FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

El projecte de mentoria entre noies de la FAS s’adhereix a la Coordinadora Mentoria Social
Signatura de conveni entre la FAS i la Coordinadora Mentoria Social 18.11.2015 Programes Socials  -  La Directora de l'Associació Punt de Referència, Marta Bàrbara, en representació de la Coordinadora de Mentoria Social i el Director de la FAS, Jordi Prat, van signar el conveni de col·laboració per treballar conjuntament pel creixement i millora de la mentoria com a eina per a la inclusió social.

La FAS engegava el curs 2013 – 14 el projecte de mentoria entre noies "Construint vincles", en què hi participen joves estudiants de la UAB i noies tutelades o ex-tutelades que comparteixen part del seu temps lliure fent activitats d'oci, estudiant o parlant. El projecte no només permet conèixer realitats diferents sinó que afavoreix l'empoderament de les noies que hi participen.

La mentoria és una eina d'intervenció social que promou la relació entre una persona que voluntàriament vol proporcionar suport i acompanyament a una altra persona que es troba en risc d'exclusió social. Depenent del col·lectiu amb què els voluntaris i voluntàries actuïn, hi ha diferents tipus de projecte de mentoria, però tots ells comparteixen l'objectiu d'afavorir processos d'inclusió educativa, laboral i social d'infants i joves en risc d'exclusió.

La Coordinadora Mentoria Social és una xarxa impulsada per l'Associació Punt de Referència, la Fundació Èxit i la Fundació Servei Solidari que treballa per implementar la mentoria com una eina eficaç d'intervenció i avançar cap a la inclusió. A la seva xarxa s'hi han sumat els  projectes de mentoria social que hi ha en funcionament amb l'objectiu de fer créixer i millorar la qualitat metodològica d'aquest aquest instrument de canvi, fent-lo més efectiu.

El passat setembre, amb la signatura del Conveni de col·laboració entre la Directora de Punt de Referència, Marta Bàrbara, i el Director de la FAS, Jordi Prat, el projecte "Construint vincles. Projecte de mentoria entre noies" de la Fundació Autònoma Solidària  va passar a formar part de la Coordinadora.

Gràcies a la signatura del conveni, l'equip del projecte de Mentoria CRAE-UAB-FAS podrà beneficiar-se de les eines metodològiques, d'avaluació i d'intercanvi de la Coordinadora i alhora aportarà la seva experiència i coneixement en aquest i d'altres àmbits.

La Coordinadora de Mentoria Social està avui formada per les organitzacions AFEV, Associació Quilòmetre zero, Fundesplai, Fundació Marianao, Fundación Adsis i Creacció, juntament amb les entitats impulsores.

Anar a Notícies