FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Joves d'ESO vénen a la UAB per viure una experiència matemàtica
Visita d'UniX a la UAB 29.04.2015 Voluntariat  -  Fins a 64 joves d'ESO del nou programa socioeducatiu Unix, de la FAS, visitaran la universitat el pròxim dijous 7 de maig per tenir una experiència matemàtica. Participaran en un "geocatching", una visita a una exposició, activitats cooperatives i lúdiques i en un dinar conjunt.

El programa socioeducatiu UniX es duu a terme a tots els instituts públics de Rubí, 5 en total i fins a 64 joves es beneficien dels tallers que s'hi duen a terme en horari extraescolar dues vegades a la setmana.

20 voluntaris i voluntàries, estudiants de la UAB, acompanyen joves de 1r i 2n d'ESO  que, per les seves circumstàncies socioculturals o personals, mostren mancances en competència matemàtica. Les persones voluntàries, a partir de tasques acadèmiques, treballen per a millorar la competència dels joves en l'aprenentatge en matemàtiques. La relació d'igual a igual que s'estableix entre els joves universitaris i els adolescents facilita el seu aprenentatge. A més, els voluntaris i voluntàries es converteixen en un referent proper en qui poden projectar-se; fet que n'afavoreix l'autoestima i l'autonomia personal.

La competència matemàtica és una de les vuit competències bàsiques que tot l'alumnat ha d'assolir durant l'escolarització. Segons les últimes proves de competències bàsiques del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, les matemàtiques i la llengua anglesa són les dues assignatures en què el rendiment dels estudiants és més baix. En concret, en els resultats de les proves, del curs passat, un 33% d'estudiants 4t d'ESO de Rubí no van superar la prova de competència matemàtica.

Joves d'ESO a la UAB

El 7 de maig al matí els joves sortiran de l'estació de Ferrocarrils de Rubí per anar a la UAB. La jornada constarà del següent programa d'activitats:

-"Geocaching":Resolució cooperativa d'un problema matemàtic en un context real. Els alumnes hauran de resoldre diferents problemes relacionats amb la Universitat i cada solució serà una coordenada del Campus. Mitjançant un GPS, hauran de localitzar aquesta coordenada i trobar la pista amagada que els portarà a la següent activitat. Es treballen diferents competències en un context real i pràctic.

-Visita guiada a l'exposició "Experiències Matemàtiques", situada a l'Hemeroteca General de la UAB. L'exposició, organitzada pel Museu de Matemàtiques de Catalunya i dinamitzada per estudiants del Màster de Formació del Professorat de matemàtiques de la UAB, pretén oferir una visió diferent i motivadora d’aquesta ciència.

-Activitat d'aprendre a aprendre: Dinàmica cooperativa en què totes les persones participants hauran de resoldre 10 preguntes sobre la universitat mitjançant la recerca i la col·laboració de persones de la comunitat.

-Dinar conjunt i activitat lúdica.

El programa UniX (nom que va ser triat en concurs d'entre les propostes dels joves beneficiaris), rep el suport de l'Ajuntament de Rubí i dels Serveis Territorials del Vallès Occidental del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Per a tenir més informació sobre el nou programa UniX, com participar-hi fent-hi voluntariat o d'on va sorgir el nom, consulteu aquest enllaç.

Anar a Notícies