FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Campus Ítaca 2015 en marxa!
Campus Ítadca en marxa 29.06.2015 Programes Socials  -  El Campus de l'Autònoma acull, des del passat 22 de juny, centenars de joves de secundària que formen part del Campus Ítaca, el programa socioeducatiu amb què participaran en més de 30 activitats pedagògiques i lúdiques amb l'objectiu de fer créixer la motivació per a continuar la seva formació.

El Campus Ítaca és un programa socioeducatiu que incentiva l'alumnat d'ESO a continuar la seva formació un cop finalitzada l'etapa obligatòri. A més, el programa fa de la UAB un espai de convivència entre alumnat d'entorns socials diversos.

Aquest curs es du a terme des del 22 de juny fins el 16 de juliol del 2015 i hi participaran 324 noies i nois de 15 anys provinents de 54 instituts de 28 municipis diferents, amb el suport dels ajuntaments d'aquestes localitats i del Consell Comarcal del Vallès Occidental.

El programa es promou des de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Autònoma Solidària és l'encarregada de la seva gestió. Per a dur-lo a terme, es compta amb la col·laboració de la Facultat de Ciències de l'Educació i amb el suport del Grup Santander.

Enguany, es duran a terme més de 30 activitats en 2 torns (de dues setmanes cadascun d'ells). Tant les activitats pedagògiques com les lúdiques tenen un format atractiu en què els estudiants podran posar en pràctica metodologies de recerca o investigació. Alhora, les propostes promouen el treball cooperatiuel diàleg i la reflexió. Algunes de les activitats que es duen a terme són, per exemple, una simulació d'un judici, un taller sobre la producció alimentària, la participació en un projecte d'arqueologia o a un de robòtica o altres activitats de descoberta de l'entorn del campus. A més, en aquesta edició, es durà per primera vegada un taller de creació de videojocs.

El primer torn va començar el passat 22 de juny i funciona correctament i amb la satisfacció tant de monitors i monitores, com de professorat i joves. El pròxim divendres 3 de juliol es tancarà la primera de les estades i donarà lloc, així, a l'arribada dels nous joves que protagonitzaran la segona estada a la UAB.

Anar a Notícies