FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Alumnat de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera UAB dissenyarà una cooperativa agroalimentària
Cooperativa Agroalimentària UAB 22.09.2015 Voluntariat  -  L'expert en consum agroalimentari, Ricard Espelt, amb el suport de la FAS i l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera UAB, promou la creació d'una cooperativa agroalimentària a la UAB.

Una cooperativa de consum agroalimentari és un model d'organització que promou els circuits de consum de productes agroalimentaris i que està formada pels propis destinataris: els consumidors. A més, promou els valors de l'Economia Social i Solidària, que passen per la proximitat, el comerç just, la transparència o l'equitat de gènere. Alhora, el model estableix instruments de participació horitzontals i l'enfortiment dels vincles socials de les persones que el formen.

Ricard Espelt és expert en la matèria i està duent a terme un projecte d'investigació doctoral centrat en com les TIC transformen el model de consum agroalimentari en el context de la Societat Xarxa. Duent a la pràctica els coneixements adquirits en el marc de la investigació, ha proposat a l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB el projecte de crear una Cooperativa de Consum Agroalimentari en el sí de la universitat.

La proposta es divideix en dues fases: una primera fase disseny de la Cooperativa que duran a terme un grup d'alumnes de l'assignatura "Fonaments del Sector Turístic i Hoteler" impartida per Carmen Ruíz Aguado. Tindrà lloc durant el primer semestre d'aquest curs.

En funció de com es desenvolupi la primera etapa, l'objectiu de partida és que posteriorment pugui passar-se a una segona etapa, de creació i implementació d'una Cooperativa a la UAB que sigui operativa per als membres de la comunitat universitària.

Seria en aquesta segona etapa en què podria néixer un projecte de voluntariat, que gestionarà la FAS, obert a un ventall d'estudiants més ampli que podrien participar del projecte.

El cooperativisme agroalimentari universitari compta a Catalunya amb dues experiències reals i funcionals. Acció Hortera de l'ETSAB (UPC) i el Grup de Consum de Biologia de la UB, Skamot Verd. Ambdós són exemples d'organitzacions gestionades per l'alumnat que han perdurat més enllà del grup inicial que va fer-les néixer.

Anar a Notícies