FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

A punt per al Campus Ítaca 2015
Campus Itaca, ara gestionat per la FAS 29.05.2015 Programes Socials  -  D'aquí a pocs dies el Campus de la UAB acollirà 324 joves de secundària que vindran a fer una estada a la universitat en el marc del programa socioeducatiu Campus Ítaca.

El Campus Ítaca és un programa socioeducatiu que incentiva l'alumnat d'ESO a continuar la seva formació un cop finalitzada l'etapa obligatòri. A més, el programa fa de la UAB un espai de convivència entre alumnat d'entorns socials diversos.

Aquest curs es durà a terme des del 22 de juny fins el 16 de juliol del 2015 i hi participaran 324 noies i nois de 15 anys provinents de 54 instituts de 28 municipis diferents, amb el suport dels ajuntaments d'aquestes localitats i del Consell Comarcal del Vallès Occidental.

Aquest programa es promou des de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Autònoma Solidària és l'encarregada de la seva gestió. Per a dur-lo a terme es compta amb la col·laboració de la Facultat de Ciències de l'Educació i amb el suport del Grup Santander.

Enguany, es duran a terme més de 30 activitats en 2 torns (de dues setmanes cadascun d'ells). Tant les activitats pedagògiques com les lúdiques tenen un format atractiu en què els estudiants podran posar en pràctica metodologies de recerca o investigació. Alhora, les propostes promouen el treball cooperatiuel diàleg i la reflexió. Algunes de les activitats que es duen a terme són, per exemple, una simulació d'un judici, un taller sobre la producció alimentària, la participació en un projecte d'arqueologia o a un de robòtica o altres activitats de descoberta de l'entorn del campus. A més, en aquesta edició, es durà per primera vegada un taller de creació de videojocs .

En aquests moments, després d'un procés de selecció, l'equip Ítaca ja s'ha format i ara enllesteix la formació dels monitors i monitores amb l'objectiu de garantir el bon funcionament del programa i aconseguir que el Campus Ítaca sigui una experiència inoblidable per tots aquests nois i noies.

Anar a Notícies