els centres de justícia s'omplen d'activitats de voluntariat
El grup estable de dansa de Cultura En Viu actua al CP Dones
Diables de Les Corts ofereix una tabalada al CP Dones