FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Sensibilització i promoció del voluntariat, a les activitats de la FAS per la Festa Major
La FAS a la Festa Major de la UAB 10.11.2015 Voluntariat  -  Més de 700 persones van acostar-se als estands informatius de la FAS i van participar a les dinàmiques i jocs que l'equip va preparar per la FMUAB 2015 del passat 5 de novembre.

El pregó de dos estudiants obria la Festa Major de la UAB a les 13.00 h del migdia, en una Plaça Cívica ja plena d'estudiants i membres de la comunitat universitària envoltats i envoltades per les carpes blanques de la Fira d'entitats i col·lectius.

Entre elles, l'estand de la FAS de la Plaça Cíviac va començar puntualment les seves activitats. A un costat de la carpa, membres de l'equip FAS van donar resposta a les demandes d'una cinquantena de persones que van interessar-se pel voluntariat universitari. A l'altre, començava una de les activitats: "Piu piu, caixes Niu!", el joc del grup de voluntariat mediambiental que va posar a prova les capacitats auditives de les 62 persones participants i el seu coneixement sobre els ocells del Campus. També al mateix espai i  sota el nom "Mites i prejudicis sobre el món de la presó", el programa de Justícia va descobrir quines són les idees preconcebudes que existeixen al voltant dels centres penitenciaris a 50 joves.

Des de l'estand d'informació podien veure's les desenes de persones que s'enganxaven a la teranyina del CROMA, una activitat caracteritzada pels colors de les cintes i la diversió dels que hi van participar i que va permetre fer visible l'acció de centenars de voluntaris i voluntàries de programes socioeducatius amb infants i joves. Un total de 154 participants van enredar-se a l'activitat i una vintena van mostrar interès per sumar-se com a voluntari o voluntària a l'equip del CROMA.

Després d'informar-se i sortir de la teranyina, el recorregut portava a l'oficina de la FAS. Els sofàs característics de l'espai van deixar l'interior per descobrir l'aire lliure de la Cívica i van rebre més demandes i preguntes de persones interessades. A  més, va ser la zona on el grup de voluntariat Menja Just va donar a conèixer la seva voluntat de sensibilització al campus sobre models sostenibles i alternatius de vida. L'activitat va arribar a 50 joves.

No hi va faltar tampoc la tradicional gimcana "Què fas de Festa!?", que com cada curs, va ser un èxit, arribant enguany a les 95 persones participants. L'activitat, organitzada pel grup de voluntariat de Salut, recrea la tornada a casa després d'una nit de festa gràcies a unes ulleres de distorsió que simulen l'efecte de l'alcohol.

A més, les voluntàries i voluntaris del grup de salut van ser amb el Xiringu a la Plaça del Coneixement i Rambla Nord, un context de celebració on és especialment útil la informació i assessorament sobre sexualitat i consum responsable i conscient que ofereixen. Tasca en la qual també s'hi sumava el col·lectiu Energy Control.

La valoració sobre la participació a les activitats de la FAS és molt positiva, per haver-se aconseguit els objectius tant de difusió de les accions de la FAS com de sensibilització dels temes tractats a la Fundació. Van participar-hi més de 700 persones i van ser possibles gràcies a la feina de 60 membres de l'equip FAS.

Anar a Notícies