FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Els Joves d’UniX gaudeixen d’una experiència matemàtica a la UAB
Visita de joves d'ESO a la UAB 13.05.2015 Voluntariat  -  Els joves d'UniX, el programa que reforça les competències matemàtiques d'un total de 64 alumnes d'ESO de tots els instituts públics de Rubí, van ser el passat dijous a la UAB per viure una experiència matemàtica.

Els joves van sortir a primera hora de l'estació de Ferrocarril de Rubí, en direcció a la UAB, amb els voluntaris i les voluntàries que dues vegades per setmana realitzen tallers en horari extraescolars per a millorar les competències matemàtiques, en direcció a la UAB. Un cop a la universitat, l'equip de la FAS els va va informar sobre el funcionament de la jornada.

Per a familiaritzar els adolescents amb l'espai, es va idear una activitat molt especial: un geocaching. Els joves havien de resoldre de forma cooperativa un problema matemàtic en un context real, el resultat que obtenien eren coordenades del Campus que s'havien d'introduir en un GPS, anar-hi i localitzar la pista amagada que els havia de conduir a la següent activitat. Mentre les pistes del conjunt d'alumnes de 1r d'ESO es trobaven amagades entre la Plaça Cívica, l'Hemeroteca i la Vila Universitària, el grup de joves de 2n d'ESO tenia les seves pistes amagades entre Dret i Ciències.

A continuació, es va desenvolupar la visita de l'exposició Experiències Matemàtiques de l'Hemeroteca General de la UAB. L'exposició, organitzada pel Museu de Matemàtiques de Catalunya i dinamitzada per estudiants del Màster de Formació del Professorat de matemàtiques de la UAB, planteja preguntes i reptes relacionats amb les matemàtiques. Justament van ser dos alumnes del màster els qui van dinamitzar la visita per tal que els joves poguessin familiaritzar-se amb els diferents mòduls en què es tracta des de geometria, fins a estadística.

Més tard, els joves es van dirigir a la Plaça del Rellotge, a Ciències, per començar les activitats de laboratori. Professorat de la UAB, amb la col·laboració de la Facultat de Ciències, van posar en pràctica un laboratori d'Òptica i un de Geologia. Mentrestant, l'altre grup va assumir el repte de calcular l'alçada de les 4 columnes Alfaro de la UAB, utilitzant el Teorema de Pitàgores.

Després de dinar es van realitzar jocs i dinàmiques lúdiques relacionades amb la ciència i les matemàtiques que van afavorir el clima de cooperació i van fomentar l'apropament entre els cinc instituts. La jornada va ser molt ben valorada per part de tothom per l'interès i motivació que havien generat les diferents activitats. Finalment, a les 16.00 h, els nois i noies d'UniX van començar a abandonar el Campus de la UAB posant fi, així, a una jornada, plena d'aprenentatge, diversió i, sobretot, de matemàtiques.

Anar a Notícies