FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Més de 500 infants del CROMA descobreixen la universitat
Els infants del CROMA descobreixen la UAB 18.05.2015 Voluntariat  -  El CROMA ha crescut i també ho ha fet el nombre d'infants que enguany han participat a la visita a la UAB. Fins a 520 nens i nenes de 28 escoles  van descobrir el campus de la UAB de la mà de més de 120 voluntaris i voluntàries universitàries el passat dijous 14 de maig i van participar en una cinquantena d'activitats per descobrir què s'hi pot aprendre a la universitat.

Voluntaris, voluntàries, responsables de grup, mestres i infants estaven llestos i llestes a les 09.00 h del matí a les 28 escoles que participen en el programa CROMA. Revisió de motxilles, crema solar, gorra, lliurament de les samarretes "Visita UAB 2015" i cap a l'autocar que els duria al Campus de Bellaterra de la UAB.

A les 10.30 h, els primers nens i nenes començaven a arribar al punt de trobada amb les samarretes liles de l'edició d’enguany. Una hora més tard, quan ja estaven preparats els 520 infants, es van posar en marxa simultàniament prop de 50 activitats organitzades per 14 facultats i centres de la UAB en què també s'hi han implicat estudiants de màsters i professorat.

Les diferents activitats que són un èxit any rere any es van repetir per permetre que nous infants les gaudissin, com ara produir i realitzar un programa de televisió a la Facultat de Comunicació o fer levitar trens a la Facultat de Física.

Quatre dels tallers, però,eren innovació d'enguany. Van descobrir els gossos pigall de la mà d'EPSI. A les aules d'educació musical van fer-hi una dinàmica amb instruments i a Ciències de l'Educació van treballar l'art d'escoltar i explicar contes. Als laboratoris de biociències, els nens i nenes van construir un volcà i van veure com hi sortia "lava" feta de bicarbonat i vinagre.

Una altra de les novetats la va brindar l'Escola d'Enginyeria, on per primera vegada van ser els estudiants del màster de videojocs que van mostrar als infants la feina i coneixements que hi ha darrere els videojocs. Per la seva banda, la Facultat de Dret també va renovar activitat, i és que enguany va comptar amb la participació de l'Observatori  per a la Igualtat, oferint un taller de gènere.

Un cop acabades les activitats, els infants repartits en grups per diferents zones del campus es van retrobar a la Plaça Acadèmica, on van recuperar forces dinant i refrescant-se. Després de la foto de grup, la tornada als autocars marcava el final d'una jornada intensa i exitosa.

El següent vídeo mostra l'experiència de dos nens i una nena que van gaudir  l'experiència de venir a la UAB el passat 14 de maig.

Projecte Micromecenatge a Goteo.org

La visita dels nens i nenes del CROMA  permet que infants amb menys oportunitats coneguin la universitat de la mà dels seus referents voluntaris i voluntàries i vegin què s'estudia a les aules. La jornada és un pas endavant perquè infants que potser no consideren la universitat com a possibilitat, projectin l'educació superior com a una opció per al seu futur.

Per fer-la possible, des de la FAS es va engegar el passat mes de març una campanya de crowdfunding a través de la plataforma Goteo.org: "Els nens i nenes del CROMA vénen a  la UAB" per finançar el transport dels infants des de les escoles fins al campus i les samarretes per identificar tant els nens i nenes com els voluntaris i voluntàries.

La visita del passat 14 de maig ha estat possible gràcies a la participació de persones individuals compromeses amb el projecte i la important col·laboració del Grup EDO, que va permetre assolir el mínim necessari en primera ronda per costejar els autocars. El tancament de la segona ronda posava punt i final a la campanya amb un total de 68 persones cofinançadores  i un import recaptat de 1.670€.

Gràcies a totes les persones que ho heu fet possible:

A. Sierra
Agustí