FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Un Sant Jordi amb llibres humans
Sant Jordi 2015 29.04.2015 Programes Socials  -  Aquest Sant Jordi 2015 la FAS ha organitzat per primera vegada l'activitat de la Biblioteca Humana on els llibres s'han convertit en persones que han parlat sobre el món penitenciari. A més, durant la jornada es va servir el tradicional Dinar Solidari contra el malbaratament alimentari.

La diada de Sant Jordi va començar assolellada a la UAB. Ben d'hora s'instal·laven les primeres paradetes dels col·lectius i començaven les activitats entre roses i llibres. La FAS va muntar una parada on donava informació als estudiants que s'hi acostaven interessats sobre els diferents programes que gestiona. Els voluntaris de la FAS del Dinar Solidari contra el Malbaratament, organitzat conjuntament amb l'Oficina de Medi Ambient de la UAB amb l'ajuda i participació d'estudiants i professors de l'Escola de Turisme de la UAB, començaven a preparar des de primera hora els plats que es servirien unes hores després.

El grup de voluntariat de Salut també va prendre part en la jornada organitzant  un "Xiringu", el punt d'informació sobre drogues i sexualitat, des del qual fomentaven un Sant Jordi saludable repartint roses- preservatius.

A les 12.00 h, els primers "llibres" de la Biblioteca Humana que va organitzar el Programa de Justícia arribaven i s'ubicaven en diferents punts de la Plaça Cívica. Fins a 28  estudiants van parlar amb alguna de les 7 persones del catàleg sobre temes relacionats amb mites i prejudicis de les presons. L'activitat va rebre molt bones crítiques per part de totes les persones participants, que van coincidir en ressaltar que l'experiència permet generar un intercanvi pròxim que fomenta la comprensió i el diàleg en un context més espontani i còmode que els formats tradicionals.

Mentre tot això passava, al costat del bar de la Plaça Cívica, el Dinar Solidari contra el Malbaratament, celebrat amb motiu del Dia de la Terra, enllestia els últims preparatius.

L'activitat va comptar amb la participació de 15 persones voluntàries de la FAS entre el quals hi havia membres de PAS i PDI, voluntaris i voluntàries del grup d'acció Menja Just i dos joves del Centre Educatiu Folch i Torres. El dinar, cuinat amb aliments en bon estat però no comercialitzables cedits per Mercavallès, va permetre reaprofitar 300kg de menjar que, de no se destinats a la causa, s'haurien llançat. Es van servir un total de 130 dinars i es va aconseguir recaptar 150 euros i 128kg de menjar, tot destinat a la Fundació el Banc dels Aliments.

Una jornada festiva i solidària que acabava amb l'obertura del termini per participar a la II Edició del Concurs de Relats Eròtics de la FAS. Es poden enviar treballs fins al 4 de maig inclòs i en joc hi ha un "Kit de sexualitat saludable i plaer" amb materials de la FAS. Pots consultar les bases en el següent enllaç.

En aquest vídeo realitzat per Dinamització Comunitària es pot gaudir del que va ser el Sant Jordi a l'Autònoma.

Anar a Notícies