FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Les persones que fan possible la FAS es troben a l'Acte de Cloenda
Acte de Cloenda 22.05.2015 Voluntariat  -  Una representació de totes les persones que han fet possible la FAS aquest 2014 – 2015 es van trobar a l'acte de cloenda el passat dijous 21 de maig. L'acte va servir per fer balanç del curs i per compartir l'experiència, entre les 134 assistents, de tenir una vinculació amb la Fundació.

El director de la FAS, Jordi Prat, obria l'acte de cloenda amb el lema d'enguany "UBUNTU: La FAS és perquè TU ets" i transmetia la voluntat que l'acte aconseguís ser un "espai de trobada per a totes les persones que fan possible la FAS".

La FAS celebra aquest curs el seu 15è aniversari ja que el curs 1999-2000 es va constituir com a Fundació. Prat va destacar que després de 15 anys, la missió de la FAS "es manté" a través del compromís de la universitat amb els més desfavorits, la participació d'estudiants en àmbits socials i la relació de la FAS amb el territori, les entitats i les institucions.

El director de la FAS va exposar les principals novetats que aquest any ha viscut la FAS. En primer lloc, la nova campanya "Jo col·laboro amb la FAS", que vol donar rellevància a la participació de PAS i PDI amb el projecte. En segon, la implantació del pla d'acció tutorial per a estudiants amb discapacitats i/o necessitats educatives específiques. En tercer, el nou programa UAB Impulsque promou la inserció laboral d'estudiants i llicenciats amb diversitat funcional. També va destacar l'avenç en el projecte Impulsant l'Educació pel Desenvolupament (EpD) a la universitat, que busca formar, a més d'enginyers o veterinaris, futurs ciutadans compromesos i amb valors. Finalment, va destacar la creació de la nova Àrea de Programes Socioeducatius, en què hi queden emmarcats el CROMA, el nou programa UniX i Ítaca, aquest últim gestionat per primera vegada per la FAS.

L'activitat de la FAS

4.093 persones són les beneficiàries dels programes socials i 2.931 persones de la comunitat de la UAB han participat de les activitats de mobilització o sensibilització que s'han dut a terme al Campus – dins i fora de les aules-. Una tasca duta a terme per la feina de 18 persones de l'equip tècnic, 37 estudiants amb beca o en pràctiques, 4 voluntaris europeus, i, especialment, de 556 voluntaris i voluntàries.

El següent vídeo fa un resum mes a mes de les principals activitats dutes a terme aquest curs. Esperem que us agradi!

El testimoni dels protagonistes

La major part de l'acte va centrar-se en donar veu a les persones que des de diferents àrees i maneres formen part de la FAS i la fan possible. En un primer bloc, l'estudiant amb beca d'UniX, l'Ostap; la Daphne, voluntària de Menja Just, el Brian, voluntari de Salut; l'Alba, voluntària de Justícia i l'Anton, voluntari del SVE van reflectir la veu dels estudiants que participen amb la FAS. Cadascun va explicar la seva funció i tots i totes van coincidir en l'aprenentatge i creixement que els ha suposat l'experiència.

Alhora, la participació activa de professorat, personal de diferents serveis de la universitat permet desenvolupar projectes com el de "pirmentoring" amb joves tutelades; el pla d'acció tutorial per a estudiants amb necessitats educatives específiques; el projecte d'EpD o diferents activitats de participació estudiants. La seva veu també hi va ser de la mà de Josep Espluga de l'IGOP, Ana València de Dinamització Comunitària, Francesc Accensi de la Facultat de Veterinària i Mireia Foradada de Ciències de l'Educació.

En un darrer bloc, es va donar veu a una representació d'entitats del territori que treballen en xarxa amb la FAS. Marga Llauger, tècnica de la Unitat de Programes i Innovació de la Direcció d’Execució Penal a la Comunitat i de Justícia Juvenil; Salvador Avià, coordinador de l’Àrea d’Acció Social i Cultural de l’Ajuntament de Badia del Vallès i Montse Soro, Cap d'Atenció al Ciutadà i Comunicació al Centre Fòrum van ressaltar el gran benefici mutu i la importància de la tasca dels voluntaris i voluntàries.

En aquesta presentació es fa un balanç visual de les novetats de la FAS i mostra els rostres de les persones que van intervenir a l'acte.

Com a última activitat de l'acte, vam "Compartir l’experiència". Tots i totes les presents van fer un exercici de memòria per recordar el primer contacte amb la FAS. I, després, el moment d'avui. Van escriure-ho a la postal i van intercanviar l'experiència amb les persones del voltant.

Finalment, la Vicerectora d'Estudiants i Cooperació i presidenta de la FAS, Sílvia Carrasco, va oferir unes paraules per clausurar l'acte. Va començar explicant el cas d'una investigadora de la UAB que, enmig del seu treball de camp al Nepal, va patir els dos terratrèmols. En lloc de tornar, va explicar la vicerectora, va optar per quedar-se al terreny com a voluntària aportant els seus coneixements de l'idioma i sobre el país. És aquest compromís i responsabilitat amb la realitat pròxima la que, va dir, es transmet a la FAS.

Va acabar el seu discurs posant en valor els valors que es desprenen de la FAS i reconeixent el gran creixement que ha experimentat. I és que el nombre de voluntaris i voluntàries s'ha doblat en els 2 últims anys. Segons ella, però, encara s'ha de créixer molt més. "L’experiència FAS hauria de ser la ordinària".

Com a sorpresa final es va compartir un pastís de 15è aniversari que va posar el punt i final a un acte que va permetre escoltar què és la FAS de la mà de tothom que la fa possible.

Anar a Notícies