FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La diversió i la formació del Nostrum acomiaden l'any a la FAS
Nostrum desembre 2015 15.12.2015 Voluntariat  -  Voluntàries, voluntaris, estudiants en pràctiques, estudiants amb beca i treballadors i treballadores de la FAS van acudir a la jornada formativa i lúdica del passat dissabte 12 de desembre. Més de 90 persones van participar al Nostrum, l'espai de la Fundació per reforçar vincles, aprendre i divertir-se.

L'Associació de Mestres Rosa Sensat de Barcelona va acollir el primer Nostrum del curs 2015- 2016 de la FAS, celebrat el passat dissabte 12 de desembre. Més de 90 persones que fan possible els programes de la Fundació, 75 voluntaris i voluntàries i 26 persones de l'equip, van acudir a la cita.

A mesura que voluntaris i voluntàries arribaven a l'espai, podien participar en les diferents dinàmiques i jocs que l'equip havia preparat. Un photocall on fer-se fotografies disfressats i disfressades i triomfar a les xarxes socials, una xarranca on aprendre més sobre la FAS i un twister on riure i trencar el gel del matí.

Ja immerses en un ambient lúdic, divertit i distès, van engegar-se dues dinàmiques de coneixença grupal amb l'objectiu que els voluntaris i voluntàries dels diferents programes es coneguessin entre elles i ells i posessin en comú els programes en què participen.

A les 11.30 h van començar els quatre tallers formatius, pensats per obtenir recursos i eines útils per desenvolupar els voluntariats i aprendre noves visions sobre l'exclusió, l'empatia, la relació entre persones o la dinamització de campanyes. En aquesta edició va celebrar-se, una vegada més, el taller de campanyes, dinamitzat per Yago Magallanes, on van presentar-se diferents mètodes i models per a la creació i posada en marxa d'accions i mecanismes de sensibilització. També en resposta a la demanda i valoracions d'altres edicions, va celebrar-se un cop més el taller "Com vius l’exclusió?", impartit per Eduard Sala, que va explorar l'exclusió social a través de les emocions i l'experiència personal. En Quico i l'Anna, de l'Associació Cúrcuma, van oferir un taller per donar eines per a la dinamització de grups i presa de consciència de rangs i rols en les relacions de grup. Finalment, Victor Mateo va encarregar-se d'un taller per aprendre a gestionar les emocions en la feina amb persones.

Un cop finalitzats els tallers i després d'un matí carregat d'emocions i activitats, va arribar l'hora del dinar col·lectiu. Les membres del Grup d'Acció Menja Just van dinamitzar el concurs culinari al qual podia participar-se en les categories d'amanides, croquetes, truites o quiche, empanades o postres. El resultat de la iniciativa va ser un exquisit i variat dinar que va deixar a tothom satisfet.

Amb energies carregades i estómacs plens, els i les participants van fer la valoració de la jornada i van coincidir en la utilitat dels tallers i l'aprenentatge que en van poder extreure així com en la diversió de totes les activitats del dia.

Després que el director de la FAS, Jordi Prat, parlés a tots i totes i fes arribar un missatge d'agraïment per fer possible la Fundació i el Nostrum; la jornada va tancar-se amb una coreografia conjunta.

Participa al concurs i guanya la teva fotografia i obsequis FAS

Durant els propers dies, podreu trobar al Facebook de la FAS les imatges més destacades d'aquesta edició del Nostrum. A més, s'ha posat en marxa un concurs. Les persones que apareixen a la fotografia del photocall amb més "m'agrada" rebran una bossa amb obsequis marca FAS i una ampliació de la fotografia guanyadora per a cadascuna de les persones que hi apareguin.

Per a aquelles persones que no poguessin assistir a l'edició de desembre del Nostrum i per tothom que vulgui gaudir d'un taller diferent al que va fer, el dia 5 de març es celebrarà el segon Nostrum del curs, amb les mateixes ganes de passar-ho bé i compartir experiències.

Anar a Notícies